כללי שמירה על האוכלוסייה המבוגרת בתקופת החורף

החורף מביא אתו גל של מחלות ולכן חשוב להקפיד על אורח חיים בריא כדי להגן על האוכלוסייה המבוגרת. המגמה היא גם כשחולים ואם הדבר אפשרי, להישאר בבית ולקבל סיוע ותמיכה בבית ולהמעיט בהגעה לבתי חולים, אלא אם מדובר בנושא אקוטי שמחייב הגעה לצורך טיפול רוחבי.

חיי היום יום של האוכלוסייה המבוגרת

 

חלק מהאזרחים הבוגרים אינם מפוקסים תמיד ולכן יש לוודא שהם לבושים בבגדים שיחממו את גופם כמו סוודר איכותי ומכנסיים חמות, כמו כן שהם גורבים גרביים חמות ושהם נועלים נעלי בית חמות.

יש לוודא שבמידת הצורך הם מחממים את ביתם באמצעי חימום שהם בטוחים כמו מזגן. אם הם משתמשים בתנורים, יש לוודא שהם אינם מניחים על התנור פריטים כמו שמיכה אשר חונקת את החימום ולכן עלולה לגרום לשריפה.

בני המשפחה או שירותי סיעוד בודקים שיש לאנשים המבוגרים מזון בבית להכנת הארוחות ותה או קפה כדי שיכינו שתייה חמה לחמם את גופם. אם הם מסוגלים להכין את המאכלים, זה מצוין אך אם מדובר באנשים שלנוכח מצבם זה בלתי אפשרי, המטפלת מבשלת עבורם או לחלופין בני משפחה או רוכשים אוכל מוכן. חשוב שתהיה להם ארוחה חמה בצהרים.

יש להקפיד שהם שותים אף על פי שבחורף לא חשים צמא כמו בקיץ, חשוב שישתו משקאות קלים וגם משקאות חמים.

מצבם של האנשים המבוגרים הוא שברירי ולכן קיימת חשיבות רבה לבקר אותם לעיתים תכופות. אם יש להם מטפלת צמודה שמגיעה בימים קבועים כדי לסייע להם, היא רואה אם מצבם שפיר או שיש חלילה הידרדרות במצבם. במקרה כזה, היא דואגת לקרוא לבני המשפחה, או לגורמים רפואיים וזאת בהתאם לסיטואציה.

פעילות גופנית היא חלק מהותי בחיי היום יום ולכן בהתאם למצבו הרפואי של כל אחד מהמבוגרים, חשוב שיקפיד גם בחורף לבצע את התרגילים שהוא מסוגל לבצע על פי ההנחיות שקיבל או מול הטלוויזיה על פי ההסברים של המדריך.

אם מזג האוויר מאפשר, כדאי לצאת להליכה מחוץ לבית, הצעידה תניע את כל האיברים החשובים ולכן הגוף יהיה הרבה יותר חיוני.

שמירה על בריאותם של בני הגיל השלישי

כדי למנוע עד כמה שאפשר זיהומים, מומלץ לבצע חיסון נגד שפעת ואחת לכמה שנים גם חיסון נגד דלקת ריאות. חולים במחלות מסוימות אמורים להקפיד על נטילת התרופות השונות בהתאם להמלצת הרופא, כדי לשמור על בריאותם לאורך כל החורף.

עבור חולי סוכרת חשוב שהם יקפידו על תזונה מאוזנת בהתאם להנחיות שהם מקבלים לגבי טיב המזון והכמויות שאפשר לצרוך. חשוב שהמבוגרים ימשיכו בשגרת האימונים ובשגרת הטיפולים וזאת כדי שרמת הסוכר בדם תהיה מאוזנת ולא יהיו סיבוכים. במידת הצורך יש להזריק להם אינסולין כדי לשמור על בריאותם.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים