אודות עורך דין קיבוצים

גרים במושב או מתכננים לעבור אליו? קראו כאן אודות סוגי עורכי הדין שיכולים לעזור לכם במקרים האלה!

השינויים שחלים במבנה הקיבוצים הפכו את כל עניין החוזים וזכויות החברים בקיבוצים לנושא מורכב שמחייב ידע והבנה לעומק.

 

מי שמכיר את כל הגלגול של חוקים בישראל ואת הדקויות המשפטיות של החברויות וההסכמים שיש בקיבוצים הוא עורך דין קיבוצים שיודע כיצד לטפל בנושאים סבוכים ורגישים אלה. לא פעם הטיפול כולל רגישויות אנושיות יחד עם הבנה בחוקי החברות של הקיבוץ לכל גלגוליו וגם היכרות עם הארגונים שאליהם הקיבוצים משתייכים.

 

בנושא זה חובה להיעזר במי שבאמת מכיר ומתמחה בזה, כמו עורך דין מנהלי או עורך דין קיבוצים, כדי שאפשר יהיה לעזור לכל מי שזקוק לסיוע משפטי ולכל קיבוץ שזקוק להתייעצות עם מומחה כדי לנסח מחדש את החוזים וההסכמים שלו עם החברים החדשים ואלה שחיים בו מאז ראשיתו.

 

קרקעות ובתים

הנושא הראשון שיש לטפל בו בדרך כלל הוא חלוקת הנכסים של הקיבוץ וקביעת הבעלות עליהם לחברי הקיבוץ מהמייסדים ועד המצטרפים החדשים. רוב הנושאים שיש לטפל בהם נובעים מההגדרה מחדש של קיבוצים כיישובים שמקבלים גם חברים חדשים ובונים הרחבות שחלקן לבנים ממשיכים וחלקן לתושבים חדשים שרוצים להצטרף לאיכות החיים שהקיבוץ מציע.

 

למרות שכל קיבוץ וכל ארגון מגדירים לעצמם כיצד הם רוצים לחלק את הנכסים ומהי הגדרת הקיבוץ החדשה מהיום, עדיין יש חוקי התאגדות שונים שמחייבים אותם ולכן עורך דין קיבוצים נוהג לפיהם ומגן הן על זכויות החברים והן על זכויות הקיבוץ מול מוסדות המדינה. יש לזכור שקיבוצים בישראל מחזיקים בקרקעות רבות שחלקן פרטיות וחלקן של המדינה ולכן יש להתייחס לכל יישוב בפני עצמו ולדון בהיקף הנכסים שלו ויכולתו להחזיק את עצמו כדי לפתור גם את עניין החובות מהעבר, שרבים מהם נושאים עדיין.

 

טיפול מגוון נושאים אישיים

המגוון האנושי בקיבוצים מחייב התייחסות גם לנושאים אישיים סבוכים שלא תמיד טיפלו בהם בזמן, מטבע הדברים. זה כולל מעמד החברים הוותיקים וגם לאלה שהצטרפו אליהם כבני זוג או ידועים בציבור ואילו זכויות יש להם כיום, כעת כשהקיבוץ כבר אינו יישוב שיתופי מובהק.

 

כמו כן, אנו במשרד של עורכת דין איילת רייך , יודעים שיש לא מעט עניינים אישיים של הורשת זכויות לבני הקיבוץ שעזבו ועוד נושאים אישיים שגם להם יש לתת מענה חוקי מספק שעומד לפעמים למבחן בבית המשפט וזקוק לייצוג משפטי. עורך דין קיבוצים צריך לטפל גם בעניינים כאלה ומכאן נובעת הרגישות הרבה שבטיפול הדיסקרטי בכך, מבלי להציף מטענים רגשיים ולעשות זאת בצורה עניינית והוגנת לכל הצדדים.

 

תחום זה מחייב הבנה בחוק יחד עם מיומנויות תקשורת אנושית שיכולה לפוגג משקעים כאלה כדי להגיע לפעמים לפשרות מבלי להגיע למשפט, כשפותרים עניינים כאלה שנמשכים לפעמים שנים רבות.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים