בניית בית במושב - מה נחוץ בשביל שהתהליך הזה יעבור בצורה חלקה?

כל המידע שתצטרכו בשביל להתחיל בבניית הבית שלכם במושב ברגל ימין!

בניית בית יכולה להוות את הביטחון האישי שלנו והיא יכולה לאפשר לנו להרגיש ביטחון כלכלי ומשפחתי. הרבה מאוד אנשים רוצים לגדל ולנהל את חיי המשפחה שלהם בקרב קהילה תומכת וחיק הטבע – במסגרת של מגורים במושב ולא בעיר. בשביל שנוכל להיות זכאים לבנות בית במושב אנחנו צריכים שאחד מהתנאים הבאים יתקיים:

 

- נהיה בן יורש של אחד מחברי המושב

- נתקבל לחברות למושב (זה יכול לעלות הרבה מאוד כסף)

 

ללא ההתקיימות של אחד מהתנאים האלו לא ניתן למעשה לקבל זכאות חוקית לבנות בית במושב.

 

בניית בית במושב בעזרת אדריכל מקצועי

 

בניית בית במושב יכולה להיות אתגר אדריכלי גדול מאוד. פעמים רבות הבתים הוותיקים במושבים הם ישנים מאוד ויש צורך להרוס אותם לחלוטין ולבנות אותם מחדש או לשפץ אותם באופן משמעותי בשביל שיהיו ראויים למגורים. אחד הדברים שהכי חשוב לשים לב כאשר אנחנו רוצים לבנות בית חדש או לחדש בית במושב זה לבחור אדריכל מקצועי וצוות מקצועי ואיכותי של ניהול קבלני משנה שיהיה אחראי על יישום התוכניות האדריכליות בשטח.

 

למה חשוב לשים לב בבנייה של בית במושב?

 

כאשר אנחנו בונים בית במושב אנחנו צריכים לשים לב איך אנחנו שומרים על הפרטיות שלנו גם בשטחים החיצוניים של הבית. חשוב גם לשים לב לנושאים כמו תכנון הנוף של הבית וגם תכנון נכון של מתווה פנים הבית. אם אנחנו רוצים לבנות בית למשפחה אנחנו צריכים לשים לב שהבנייה תתאים למשפחה שלנו גם כאשר היא צעירה וגם בעוד עשר או חמש עשרה שנה כאשר הילדים שלנו כבר יהיו גדולים. כאשר אנחנו מתכננים את הבית שלנו אנחנו צריכים לקחת בחשבון שהילדים שלנו יגדלו יום אחד ולא תמיד יישארו ילדים קטנים – ולהתאים את תכנון הבית לכך.

 

האם חוקי הבניה במושבים שונים מחוקי הבניה בערים בארץ?

 

חוקי הבניה במושבים לא שונים באופן מהותי מחוקי הבניה בארץ. השוני המרכזי הוא שבמושבים רבים יש שטחים חקלאיים או נחלות שנועדו לעבודה חקלאית של האדמה. כאשר אנחנו רוצים להפוך שטח חקלאי או נחלה חקלאית לראויים למגורים אנחנו חייבים לקבל אישור מכך מוועדת התכנון המקומית וגם ממנהל מקרקעי ישראל. לרוב, קשה מאוד להפשיר קרקעות חקלאיות ולהפוך אותן לקרקעות שאפשר לבנות עליהן מבנים למגורים (או אפילו מסחר מסוג אחר מאשר חקלאות).

 

הקושי המרכזי בהפשרת קרקעות חקלאיות והפיכה שלהן לקרקעות למגורים נעוץ בין השאר במאבק המשפטי של הקשת המזרחית החדשה שטוענת לקיפוח של בני עדות המזרח על פני העדפה של המדינה את בני המושבים והקיבוצים. עד שהפלונטר המשפטי הזה יגיע לכדי פתרון חוקתי או פתרון רגולטורי יהיה קשה מאוד להפוך קרקעות חקלאיות פרטיות לקרקעות שמותר לבנות עליהן בתים למגורים פרטיים.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים