אניעם – כפר שהוא יצירת אמנות

אניעם הוא אחד המושבים הצעירים והקטנים בארץ – וגם אחד המיוחדים והיפים שבהם. המושב, השוכן דרומית מזרחית לקצרין (במרחק של כ- 6 ק"מ), מציע אטרקציה הייחודית רק לו: כפר אמנים ססגוני ומרשים המושך אל המקום מטיילים רבים וגם כאלה המבקשים להתקבל כחברים במושב.

מידע כללי

אניעם הוקם בעקבות יוזמה והתארגנות של קבוצת עולים חדשים מברית המועצות. הגרעין המקורי של הקבוצה ניסה לעלות על הקרקע לראשונה בשנת 1971, אולם עקב פילוג שחל בקבוצה חלפו עוד 7 שנים עד שאניעם קרם עור וגידים.

לשם שנבחר משמעות כפולה: ראשית, זהו שמו של מי שעמד בראש שבט מנשה, השבט שחי באזור רמת הגולן בימי קדם, ושנית, "אני עם" – על שום מאבקם של יהודי ברית המועצות לשמור על זהות לאומית ייחודית גם תחת המשטר הקומוניסטי המדכא של אותם שנים.

המיקום שנבחר נהנה הן מקרבה לקצרין (וגם לראש פינה – כחצי שעה נסיעה) והן מקרבה לכמה מהנופים היפים בארץ: יער יהודייה ושמורת הטבע המרהיבה שבו, שנחצית על ידי לא פחות מארבעה נחלים – נחל משושים, נחל גמלא, נחל דליות והזוויתן. גם כינויו של כביש 808, שלצידו שוכן אניעם – "כביש המפלים" – מרמז לגבי היופי הטבעי הרב באזור, ובפרט נמצא בסמוך לאניעם מפל עיט (מפל רב עוצמה הנשפך אל קניון בזלת עמוק במיוחד).

רבים מהתושבים מעבדים את הנחלה החקלאית ומתפרנסים מגידולים שונים דוגמת הדרים, פרחים, מנגו וגפנים מהם מופק יין מעולה. נחלה חקלאית אחרת משמשת לגידול כבשים, ובנוסף יש בישוב מפעל שבו מייצרים לוחות חשמל, צימרים מרחיבי נשימה המספקים חוויה בלתי נשכחת לאורחיהם וכאמור כפר אמנים שבליבו מדרחוב מלבב.

כפר האמנים

הייחודיות של אניעם נובעת כאמור לא רק מהמיקום בלב אזור שכולו יופי פראי ומהפנט אלא גם מכפר האמנים שפועל בתחומו. הכפר הוא תוצר טבעי של התקבצות אמנים רבים במקום שמספק השראה אינסופית, הרצון שלהם להציג את יצירותיהם (וכמובן גם להתפרנס מהן), השילוב המוצלח בין המדרחוב לנופים המקיפים אותו והחיבה של כולנו לאמנות שהיא חלק מסביבה יפה.

בין השאר ניתן ליהנות בגלריות השונות מתכשיטים יפהפיים, עבודות נגרות ייחודיות, ציורים בשלל שיטות הן על בד והן על עץ, כלי קרמיקה מרשימים, אריחי קרמיקה מאוירים, מוצרי יודייקא, אמנות עשויה ברזל, שלל פריטי נוי ובהם מראות, תמונות ושעונים שיתרמו לכל מרחב בו יוצבו טאץ' ייחודי, ועוד ועוד.

רוצים להיות חלק מיצירת האמנות?

כפר האמנים של אניעם, ואיתו המושב באופן כללי, נמצאים כל הזמן במגמת התרחבות. נכון לראשית העשור השני של המאה ה- 21 חיים בו קצת למעלה מ- 500 איש, הנהנים מאיכות חיים שקשה למצוא במקומות אחרים.

חשוב לציין כי הרוצים לשזור את חייהם בחיי האמנות והחקלאות של אניעם צריכים לעבור ועדת קבלה (כמו במושבים רבים), וכי ניתן לא רק לרכוש בתים ונחלות במושב אלא גם לשכור בו דירה (אם כי ההיצע, מטבע הדברים, מצומצם למדי).

חיי קהילה

אניעם, כאמור, קרוב למדי לקצרין – הנסיעה אורכת דקות בודדות בלבד – וניתן להגיע ממנו בקלות גם לאזור ראש פינה וחצור הגלילית.

יחד עם זאת, חלק גדול מהפעילויות מתבצע בתחומי הישוב: כפר האמנים מהווה גם מסגרת קהילתית תומכת ומעצימה, בני הנוער הבוגרים מפעילים את השכבות הצעירות יותר ומארגנים עבורם מסיבות כמו גם טיולים, חברי המושב מציינים בצוותא חגים ואירועים משמחים אחרים וכן פועלים באניעם פעוטון וגן ילדים (תלמידי בתי הספר היסודי מוסעים למרום גולן ואילו תלמידי תיכון לומדים בקצרין).

 

 

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים