לראשונה: כנס רפתנים כלכלי מקצועי בנושא התארגנות הרפת המשפחתית במפעלי העמק

מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור: "אם נשתף פעולה ונתארגן יחד אז הענף יהיה יעיל יותר וריווחי יותר"

השבוע התקיים כנס ראשון וייחודי לרפתני העמק שעיקרו כנס כלכלי מקצועי בנושא התארגנות הרפת המשפחתית במפעלי העמק. הכנס אורגן על ידי התארגנות הרפת המושבית בחקלאי העמק כחלק מהשירות לרפתן. אל הכנס הוזמנו חברי התארגנות הרפת המושבית באזור, נציגי שה"מ של משרד החקלאות- גבי ידין, מנהל אגף בעלי חיים ודוד בירן מהמחלקה לבקר. כמו כן מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור.

במהלך הכנס הרצה דוד בירן מהמחלקה לבקר בשה״מ, משרד החקלאות וסיפר כי ההשוואה הייתה בין 15 רפתות משפחתיות, מתוכן 4 רפתות רובוטיות, לבין 24 רפתות שיתופיות. ההרצאה הייתה על שינוי ערך וגידול היקף יצור החלב ברפת המושבית אל מול השיתופית, סיכום הוצאות לליטר חלב בין הרפת המשפחתית לשיתופית, התפלגות ההוצאות כאחוז מההכנסה מחלב ועוד.

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור: "כנס זה הוא כנס חשוב לא רק לחקלאי האזור אלא לכלל הרפתנים. ענף החלב הוא ענף הדגל של החקלאות הישראלית. דווקא אנחנו שמעדיפים לעבוד לבד יכולים להבין ולראות כי אם נשתף פעולה ונתארגן יחד אז הענף יהיה יעיל יותר וריווחי יותר. יש כאן ציונות לצד כלכלה ולכן ההתארגנות בענף היא חשובה". צור הוסיף ואמר: "פערי מחירי המזון בין הרפת המשפחתית לבין הרפת הקיבוצית משקפים את פער הרווחיות. העבודה שנעשתה על יעילות המשק המשפחתי בשולחן זה היא מקצועית ודוגמא כיצד עלינו לפעול באופן מקצועי בלבד".

גבי ידין, מנהל אגף בעלי חיים בשה"מ אמר: " הסיכום הכלכלי המקצועי מוביל את המשק להשתפר ולהתייעל. הסיכום מאפשר למשק לבדוק עצמו שנים אחורה ולבדוק עצמו מול האחרים באזור ומול המשק השיתופי. באמצעות הסיכום, הרפתן יכול להשוואות עצמו לחקלאים אחרים".

רכז חקלאי העמק, איתם בירגר חיזק את צור ואמר: "אם לא נדע להיות כלכליים אז לא יהיה לנו קיום ולכן צריך להתארגן ולשתף פעולה האחד עם השני"

מזכיר התארגנות הרפת המשפחתית, אלעד תמיר: "מדובר בכנס ראשון וייחודי שעיקרו לחזק את הלמידה ההדדית ביו הרפתנים באזור. הכנס נוצר הודות לשיתוף הפעולה וההבנה של הרפתנים שבשיתוף פעולה הם מרוויחים יותר".

יו"ר שולחן החלב, ישראל (טוטי) בלוך: "המגזר המושבי עבר טלטלה עוד משנות השמונים זאת לאחר שפורקו הארגונים. עלינו ועל הענף כולו להתארגן מחדש כדי שנוכל להתייעל וכדי שניתן יתרון לגודל. רק ככה נהיה ריווחים ויעילים יותר".

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים