יתרונות כלכליים של חיים במושב

שוקלים לעבור למושב? כאן תוכלו למצוא כמה סיבות נהדרות לעשות את המהלך הזה!

יש המון יתרונות כלכליים הנובעים מהחיים במושב. אנו לא מדברים בהכרח על קטיף של עגבניות או פיתוח של משק חי. אפשר כמובן לבצע צעדים מסוג זה, אך הפעם נתייחס ליתרונות כלכליים מסוג אחר. ונתחיל בכך שנאמר שבדרך כלל החיים במושב יותר זולים מהחיים בעיר הגדולה. אם משווים את הוצאות המחיה במושב לעומת הוצאות המחייה בערים הגדולות, זה עניין של שמים וארץ. וחוץ מזה, במושב יש איכות חיים, יש נוף, ואוויר טוב, אין פקקים ויש תמיד חניה וייחסי השכנות טובים. אך מעבר לזה, נציג מיד עוד שורה של יתרונות כלכליים שחלקם, ללא ספק, רלוונטיים גם עבורכם (ולא משנה באיזה מושב אתם מתגוררים).

 

 1. להפוך את השטח למשאב מניב

החיים במושב יכולים לאפשר לכם להפוך בקלות את השטח הפנוי שלכם לנכס מניב. ואנו לא מדברים בהכרח על משהו נדל"ני מורכב אלא על צעד פשוט בהרבה. צעד שגם המחוקק מצביע בעדו, שלא מצריך התעסקות מרובה עם הוצאת אישורי בניה או שינוי יעוד קרקע. אז איך זה הולך? כדי להפוך את השטח הפנוי למשאב מניב שמרוויח לכם כסף צריך להזמין התקנת לוחות סולאריים. את הלוחות הללו אפשר להקים על הגג של הבית שלכם, על גג של יחידות דיור, על הגג של רפתות או לולים וכן הלאה. מרגע שהלוחות הללו מותקנים, הם מפיקים אנרגיה וחשמל על סמך קרינת השמש. את החשמל הזה אפשר לצרוך או למכור. כן, השמש מתחילה להניב לכם יתרון כלכלי יום יומי ומתמשך.

 

2. להפוך יחידה לצימר מניב

מלבד לוחות סולריים שאפשר להתקין, ניתן להפיק יתרון כלכלי נוסף מהחיים במושב. במידה ויש לכם יחידת דיור פנויה או אפילו חדר גדול שסגרתם, עם מטבחון, ניתן להפוך זאת לצימר מניב. ואם אין לכם את החשק להתחיל לנהל צימר קטן כי זה דורש קצת התעסקות, אפשר ללכת על כיוון אחר. מטפלים ברפואה אלטרנטיבית, פסיכולוגים ואנשי מקצוע אחרים (כגון מאמנים אישיים), מחפשים השכרה של קליניקות קטנות באזורים יפים ושלווים. ניתן להפוך חדר פנוי לקליניקה שאתם משכירים לפי שעות.

 

3. לפתח אטרקציה לילדים ו/או משפחות

אם אתם אוהבים את החיים במושב ואתם גם אוהבים בעלי חיים, אפשר לפתוח אטרקציה נחמדה שפועלת בזמנכם הפנוי. הקמה של פינת חיי קטנה בחצר מאפשרת לכם ליצור אטרקציה לילדים ולמשפחות. פינת ליטוף עם ארנבונים או אקווריומים עם זוחלים שמסקרנים את הילדים ויש לכם עוד מקור חביב של הכנסה. אם אתם פחות רוצים להתעסק עם גידול של מכרסמים, ארנבונים או צבים, אפשר גם אחרת. תוכלו להשכיר אופניים למטיילים שמגיעים לסביבה. אפשר לנהל עסק כזה לצד עיסוקים אחרים. אתם יכולים בעצמכם להוביל טיולים מודרכים עבור זוגות או קבוצות קטנות.

 

4. לעבוד בכיף דרך המחשב עם נוף מסביב

בשנים האחרונות, אפילו עירוניים וותיקים בוחרים לעבור להתגורר במושבים. זה די ברור, מפני שהמחייה במושבים איננה יקרה כמו בעיר אבל גם איכות החיים גבוהה. אם אתם חיים במושב, אתם יכולים למעשה לעבוד בכיף מהבית, דרך המחשב, עם כל הנוף היפה מסביב ובכלי להזיז את הרכב מהמקום. כדי לפתוח חנות מקוונת, אין צורך לשכור חנות יקרה. אפשר גם לעסוק בקידום אתרים, לספק שיעורים פרטיים אונליין, לפתוח עסק לשליחת עוגות שאתם אופים. לא משנה במה אתם טובים או מה אתם אוהבים לעשות בשעות הפנאי, כמעט מכל דבר תוכלו להרוויח כסף דרך האינטרנט, מהבית היפה שבמושב.


ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים