עיצוב של חצר לבית במושב - איך לגשת לזה?

רוצים לעצב את חצר הבית שלכם ולא יודעים ממה להתחיל? קראו על זה כאן!

חצר

ישראלים רבים חולמים על בית וחצר הכוללת גינה גדולה סביבו. מי שגר באחד המושבים מתכנן כיאות את הנראות של הגינה כדי שיהיו בה כל הרבדים האהובים עליהם. האופציה המועדפת היא לתכנן זאת באמצעות אדריכל נוף שהוא מומחה בתחומו. הוא יודע אילו צמחים ופרחים מתאימים לכל עונה כמו כן הוא מיישם התאמה מיטבית לפי כמות האור והכיוון של קרני השמש החמות ובהתאם לכך אפשר לשתול עצים, פרחים וצמחים ספציפיים שיהיו המתאימים ביותר וכך בני הבית והאורחים ייהנו מהמראה המרהיב שלהם לאורך כל השנה.

 

אפשרות נוספת היא לתחום מרחב מסוים בתוך חצר ולקבוע כי זו פינת עציצים. לצורך כך מזמינים מאתר האינטרנט המקצועי העוסק בכך, את כל הפריטים שיש בהם צורך בהתאם לגודלה של הרחבה ולתכנון שנערך למטרה זו. יש לקוחות שמזמינים הרבה עציצים גדולים עם צמחייה שהיא גבוהה או מטפסת כמו שערות שולמית, או לחלופין הרבה עציצים קטנים שמכילים זנים שונים של צמחים, או קקטוסים ייחודיים עבור מי שאוהב מאד את השיחים הקוצניים האלו. פינה זו של עציצים היא אטרקציה בכל גינה ובני הבית עסוקים בשתילה, גיזום, איסוף עלים ועוד.

 

גינת ירק בתוך חצר הבית

 

אחת האופציות שתופסות תאוצה לאחרונה היא הקמה של גינת ירק בשטח מסוים מתוך חצר הבית. ההורים והילדים נהנים לשתול בערוגות ירקות שונים כדי שהם יוכלו בעתיד לקטוף ולהשתמש בהם לשימושם האישי. כך אפשר לראות במקומות האלו שיחים של עגבניות שרי צבעוניות, מלפפונים ננסיים פלפלים בכמה צבעים וגם עשבי תיבול ריחניים כמו בזיליקום, נענע, לואיזה, כוסברה, פטרוזיליה ועוד. כאשר הירקות בשלים זו חגיגה גדולה והילדים נהנים לקטוף אותם בעדינות ולהעביר אותם למטבח כדי להכין סלט ישראלי מתובל.

 

חניה לרכבים

 

אחד היתרונות הגדולים במושב הוא בית עם חצר שיש בה אפשרות של חניה. כך הרכבים המשפחתיים וגם אלו של האורחים חונים במקום מסודר ומוגן והם נהנים מהקרבה הרבה בין החניון לבית. בעלי הנכס דואגים להקים במקומות האלו גם תאורה ולכן אפשר להגיע בנוחות מהחניה הביתה וגם בכיוון ההפוך.

 

מתחם אירוח נרחב

 

האורחים מגיעים לקרובי המשפחה ולחברים במושב לעיתים תכופות והאירוח הוא חלק אינטגרלי ואהוב אצל רובם. זו הסיבה שיש במתחמים הללו שולחנות גדולים מפלסטיק, עם המון כיסאות איכותיים סביבם. בחצר שיש בה שטח רב מקימים לא אחת גם בריכת שחייה מבטון, או לחלופין בריכת שחייה עילית להנאתם של כולם.

 

בנוסף לכך יש בדרך כלל מתחם מנגל שבו כולם נהנים להכין את נתחי הבשר המשובחים על הגריל ולהנאתם של כל המוזמנים, הם מגישים את המגשים עם המטעמים החמים בזה אחר זה. העובדה שכולם יושבים יחד בעיקר בסופי השבוע ונהנים הן מהחברותא והן מהמאכלים הטעימים יוצרת קרבה בין כל בני המשפחה והחברים ולכן זה הפך כבר להרגל להגיע למפגשים הללו.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים