איך לטפל בנמלים וג'וקים בחצר גדולה במושב?

רבים מאיתנו חולמים על חיים במרחב הכפרי. ברור לגמרי מאין נוצר הרצון הנפוץ הזה: המרחבים הפתוחים, השטחים הירוקים שמקיפים את הבית במקום האספלט והבטון, השקט שאפשר לשמוע כשאין רעש של מכוניות ואתרי בנייה מכל הכיוונים, השלווה שמחלחלת אל הנשמה וגם השכנים הנעימים מאוד - כל אלה מייצרים חיים עם איכות אמיתית. ההרחבות במושבים בכל רחבי הארץ מאפשרות לעוד ועוד ישראלים להגשים את החלום. אחרי שהוא הופך למציאות, כדאי כמובן לתחזק את הבית, ואחת הפעולות החשובות היא הדברה נגד נמלים וג'וקים. כמובן שגם במרחבים האורבניים מתבצעות הדברות שכאלה, שכן החרקים נמצאים גם בערים השונות בארץ, אבל במושב, בגלל המאפיינים הייחודיים של השטח, ישנם גם דגשים ספציפיים להדברה.


הדברת נמלים בחצר


נמלים הן אחד המינים הנפוצים ביותר של החרקים, ובפרט יש נוכחות משמעותית שלהן במקומות שבהם נמצאים בני אדם - בזכות שפע המזון שמזין עבורם בבתים וגם בחצרות. ישנם סוגים רבים של נמלים בארץ, וברוב המקרים שיטות הדברת החרק הזה דומות.

כשאפשר לזהות במדויק את המיקום של הקן, השיטה שתיבחר כמעט תמיד היא ריסוס. ישנם חומרים שונים שמבטיחים חיסול יעיל של הנמלים, כולל חומרים אורגניים וידידותיים לסביבה שבאופן טבעי הם גם המומלצים ביותר.

כשמיקום הקן שממנו מגיחות הנמלים לחצר הבית במושב נסתר, או כשהקן נמצא למשל בחצר סמוכה, הפתרון הנכון הוא פיזור פיתיונות ג'ל בחצר שלכם. הנמלים נמשכות אל הפיתיונות וכמו כל מזון שהן מוצאות, הן לוקחות אותו איתן אל הקן. בתוך הקן כל הנמלים, או לפחות רובן, אוכלות את הפיתיונות המורעלים ומתות. גם הנמלים ששורדות יתפזרו ויתרחקו מהבית שלכם אחרי שהמלכה מתה ובכל מקרה הקן למעשה מתפרק.

הדברת נמלים מעופפות


בתקופת האביב ניתן להבחין במושבים בכל רחבי הארץ בתופעה שמצד אחד יכולה להיות מרהיבת עין, אבל מצד שני עלולה להיות מזיקה מאוד: מעוף הכלולות. מעוף הכלולות של הנמלים כולל גם זכרים וגם נקבות במטרה לבצע הפריה. אם לא מטפלים בתופעה, הנמלים יטילו ביצים במקומות רבים גם בחצר וגם בבית עצמו. תוך זמן קצר הביצים יבקעו והתוצאה תהיה כמות גדולה מאוד של נמלים - ולכן כדאי להקדים תקופה למכה ולבצע הדברה נגד נמלים מעופפות.

הדברת ג'וקים במושב


הדברה נגד ג'וקים כוללת ניטור מקיף של המקומות שבהם נמצאים החרקים הבעייתיים במיוחד האלה, אבחון יסודי של דרכי הגישה שלהם אל הבית והחצר וכמובן מציאת מענה יעיל שיחסל את המטרד וימנע הגעת ג'וקים חדשים.

הטיפול כולל ריסוס מקומות שונים בחצר וכן בורות ביוב שבהם עלולים לחיות ג'וקים. בנוסף ייתכן שיפוזרו פיתיונות ג'ל בנקודות אסטרטגיות כדי למנוע מהג'וקים לחדור לבית ולהפחית את הנוכחות שלהם בחצר. מרכיב אחר של השירות הוא המלצות לפעולות פשוטות שיעזרו למנוע הופעת ג'וקים חדשים, כולל באמצעים ביתיים (למשל ריסוס תערובת של שמנים אתריים ובפרט ברוש ומנטה).

למה כדאי להעדיף חומרים ידידותיים לסביבה?


המלצה נוספת שתקפה לכל סוגי ההדברות היא שתמיד כדאי להעדיף שימוש בחומרים אורגניים ואקולוגיים - ובפרט לבחון את האפשרות של הדברה ירוקה .

בהקשר זה כדאי לדעת שבשנים האחרונות פותחו חומרים מתקדמים שמשלבים יעילות גבוהה נגד נמלים וג'וקים (וגם חרקים אחרים) עם ידידותיות לסביבה, ולכן גם לבני האדם ולחיות המחמד. עוד רצוי לזכור שבמושבים כמעט תמיד מסתובבים בעלי חיים בחצר, ולכן חומרים כימיים בעייתיים עלולים להזיק להם. בכל מקרה חובה להזמין אך ורק מדבירים בעלי רישיון תקף מטעם המשרד להגנת הסביבה, כך שתוכלו להיות בטוחים שהם משתמשים בחומרים שקיבלו את כל האישורים הנדרשים.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים