ריהוט עץ לבית במושב

ריהוט עץ הוא ברירה הגיונית מאוד של אנשים רבים שמתגוררים במושב, אבל לא כולם יודעים איך לבחור לעצמם ריהוט שבאמת מתאים לבית שלהם. קראו כאן על כל הדקויות הרלוונטיות לנושא הזה!

כאשר חושבים על בית בכפר עם ריהוט כפרי, יש מין תחושה כזאת של יציבות, חמימות וביתיות, של מרחבים ודשא. מרגישים את זה? משהו בחומרים בהם משתמשים לבנות ולרהט בתים כפריים, גורם לנו לחוש משפחתיות, חיבוק ואהבה.

 

עיצוב בתים כפריים נעשה לרוב באמצעות חומרים טבעיים. כפי שהשם מרמז, בתים אלה נמצאים לעתים קרובות באזורים הכפריים, מוקפים בצמחים ונוף. באופן כללי, הסביבה היא שתקבע את הגודל ואת המראה של עיצוב הבית.

 

אדריכלות כפרית מבוססת על תחושת הרמוניה ומתאימה את הבית לסביבה. כך למשל, בתים כפריים מאופיינים בחלונות גדולים הנפתחים אל הנוף, דרכם זורם אור טבעי לתוך החלל.

 

גם עבור אלה שמעדיפים לגור בעיר, אך לא מוכנים לוותר על אווירה טבעית, בית בסגנון כפרי עשויה להפוך לפתרון אידיאלי.

 

עץ ואבן בעיצוב בית כפרי

 

עץ ואבן הם החומרים הפופולריים בעיצוב בתים כפריים. חלק מהאדריכלים יתנו מקום שווה לשני החומרים ואחרים ממליצים להשתמש באחד מהם כמוטיב מרכזי. בארץ נפגוש יותר את האבן בתור האלמנט המרכזי לבניית מבנה הבית, בשל ההימצאות של חומר גלם זה בסביבה, לעומת בתים אמריקאים, שם העץ זמין יותר. אולם, גם כאשר הבית עצמו בנוי מאבן, חשוב להשתמש בשילובי עץ - במסגרות החלונות, בפרגולות, בקורות של הבית וכמובן בריהוט. האבן נחשבת לחומר קר, והוספת רהיטי עץ מלא ירככו את הקווים ויוסיפו חמימות לאווירה. ולחלופין, כאשר הבית בנוי מעץ, מומלץ לשלב בו אלמנטים עיצוביים מאבן כדי לשבור מעט את הכבדות של העץ.

 

ריהוט לבית כפרי

 

פרטי ריהוט מעץ טבעי, בין אם במראה גולמי ובין אם חיפוי צבע, יעניקו לכל בית טאצ’ כפרי מושלם. ניתן לבחור את הסגנון של הריהוט בין שלל האפשרויות, אך יש לשמור על קו עיצובי אחיד, בו כל הפריטים משלימים אחד את השני ויוצרים מראה הרמוני, שופע אסתטיקה וטעם.

 

היתרון הגדול ברהיטים מעץ טבעי הינו העמידות נגד נזקי הזמן. ריהוט מעץ מלא ישמש אתכם שנים רבות, ולעיתים יופיו דווקא ישתבח עם הזמן.

 

כיום הריהוט בסגנון כפרי נחשב לטרנדי ויוקרתי, במיוחד כאשר הוא נבנה בעבודת יד, במסגרת נגרות אמנותית, מה שהופך כל פריט לייחודי, שאין שני לו. ואולם, הסגנון עצמו התפתח דווקא על רקע "עממי". ריהוט כפרי "של פעם" נבנה על ידי נגרים חובבנים, אשר יצרו רהיטים "מחוספסים", מחומרים שנמצאו בטבע שבסביבתם, כדי לחסוך בעלויות. אך גם היום, כאשר הסגנון הפוך למקצועי, ריהוט כפרי נשאר מאסיבי, עמיד לאורך הזמן, ללא צבוע מלאכותי, לעיתים ללא גימר, או עם חיפוי דק ושקוף, אשר שומר על המראה של העץ ואינו מסתיר את צורתו ואת מרקמו המקורי.

 

יחד עם זאת, הרהיט הכפרי המודרני אינו בהכרח שומר על כל המאפיינים המסורתיים. כך למשל, ניתן להזמן או לרכוש פרטי ריהוט אחדים במראה כפרי בצביעה עדינה, לרוב בגוונים פסטליים, כמו קרם או שמנת, בגימור חלק או מחוספס.

ריהוט מעץ טבעי בצביעה בגוונים בהירים מאפיין למשל סגנון פרובנס כפרי, השומר על הפופולאריות שלו שנים ארוכות.

לרוב ריהוט בסגנון כפרי משדר פשטות ואותנטיות. אולם, גם בתחום של עיצוב כפרי ישנם מגמות שונות. כך למשל, לאלה המעוניינים בלהוסיף לחלל אווירה יותר אלגנטית ומודרנית, ממליצים המעצבים על פרטי ריהוט מעץ מלא העשויים דווקא בקווים מעוגלים, עם עיטורים מוטבעים וחריטה אמנותית, בשילוב עם פרזול דקורטיבי. סגנון זה נוצר בהשראת בתי העשירים באירופה הקלאסית, אשר עוצבו על ידי נגרים אומנים שהשתמשו בעצים יקרים במיוחד. להשלמת המראה הכפרי, מומלץ לשלב בעיצוב שטיחים וטקסטיל מחומרים טבעיים, כגון צמר או קנבס במראה גס ומחוספס, בגוונים חומים ואדומים מיושנים.


ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים