עבודה בחקלאות

לעבודה בחקלאות מספר יתרונות: סיפוק רב, חיבור רב עוצמה לטבע, הזדמנות לבקר ברחבי ישראל וליהנות משלל היכרויות מעשירות – וגם מענק עבודה מועדפת

עבודה בחקלאות

אמנם עבודה בחקלאות, בימינו, מזוהה בעיקר עם תאילנדים, אולם גם ישראלים רבים מוצאים פרנסה, קבועה או עונתית, בענף החקלאות – ומעבר לשכר הנאה נהנים מהסיפוק שיש בעבודת כפיים ומהחיבור האמיץ לטבע. בנוסף, משרות רבות בתחום החקלאות נכללות ברשימת המקצועות המועדפים לחיילים משוחררים, כך שבנוסף לשכר הנאה, לסיפוק ולחיבור לטבע ישנו גם הבונוס השמנמן של מענק עבודה נדרשת.

אילו עבודות מוצעות בתחום החקלאות?

עבור חיילים משוחררים החושקים במענק העבודה הנדרשת, ולא רק עבורם כמובן, ממתין מבחר רחב של משרות בכל תחומי החקלאות: כך, למשל, ניתן לעבוד במשתלות השונות הפזורות ברחבי הארץ, לעבוד בחממות, לעבוד במסגרת קרן קיימת לישראל ביערות המתוחזקים על ידה, לעבוד במושבים ובקיבוצים השונים הזקוקים לידיים עובדות או בחוות גידול בעלי חיים.

רוב המשרות, באופן טבעי, אינן דורשות כישורים מיוחדים או ניסיון קודם, אם כי ידע טכני עשוי להתגלות כיקר ערך – שהרי החקלאות בימינו, רובה ככולה, ממוכנת וממוחשבת וכמעט כל עבודה בחקלאות תתבצע טוב יותר על ידי בעלי ידע טכני (שכמובן גם ניתן לרכוש אותו בקלות תוך כדי העבודה עצמה, ובכך ליהנות מבונוס נוסף).

קיץ בלתי נשכח בקיבוץ או במושב

עבודה בחקלאות מטבעה היא עבודה עונתית, כשחלק הארי שלה מתבצע בין מאי לבין אוקטובר (אביב-קיץ). לקראת תקופת שיא זו של פעילות חקלאית, ניתן למצוא בלוחות הדרושים השונים שלל הצעות עבודה בחקלאות במגוון תחומים (מה דעתכם למשל על עבודה בקטיף ליצ'י ברמת הגולן?) כולל חקלאות אורגנית שהולכת ותופסת מקום מרכזי יותר ויותר בארץ.

בנוסף, מאפשר הפיזור של הקיבוצים והמושבים בכל רחבי הארץ לכל מי שמחפש עבודה בחקלאות לעשות זאת באזור האהוב עליו – חובבי השקט המדברי המהפנט יוכלו למצוא עבודה באחד המושבים שבערבה, אלה המעדיפים את הגליל על ההרים הירוקים ושפע מקורות המים שבו יוכלו כמובן לחפש עבודה בחקלאות בצפון, ובאופן כללי ניתן באמצעות עבודה זו לטייל ברחבי ישראל ובכל פעם לתקוע יתד במקום אחר. דרך עבודה שכזו נהנה האדם גם משלל אינטראקציות בינאישיות מכל הסוגים וכל המינים ומעשיר לא רק את חשבון הבנק שלו אלא גם את מאגר החברים ובעיקר את הנפש.

איך מקבלים את הבונוס עבור עבודה נדרשת?

על חייל משוחרר המבקש לשלשל לכיסו (או ליתר דיוק לחשבון הבנק שלו) את הבונוס החביב עבור עבודה נדרשת – מענק בגובה 9,370 ₪ נכון לראשית שנת 2013 – לעבוד בעבודה נדרשת במשך שישה חודשים מלאים במהלך השנה הראשונה לאחר השחרור. במקרים מסוימים ניתן להתחיל בעבודה הנדרשת גם אם חלפה למעלה משנה מאז השחרור, אולם במקרים אלה יש צורך בהליכים מסוימים אל מול המוסד לביטוח לאומי.

חלק מהעבודות הנדרשות מאפשרות לחיילים משוחררים (או למי שסיימו 24 חודשי שירות לאומי) לעבוד לפרק זמן קצר מ- 6 חודשים וליהנות מחלק מהבונוס. בפרט, חיילים הבוחרים בעבודה בחקלאות יכולים לעבוד בה במשך 4 חודשים בלבד ולא שישה, ולקבל 6,247 ₪ (נכון לראשית 2013). חשוב להדגיש כי עבודות פקידותיות בתחום החקלאות אינן מאפשרות ניצול אופציה זו.

בכל מקרה יש להגיש תביעה מפורטת למוסד לביטוח לאומי, ולעשות זאת לא יאוחר מ- 42 חודש מתום השירות הצבאי או הלאומי.

מדיניות הממשלה בתחום

כמו בתחומים אחרים, מדיניות הממשלה – שמשפיעה רבות על שוק העבודה בחקלאות – אינה עקבית. ישנן תקופות בהן ניתנים יותר היתרים לעובדים זרים (ובעיקר תאילנדים) וכן לעובדים פלשתינאיים, ובתקופות אלה, באופן טבעי, הביקוש לעובדים ישראלים פוחת, ואילו בתקופות אחרות, של מחסור בעובדים זרים או מתיחות ביטחונית שמונעת הגעת עובדים פלשתינאיים, הביקוש צומח פלאים.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים