מושבים בשרון – קרוב לעיר, איכות חיים של כפר

המושבים הרבים הפזורים בגליל, בגולן ובנגב מציעים איכות חיים גבוהה וקסם ייחודי, אולם בסופו של דבר רוב אזרחי ישראל מעדיפים להצטופף בין חדרה לבין גדרה. הערים במרחב זה, ולא רק אלה של גוש דן, הולכות ומתמלאות בטון, הופכות צפופות יותר, מנוכרות יותר עקב המעבר משכונות ושיכונים למגדלים מבודדים – כך שאין פלא כי הרחבות המוצעות במושבים באזור זה, ובפרט בשרון (אם כי גם באזור שבין גוש דן לבין הרי ירושלים), נהנות מפופולאריות רבה.
 

סלעית, אודים, בית יהושע, גבעת חן, נווה ימין, נווה ירק, בני דרור, צור משה, צור נתן, גן חיים, גת רימון, חרוצים, כפר הס, ירחיב, שער אפרים ותנובות הם רק חלק מהמושבים הרבים הפזורים בשרון, אזור שהצליח לשמר אופי כפרי נינוח הגם שפרדסים רבים פינו מקומם לטובת התרחבות ישובים כמו כפר סבא, הוד השרון והרצליה.

תחבורה נוחה

אחד הזרזים המשמעותיים ביותר למימוש החלום של חיים בכפר ויציאה מגוש דן הצפוף והפקוק לטובת השרון הוא פיתוח תשתית תחבורתית איכותית ובפרט תחבורה ציבורית ברמה גבוהה.

התשתית התחבורתית אכן מתפתחת כל העת ובשנת 2013 עומדים על הפרק 2 פרויקטים רחבי היקף שכבר נמצאים בשלב מתקדם: הארכת נתיבי איילון לכיוון צפון כך שיגיעו עד לנתניה (סיום מתוכנן – 2015), והפיכת כביש 531 שחוצה את חלקו הדרומי של השרון ממזרח למערב למשמעותי עוד יותר בזכות הארכתו מערבה כך שיגיע עד לכביש החוף ונתיבי איילון ובעצם יאפשר גישה קלה ונוחה מהם אל כביש 6. מועד הסיום המשוער של פרויקט זה הוא 2016, וכבר עכשיו הוא גורם לעליית מחירי הנדל"ן בשרון, כולל במושבים השונים אשר ניתן למכור בהם זכויות מגורים בנחלה חקלאית.

רכבת ישראל משדרגת אף היא את התשתיות ומנסה לשפר גם את השירות, כך שתושבי המושבים הרבים בשרון יוכלו להגיע בקלות לעבודה בגוש דן, למשל, או בכל מרכז תעסוקתי אחר, אם כי עושה רושם שבכל הקשור לתחבורה ציבורית עדיין ישנו מקום רב לשיפור, ומי שעובר לגור במושבים בשרון חייב לקחת בחשבון את התלות הרבה יחסית ברכב פרטי.

חינוך איכותי

יתרון נוסף של המושבים בשרון שתורם לאטרקטיביות שלהם ולביקוש הער לכל נחלה חקלאית המוצעת למכירה הוא רמת החינוך הגבוהה ברוב הישובים, כך שהילדים זוכים לא רק לחינוך בלתי פורמלי מוצלח במיוחד בזכות הייחודיות של חיי המושב והקרבה לטבע, אלא גם לחינוך פורמלי איכותי.

בנוסף נהנית המשפחה כולה מחיי קהילה תוססים, הן במסגרת הפעילויות הרב במרחבים הציבוריים והן במסגרת הקשרים ההדוקים בין בני המושב.

מגוון בילויים

החיים במושב מתאפיינים בשקט נעים ובשלווה מבורכת – אבל מי שחשקה נפשו בבילוי מכל סוג שהוא ימצא את מבוקשו במרחק נסיעה קצרה באחת מערי השרון או אף בתל אביב. הקרבה לערים אלה מאפשרת גם הגעה קלה לרופאים במידת הצורך, לסופרמרקטים גדולים (לרוב במושבים יימצא מינימרקט צנוע המספק את הצרכים היומיומיים), לחנויות נחוצות ובעצם לכל דבר בו יש לנו צורך – כך שאין את הריחוק והניתוק ממנו סובלים לעיתים למרבה הצער תושבי מושבים בפריפריה.

והמחיר?

באופן טבעי מנעד המחירים במושבי השרון, כמו בכל מקום, רחב למדי והמחיר הספציפי של כל נכס תלוי בשורה ארוכה של פרמטרים, אבל ברוב המקרים מחיר בית במושב בשרון ישתווה למחיר דירה בגוש דן או אף יעלה עליה.

יחד עם זאת חיפוש סבלני עשוי להוביל למציאת נכס אטרקטיבי במיוחד – ובכל מקרה איכות החיים הגבוהה היא דבר יקר ערך.

 

 

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים