כפר ורדים

כפר ורדים נחשב ליישוב קהילתי מוביל בגליל. המקום, פרי חזונו של סטף ורטהיימר, מוביל במדדים רבים כגון חינוך ותרבות.

 

כפר ורדים, בדומה לישובים מיוחדים או מושבים ייחודיים ברחבי הארץ נולד כתוצאה מחלום. במקרה זה החלום לא היה אומנם להקים נחלה כפריתאו יישוב חקלאי כמו במקרה של רבים מהיישובים הוותיקים הפזורים ברחבי הארץ, אבל היה זה חלום מיוחד ושאפתני לא פחות. הכפר, שהינו כיום יישוב קהילתי משגשג, הוקם כחלק מהחזון של התעשיין הידוע סטף ורטהיימר, ששאף להפוך את הגליל לחבל ארץ משגשג גם מבחינה התיישבותית וגם מבחינה כלכלית ותעשייתית.

 

כחלק מאותו חזון מרחיק ראות ביקש מר ורטהיימר להקים בגליל אזור תעשייה ייחודי, דבר שאותו השיג בין היתר בתפן. במקביל הוא ביקש גם להקים יישוב איכותי עבור האוכלוסייה האיכותית שתגיע להגשים את חלומו באזור. התוצאה הייתה הקמתו של כפר ורדים שנעשה ברבות הימים לאות ולמופת לישובים אחרים. כיום מתגוררת במקום אוכלוסייה חזקה מבחינה כלכלית, חזקה מבחינה חינוכית, ומצליחה מכל בחינה שהיא.

 

איכות גלילית ירוקה

 

כפר ורדים אמנם איננו שייך לתנועת הקיבוצים וגם איננו שייך לתחום הכפרים החקלאיים, אך כמו מושבים צפוניים ויישובים קהילתיים דומים גם הוא טובל בירק ובנוי באופן המשתלב בטבע, גם עיצוב גינה יפהפיה הינו חלק מחייו של כל תושב. מרבית המבנים במקום מבוססים על סטנדרט בניה איכותי ומתקדם, ללא קיומה של בניה גבוה וללא בניה מבוססת בטון אפור בדומה לערים הגדולות. אפשר לומר שמדובר על נחלה שמשתלבת היטב בסביבה הגלילית, תוך סולידריות מיוחדת שמתקיימת בין התושבים לבין עצמם ובינם לבין שאר יישובי האזור.

 

בזכות החינוך

 

כפר וורדים נחשב ליישוב חדש יחסית, שהוקדם באמצע שנות השמונים. בתחילה, היה מדובר על נחלה של שטח קרקעי בין כמה מאות דונמים של אדמת מנהל. בזכות מעמדו של סטף ורטהיימר הוחלט למסור לאחריותו את שטח האדמה בהליך חריג יחסית, בתנאי שידאג לפיתוח יישוב קהילתי. בשל החשיבות הרבה של החינוך בעיניו של מר ורטהיימר, שרואה בו את הבסיס לקידום חברתי של אנשים ויישובים, אין להתפלא על כך שמיד הוקם במקום מבנה חדיש שנועד להוות בית ספר ליישוב. מאז ועד היום נחשבים הישגי הילדים, בני המקום, למצוינים בכל מדדי החינוך. בני המקום ידועים בהשתתפותם בחוגים רבים והישגיהם בבחינות הבגרות מדי שנה בשנה ראויים לציון בכל קנה מידה.

 

תרבות עשירה

 

אחת הנקודות החלשות בקרב חלק מהיישובים הקטנים היא באפשרויות מעטות יחסית לנהל חיי תרבות עשירים. כך הוא המצב ביישובים עירוניים קטנים, מושבים או קיבוצים שפרנסיהם אינם משקיעים בתחום זה. כאשר מדובר על כפר ורדים, אין ספק שהמצב שונה בתכלית השינוי. ביישוב ניתן למצוא בין היתר:

 

·         קתדרה מקומית – ובה ניתן בין היתר להשתתף בהרצאות מגוונות, לצפות בסרטים איכותיים, לקחת חלק בסיורים ובטיולים ועוד. זה המקום לציין שפעילות הקתדרה המקומית מבוצעת בהתנדבות על ידי תושבים שאינם מקבלים שכר על פועלם.

 

·         מרכז למוזיקה – בעת האחרונה נחנך בכפר מרכז חדיש למוזיקה. זה המקום להוסיף שביישוב פועלת תזמורת נוער מרשימה וכן מתקיימות פעילויות של מפגשים עם אנשי זמר ואמנים מובילים.

 

·         ספרים, ספרות, תרבות – ביישוב פועלת ספריה מתקדמת, ובה ניתן לא רק לשאול ספרים וכותרים במגוון תחומים כי אם גם להשתתף באירועי תרבות שונים. הפעילויות השונות כגון סדנאות, שעות סיפור ופעילויות נוספות מושכות לא רק את תושבי כפר ורדים אלא גם אנשים שמתגוררים בישובים נוספים באזור.

 

·         גם לגיל הזהב – היישוב מכבד לא רק את הצעירים ואת המשפחות הצעירות. במסגרת מועדון גיל הזהב זוכים גם בני הגיל השלישי לפעילויות מגוונות, במגוון תחומים ולכל טעם. הרצאות מרתקות, פעילויות מוזיקליות והופעות הן רק חלק מהפעילויות שהתושבים מוזמנים לקחת בהן חלק.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים