רכבי תפעול מומלצים לקיבוצים

מידע שימושי על הסוגים השונים של כלי רכב תפעוליים שמתאימים לצרכים של תושבי מושבים בישראל.

רכבי תפעול

 

ברוב הקיבוצים קיימים שטחים נרחבים של מדשאות עבור תושבי הקיבוץ. בין השטחים הציבוריים הללו לבין המבנים של הקיבוץ קיימים שבילים שמתאימים להולכי רגל, או לחלופין עבור רכבי תפעול שהם אינם גדולים. כך מגיעים חלק מהתושבים אל חדר האוכל, לצרכנייה, נוסעים מביתם לביתם של ילדיהם או לחלופין לעבודה במפעל הקיבוצי, בשדות או בכל מקום אחר שנמצא בתוך שטח הקיבוץ. רכבי תפעול הוכתרו מזמן כאופציה הנוחה והטובה ביותר עבור התושבים ולכן רבים מהם מחזיקים בחצר ביתם רכב מסוג זה.

 

קיימים סוגים רבים של רכבים הן חשמליים והן אלו הפועלים על בנזין. אחת האופציות המוצלחות היא רכב תפעולי של חברת מרשל ש הוא רכב קומפקטי ונוח מאד לשימוש, כיוון שיש בו מושב קדמי שהוא כפול ולכן יכולים לשבת בו בנוחות הנהג ונוסע נוסף. מעבר לכך יש ברכב זה ארגז בחלקו האחורי ולכן הנוסעים יכולים להניח בו את הציוד שלהם, קניות שביצעו או פריטים הנחוצים להם לעבודה השוטפת. אנשי הקיבוץ התרגלו מזמן לאופציה של רכבי תפעול ולכן לאורך כל היום אפשר לראות אותם נעים מנקודה לנקודה.

 

רכבי תפעול במושבים

 

גם במושבים התופעה של רכבי תפעול התרחבה מאד בשנים האחרונות. רכבים אלו משמשים את התושבים לביקורים משפחתיים, להסעה של הנכדים, לביצוע סידורים בתוך שטח המושב, להגעה לשטחים החקלאיים ועוד. כאשר נוסעים ברכבים הללו חוסכים זמן רב וגם כוחות ומעבר לכך אפשר להסיע בהם גם נוסעים נוספים וזאת על פי גודלו של הרכב. יש רכבי תפעול המותאמים לנהג ולנוסע אחד נוסף. רכבים אחרים מתאימים לנהג ולשלושה נוסעים והדגם הגדול ביותר מתאים לנהג ולחמישה נוסעים. כך גם הנוסעים מגיעים במהרה למחוז חפצם בתוך המושב.

 

עבודה יום יומית

 

עובדים רבים במושבים ובקיבוצים מבצעים עבודות שונות בשטחים החקלאיים ולכן הם נוסעים מדי בוקר עם הציוד התואם את התפקיד שלהם. מאד נוח להם להניח את כל הפריטים בארגז הקיים בחלק האחורי של רכבי תפעול וכך יש להם את כל כלי העבודה הנחוצים להם. בתום יום העבודה, הם מחזירים את הציוד, כדי שלמחרת היום הם יעמיסו אותו שוב.

 

במקרים רבים הרכבים הללו מסייעים בהעברת תוצרת חקלאית מהשדות ומהחממות אל בית האריזה או אל נקודה מרכזת ביישוב שממנה מתאמים משלוחים לרשתות השיווק, או ללקוחות קצה. לכן רכבי תפעול מביאים את כל הכמויות היומיות למקומות הללו. יש גם מקרים שבהם מועברים ירקות, פירות או פרחים המיועדים לייצוא ובמקום זה מארגנים את המשלוחים כדי שייצאו בזמן לחו"ל.

 

רכישת של רכב תפעולי

 

יש קיבוצניקים ומושבניקים שכבר רכשו רכב תפעולי, אחרים הבינו שכדאי להם לקנות ולכן הם בוחנים כמה אופציות כמו רכב חשמלי, רכב על בנזין או לחלופין אחד מהדגמים הללו באופציה של יד שנייה וכך העלויות של הקנייה הן נמוכות יותר.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים