טיולי אופניים בין המושבים

 

מושבים רבים בארץ, מהגולן ועד הנגב, מהווים נקודת מוצא נוחה לטיולי אופניים משמחים לרוכבים בכל הרמות ובכל עונות השנה. בואו גם אתם לדווש בכיף!

 

באדיבות רוכבים פורטל טיולי האופניים הגדול בישראל:   http://www.ibicycle.co.il

אחד הטרנדים האחרונים בתחום הטיולים הוא טיולי אופניים – שמציעים למשתתפים בהם כמה וכמה יתרונות מלבבים: ראשית, שילוב פעילות גופנית תוך כדי בילוי וכך הן לשמור על הבריאות והן להגביר את הפרשת האנדורפינים במוח שמעלים את מצב הרוח שלנו באופן האפקטיבי ביותר. שנית, אפשרות להגיע לנקודות חן שלכלי רכב ממונעים אין גישה אליהן, ושלישית, יכולת לעבור מרחקים גדולים יותר ביחס לטיול רגלי ולהגיע ללא מעט אתרים אטרקטיביים גם אם פרק הזמן המוקדש לטיול מצומצם יחסית.

אופציה מומלצת במיוחד היא טיולי אופניים בין מושבים.

המושבים – שילוב בין חקלאות לאטרקציה תיירותית

בימינו, רוב המושבים כבר אינם מתפרנסים מחקלאות בלבד אלא משלבים בה תחומים נוספים ובראשם תיירות. בלא מעט מושבים ברחבי הארץ ניתן למצוא תחנות להשכרת אופניים המאפשרות לכל אחד ליהנות מטיולי אופניים גם אם אינו מצויד בזוג שכזה (או שהאופניים שברשותו אינם מתאימים לחיק הטבע). בעמדות אלה תוכלו לקבל גם המלצות על מסלולים באזור, טיפים שימושיים, ציוד חיוני ועוד.

אחד האזורים היפים ביותר בארץ לטיולי אופניים הוא רמת הגולן. מושב נוב, לדוגמה, מהווה נקודת יציאה לשלל טיולים רכובים אפשריים שאחד הפופולאריים בהם הוא אל בקעת ציידא (כולל כמובן הזאכי והמג'רסה). גם ממושב אבני איתן ניתן לצאת לטיולי אופניים מוצלחים במיוחד ובעיקר אל אזור מצוק נחל אל על, ואילו ממושב רמות ניתן לרכב אל אזור כפר הנשיא ואל הירדן ההררי שמגיע באזור זה לשיאו.

מצידה השני של הכנרת (שאגב, קק"ל מכשירה מסלולי אופניים שיאפשרו הקפה מלאה שלה, הן ממש על קו המים והן על ההרים שסביב לה), ממתין אזור הגלבוע, שגם הוא אטרקטיבי מאין כמותו לטיולי אופניים בין מושבים ושאר אטרקציות חקלאיות. דוגמה לטיול שכזה היא מסלול שנקודת הפתיחה שלו היא בית העם של מושב ברק, ממנו יוצאים מזרחה וחוצים שדות ומטעים עד שמגיעים למפגש עם נחל קישון (בחלק שעדיין לא נפגע על ידי האדם) ומשם חזרה אל מושב ברק.

מסלול מאתגר יותר באותו אזור יוצא ממושב מולדת. זהו טיול אופניים המתאים לרוכבים מיומנים בלבד, שנהנים מעליות וירידות תלולות למדי וממסלול באורך של כ- 30 ק"מ ברמת הבזלת היפה שמאפיינת את החלק המזרחי של הגליל התחתון. היציאה היא כאמור ממושב מולדת, ומשם רוכבים צפונה אל קיבוץ גזית, יורדים אל נחל תבור ומשם עולים אל כוכב הירדן (עלייה תלולה שלאחריה כדאי לעצור למנוחה קלה). השלב הבא הוא ירידה אל נחל יששכר, עוד עלייה תלולה אל שלוחת צבאים ומשם חזרה נינוחה אל מושב מולדת.

טיולי אופניים בדרום

אמנם ניתן לצאת לטיולי אופניים בכל עונות השנה בכל אזורי הארץ ממטולה ועד אילת, שהרי ממילא החורף בישראל חמים למדי ומספר ימי הגשם בו מועט, אולם בשבתות חורפיות קרירות אין בילוי מחמם לב יותר מטיולי אופניים בדרום הארץ.

מסלול אפשרי אחד לטיול שכזה יוצא ממושב כוכב מיכאל, השוכן בין אשקלון לקריית גת, סמוך לשדה הנפט חלץ (ושיש בו חנות אופניים מקצועית להפליא) אל גברעם כשבדרך עוברים בגבעת חוליקאת המציעה תצפית נהדרת על אזור נרחב מאוד.

אופציות נוספות לטיולי אופניים בדרום הן המסלול המרהיב לאורך נחל הבשור (מאזור פארק אשכול ועד סמוך לצומת צאלים), מסלול "בדרך לאילת" (מצומת ערבה דרך נחל אמציהו עד לנאות הכיכר), נחל עובדת והעיר העתיקה עובדת, נחל צין (המציע שלל מסלולים בכל רמות הקושי) וגם באזור חאן בארותיים ממתינים למטיילים כמה וכמה מסלולים מלבבים במיוחד

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים