כפר הנוקדים

כפר הנוקדים איננו יישוב חקלאי, כפי שאולי משתמע משמו. מדובר על יישוב תיירותי בסגנון המדבר, השוכן סמוך לערד ולמצדה.

 

אנשים השומעים לראשונה על כפר הנוקדים עשויים לחשוב שמדובר על מקום יישוב המתבסס על גידולי חקלאות כאלה או אחרים. יתכן שיהיו אנשים שיעלו בדעתם שמדובר על יישוב שיתופי או כזה המבוסס על גידול בקר לצורך קיומו של משק חלב לתפארת. למעשה האפשרויות הללו, נחמדות ככל שיהיו, אינן קרובות למציאות. היישוב שאותו נתאר בשורות הבאות הינו למעשה מקום של נופש ייחודי, בסגנון בדואי מיוחד. המקום, שנמצא במדבר יהודה, נבחר במיוחד בשל הקסם המיוחד שהוא משרה על המבקרים בו. האתרים שבקרבת מקום, כדוגמת הר המצדה המוכר והידוע, ביחד עם החי והצומח האופייניים למקום הם אלה שיוצרים בלב המבקר את קסם המדבר.

 

ראשיתו של דבר

 

כפר הנוקדים קיים כבר למעלה מעשרים שנה. המקום, שיועד מלכתחילה להעניק למבקרים בו את התחושה של קבלת הפנים הבדואית המקורית של יושבי המדבר, מושך אליו מבקרים מכל קצוות הארץ. המקימים לא שאפו להקים מרכז של חקלאות או להתבסס על מסחר כי אם להציע חוויה תיירותית ואפילו רוחנית, יוצאת מגדר הרגיל. הסביבה מדברית בעלת הוד קדומים מיוחד ידועה כבר מזמנים קדומים בתור המקום הנכון להשגת שלווה ורגיעה, ולמנוחה ולהתחדשות. דבר זה נכון במיוחד בזמנים המודרניים, כאשר כמעט כולם מתמודדים על מציאות חיים לחוצה ומעייפת. כאן, רחוק כל כך מההמולה אפשר לנשום עמוק ולמלא את המצברים הנפשיים והגופניים.

 

קל להגיע, שווה להישאר

 

ההגעה למקום קלה ופשוטה. למגיעים ממרכז הארץ ומצפונה כדאי לדעת שאת הפקקים הם משאירים הרחק מאחור והם מוזמנים ליהנות מנוף המדבר תוך כדי נסיעה נינוחה וללא כל סיבוכים. קל להגיע למקום, שנמצא סמוך למצדה מצד אחד וכן לערד מצד שני, דרך צומת שוקת המובילה לערד. בערד נוסעים על פי השילוט המוביל למצדה עד שמגיעים לכניסה אל הכפר. אחרי שמגיעים למקום כדאי מאוד להישאר אפילו ללינת לילה. שפע מסלולי הטיול, החוויות ושאר האטרקציות המקומיות והאזוריות מבטיחים הנאה לכל המבקרים.

 

אפשרויות ללינת לילה

 

כפר זה מציע כמה וכמה אפשרויות ללינת לילה. מכיוון שמדובר על מקום שנועד לשדר חוויה בדואית אמיתית ניתן לבחור בלינה באוהל (המתבקשת מאליה), אך לא חייבים לבחור בדרך זו בלבד. אפשרויות נוספות הן לינה בסוכות מעוצבות וכן לינה בחדרי אירוח שמשלבים בניה ייחודית מסורתית עם אמצעים של נוחות מודרנית כגון מיזוג אוויר.

 

דרכי הלינה המגוונות יכולות להתאים מאוד גם למשפחות קטנות וגם לקבוצות גדולות. ניתן לבחור באוהלים קטנים שמתאימים לארבעה נפשות או לבחור באוהלים גדולים למספר אנשים גדול יותר. למעשה, בין המבקרים במקום ניתן למצוא גם קבוצות שמגיעות לחגוג אירוע משותף. אירועים נפוצים הם חגיגות של בר מצווה ואירועים משפחתיים אחרים אך ניתן לערוך במקום גם אירועים רבי משתתפים בסגנונות שונים, אפילו לעסקים. אגב, ניתן לקיים במקום גם סעודות בסגנון מדברי, ללגום קפה לוהט מריר מתוק ולהשתתף באירועים של מספרי סיפורים, אירועים מוזיקליים מקומיים, סדנאות שונות וחוויות נוספות.

 

מטיילים ונהנים

 

אחרי שסקרנו את אפשרויות הלינה שמציע המקום, נרחיב מעט על האטרקציות שניתן למצוא במקום ובסביבתו. לחובבי הטיולים ניתן לערוך באזור החל בסיורים קצרים ועד לטיולים ארוכים, למיטיבי לכת. אפשר לבקר באזורים שבהם נהגו לקיים בעבר חקלאות מדברית מסורתית על גבי טרסות, לעלות בשביל הנחש למצדה, לטייל בוואדיות ובנחלים כגון נחל צאלים והאפשרויות עוד רבות ומגוונות. מלבד טיולים ברגל, אפשר בהחלט לבחור בחוויות ייחודיות של רכיבה על גמלים וחמורים, טיולי אופניים על רקע השקיעה או הזריחה, ביקור באתרי העתיקות שהאזור משופע בהם ועוד.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים