מה חשוב לדעת על הנזקים של חשיפה מרובה של שמש עבור חקלאים ואיך נמנעים מהם?

אם אתם חקלאים שנחשפים הרבה לשמש הישראלית במסגרת העבודה שלכם, המאמר הבא הוא בשבילכם!

הנזקים של חשיפה לשמש

החקלאים נמצאים שעות רבות בכל יום בשטח, בשדות ובמטעים, זה קורה בכל מזג אוויר בגשמים החורפיים וגם בשמש היוקדת ברוב ימי השנה ובמיוחד בקיץ. האקלים הים תיכוני שלנו יוצר מצב שבו החקלאים נמצאים תחת ההשפעה של קרני השמש שעות רבות בכל יום. הנזקים של חשיפה לשמש הם נזקים מתמשכים ויש לכך השפעה רבה על העור שלנו. בתחילה לא הייתה מודעות לנושא זה, אך בשנים האחרונות התקיימו הרבה מאד מחקרים שנוגעים בעובדה שבעלי מקצועות מסוימים נמצאים המון שעות ברצף בחוץ וזה קורה לאורך כל השנה ולא ביום אחד. השמש שמחממת אותנו מסוגלת גם לגרום לנזקים בריאותיים רבים.

 

בכל המחקרים הגיעו למסקנה על הנזקים של חשיפה לשמש, אשר מובילים לכך שנוצר סרטן בעור. הבעיה היא שרוב החקלאים לא מודעים לכך ולכן חשוב להגביר את התודעה שלהם לכך. אחת הדרכים היא לעדכן אותם באופן רוחבי ומפורט על החשיבות של גילוי מוקדם של סרטן העור. ככל  שהגילוי יהיה מוקדם יותר כך הטיפול יהיה אפקטיבי יותר וימנע דרגה גבוהה וקטלנית של הסרטן. בהוראות שנשלחות לחקלאים הם מתבקשים לשים לב לנקודות חן שצומחות להן על הגוף ובמיוחד אם הן גדולות מפושטות ובעלות צבעים משתנים.

 

גילוי הנזקים של חשיפה לשמש בזמן אמת

חשוב שכל חקלאי יעיף מדי פעם מבט על נקודות החן שלו ויגיע לבדיקה מקיפה אצל רופא עור. הוא יבדוק אל אלו שנראות בעייתיות ולעיתים ייקח דגימה כדי לראות אם מדובר במוקד שהוא שפיר, או חלילה סרטן העור שמצריך טיפול ייעודי.

 

גילוי מוקדם של סרטן העור

המטרה של רופא העור שבוחן את השומות שקיימים בהן מלנוציטים, היא לבדוק אם יש חשש להימצאותה של מלנומה בכל נקודת חן שנראית חשודה. לעיתים באמצעות מכשור רגיל, זכוכית מגדלת או באמצעות מכשיר דימות.

 

אם התוצאה היא שלילית והכל תקין, על החקלאים לבצע בדיקה מסוג זה אחת לתקופה באופן קבוע על פי ההנחיות של רופא העור וזאת כדי ליצור השוואה בין התוצאות של נראותן והדגימות של נקודות החן השונות בכל בדיקה יסודית.

 

הבדיקה הרוטינית הזו של השפעת הנזקים של חשיפה לשמש היא אקוטית ויוצרת לא אחת את ההבדל בין חיים למוות.

 

הקטנת החשיפה לשמש

כדי למנוע את השינויים בשומות העור שיוצרות לעיתים תהליכים סרטניים, החקלאים נדרשים להגן על גופם. לצאת לשטח בשעות המוקדמות לפני שמרגישים את החום ההרסני של קרני השמש. כמו כן להיות תמיד עם כובע רחב שוליים, משקפי שמש, שרוולים ארוכים וכל אמצעי נוסף שמונע את חשיפת גופם לשמש. כאשר השמש שוקעת, אפשר לשוב לכמה שעות לשדות עד החשיכה.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים