מושב אמירים

אמירים הוא לא רק מושב, אלא דרך חיים של ממש, המבוססת על צמחונות וחיבור אמיתי לטבע, הן של חברי אמירים והן של האורחים הרבים המגיעים לצימרים שבו

אמירים הוא מושב ייחודי: במקום, השוכן בגליל העליון ומשקיף אל הכנרת, גרים רק צמחונים וטבעונים, והאמונה ביתרונות הרבים של ההימנעות מאכילת בשר ושימוש במוצרים מן החי באופן כללי מתווה את הדרך לפעילויות השונות הנערכות בו ולעסקים המגוונים הפועלים בו.

אמירים ממוקם מספר קילומטרים דרומית מערבית לצפת, בסמוך לצומת מירון ולהר המרשים, והוא כאמור מאפשר תצפית נהדרת אל הכנרת הנפרשת תחתיו במלוא הדרה. מבחינה מוניציפאלית, אמירים שייך למועצה האזורית מרום הגליל, שכוללת בין השאר גם את הכפר הצ'רקסי ריחאניה, הכפר הדרוזי עין אל אסד, את המושבים מירון, אביבים, ספסופה ודלתון ואת הישובים הקהילתיים ביריה, עמוקה, קדיתא ואור הגנוז (שמרבית חבריו חוזרים בתשובה).

הימים הראשונים

אמירים בגרסתו הנוכחית עלה על הקרקע בשנת 1958, ע"י קבוצה של ניצולי שואה שדגלו בצמחונות וקיבלו כל אחד נחלה. עוד קודם לכן שכן במקום מושב בשם פרוד עילית, שהוקם על ידי עולים מתימן בשנת 1950 – שהפך להיות מושב שפר לאחר איחוד עם מעברה סמוכה. שינוי נוסף נוצר בשנת 1956 בעקבות אילוץ: לאחר שתוואי הכביש לצפת שונה, נחצה שפר לשני מושבים: ממערב לכביש שפר וממזרחה לו אמירים.

אותו אמירים ננטש על ידי חבריו, עד שב- 1958 כאמור הוא אוכלס מחדש על ידי תנועת המושבים ואותו גרעין חזק של צמחונים ששרדו את השואה. אגב, אחד ממייסדי מפא"י, ישראל גורי, שהיה צמחוני אדוק, עבר להתגורר במושב מעט לאחר הקמתו המחודשת כמרכז צמחוני-טבעוני, ורווה נחת מכל יום במקום (ואף זכה שבית העם של המושב ייקרא על שמו).

כבר מיום הקמתו של אמירים המחודש היה ברור לחלוטין כי לתעשיית הבשר הענפה באזור (לולים, רפתות וכו') לא תהיה בו דריסת רגל, וכי כל נחלה תוקדש אך ורק לגידול ירקות ופירות או לתיירות ברוח המקום.

תיירות כבר משנות השישים

בימינו רבים מבין חברי המושבים מתפרנסים מתיירות, והמראה של צימר המוקם על חלק מנחלה אינו נדיר. מושב אמירים היה בין הראשונים להבין את הפוטנציאל האדיר הטמון בתיירות, ובין הראשונים ליהנות מאישור להשתמש בנחלה חקלאית לשם הקמת צימרים, כשכבר ב- 1965 הוקמו בו 13 "ביתני קיץ נאים למטרות קיט והבראה", לשון פרסום בעיתון דבר שבישר על האטרקציה החדשנית. הקרבה לצפת, אבן שואבת לתיירות בפני עצמה באותן שנים, האידיאולוגיה הייחודית (שכמובן הייתה הרבה פחות נפוצה מבימינו), השלווה הגלילית והנופים המרהיבים שנשקפים מכל פינה במושב משכו אליו אורחים רבים והמקום שגשג ופרח, ובעיקר היווה הוכחה שלא חייבים להשתמש בבעלי חיים כדי ליהנות מהחיים.

כיום מוגדר המושב ככפר נופש, וניתן למצוא בו שלל צימרים מושקעים, מסעדות צמחוניות וטבעוניות משובחות במיוחד, ובאופן כללי להתענג על חיבור מושלם ונכון עם הטבע.

לצד הצימרים והמסעדות, התרכזו באמירים, באופן טבעי, מטפלים אלטרנטיביים רבים המציעים מזור לגוף ולנפש גם יחד. בנוסף מתמחים רבים מחברי אמירים בחקלאות אורגנית, כיאה למושב שחרת על דגלו כבר מהיום הראשון הימנעות מריסוס באמצעות חומרים כימיים רעילים ומזיקים.

טיולים באזור

אמנם אמירים מציע מבחר כה עשיר של פינוקים לגוף ולנפש, וחיבור רב עוצמה ואותנטי לטבע, כך שהמגיעים אליו מבקשים למצות בו כל רגע ורגע – אולם כדאי גם לבחון את האופציה של טיולים באזור.

בין השאר ניתן להגיע מאמירים בקלות לכנרת על שלל האטרקציות שהיא מציעה, לשמורת הר מירון – שמורת הטבע הגדולה ביותר והמרשימה ביותר בצפון הארץ, שמציעה אוויר פסגות ושלל מסלולי טיול מומלצים, לכפר הציורי פקיעין, לצפת הייחודית, לקברי הצדיקים הרבים הפזורים באזור ועוד ועוד.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים