עבודה בחו"ל בחקלאות

 

עבודה בחו"ל בחקלאות היא אופציה מצוינת הן לאנשי מקצוע מיומנים בתחום והן לצעירים חסרי ניסיון, ובעיקר לכל מי שרוצה שכר נאה וחיבור אמיתי לטבע 

 

לעבודה בחו"ל יש יתרונות רבים: שכר גבוה יותר מזה הנהוג בארץ, הזדמנות לטייל ולבלות במקומות מהיפים בעולם (בין אם אחרי שעות העבודה ובימים החופשיים ובין אם במסגרת טיול ממושך אחרי תום תקופת העבודה), היכרות עם תרבויות עשירות ומעשירות ועם התושבים המקומיים במדינה בה עובדים וגם חיזוק לביטחון העצמי כתוצאה מעמידה באתגר חדש כמו עבודה הרחק מהמשפחה והחברים.

גם לעבודה בחקלאות ישנם יתרונות רבים, ובראשם המגע הבלתי אמצעי עם הטבע והחיבור החזק לאדמה – בהחלט חוויה יוצאת דופן בעולם האורבאני של ימינו. גם הסיפוק מעבודה זו, כך מדווחים כל אלה שהתנסו בה, גבוה ביחס לעבודות אחרות.

עבודה בחו"ל  בחקלאות משלבת את יתרונות העבודה מחוץ לגבולות ישראל באופן כללי ואת יתרונות העבודה במסגרת חקלאית – ומאפשרת הן לצעירים חסרי ניסיון בתחום והן לאנשי מקצוע מיומנים ליהנות מפרק זמן מתגמל במיוחד.

תעסוקה אידיאלית למומחים בענפי החקלאות השונים

המגזר החקלאי בארץ נהנה מהישגים יוצאי דופן, וזאת לאחר ששנים רבות היוותה החקלאות את אחד מעמודי התווך של הכלכלה הישראלית.

גם בימינו – לאחר שקרנם של החקלאים מעט התעמעמה ובקיבוצים ומושבים רבים חלק מהפעילות הפכה לבעלת אופי מסחרי או תיירותי – עדיין מדובר בתחום מתקדם מאוד, ומדי שנה מפותחים בארץ זנים חדשים של ירקות ופירות, מפותחות שיטות גידול יעילות יותר (ובפרט כאלה הצורכות פחות מים ונזקקות לכוח עבודה מצומצם יותר) ובאופן כללי המגזר החקלאי צועד נמרצות אל עידן ההיי טק והגברת התפוקה ביחס להשקעת המשאבים השונים.

הידע הרב והניסיון האדיר שצברו אנשי המקצוע בתחום בארץ פותחים עבורם כמובן דלתות רבות במדינות שונות ברחבי העולם. בחלק מהמקרים מדובר בעבודה עבור חברה ישראלית הפועלת בחו"ל (במסגרת רי-לוקיישן) ובחלק מהמקרים זוהי עבודה בחו"ל עבור גופים מקומיים.

בין היעדים הפופולאריים במיוחד של עבודה בחו"ל עבור אנשי מקצוע מיומנים בענפים החקלאיים השונים ניתן לציין את רוסיה ואת המדינות האחרות שנוצרו לאחר התפרקות ברה"מ – מדינות המשוועות לקדמה חקלאית ונתרמות מאוד מהידע והניסיון הכחול-לבן. אופציה אחרת היא אפריקה, היבשת המתעוררת, שמציעה חוויה ייחודית ובעיקר סיפוק עצום על התרומה למציאת מקורות מזון איכותיים עבור האוכלוסייה המקומית.

עבודה בחו"ל לצעירים חסרי ניסיון

המלאכות החקלאיות השונות מהוות, כאמור, אופציה לעבודה בחו"ל גם עבור צעירים חסרי ניסיון, ולרוב חיילים משוחררים היוצאים לגלות את העולם ולבלות בו.

אמנם רוב הבוחרים בעבודה בחו"ל לפרק זמן זה או אחר מוצאים את עצמם מאחורי עגלות עמוסות מוצרים ומנסים לשכנע את העוברים ושבים בקניון כלשהו לרכוש את אותם מוצרים – אולם יש גם כאלה המעדיפים עבודה בחיק הטבע ולא תחת התאורה המלאכותית במרכזים מסחריים.

ברוב המקרים מציאת עבודה כזו לא מתבצעת מהארץ מראש, אלא במדינות שבהן זקוקים לידיים עובדות בתחום החקלאות. היעדים הפופולאריים לעבודה עונתית מתגמלת מאוד הם ארה"ב, רוב מדינות אירופה ובעיקר ניו זילנד ואוסטרליה שמציעים מרחבים אינסופיים המשובצים חוות חקלאיות שבפרקי זמן מסוימים זקוקות עד מאוד לידיים עובדות.

יתרון נוסף של עבודה בחו"ל בחקלאות – מעבר לשכר הנאה, הסיפוק הרב והחיבור לטבע – הוא הפן החוקי. בעוד שעבודה בתחומים אחרים דוגמת מכירות, או-פר, אבטחה וכו' ללא ויזה מתאימה עלולות לגרום להסתבכות של ממש, הרי שמי שבוחר בעבודה בחקלאות, שהיא מטבעה עונתית ועל כן מוגבלת בזמן וממילא ממלאת צורך של ממש של המעסיקים, פטור מדאגות אלה.

במקרים רבים מי שמתחיל לעבוד במשרות חקלאיות מוצא לצידו מטיילים ותרמילאים אחרים מכל רחבי העולם, כך שהוא גם נהנה מאווירה קוסמופוליטית והיכרות משמחת עם צעירים וצעירות אחרים.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים