הצל ליבו של ילד – קירוב לבבות עם שכנינו

עמותת "הצל ליבו של ילד" הוקמה בשנת 1995 על ידי ד"ר עמי כהן על מנת לטפל בילדים חולי לב ממדינות מתפתחות ברחבי העולם, ואכן מאז הגיעו למרכז הרפואי "וולפסון" שבחולון, שם מתרכזת הפעילות הרפואית של העמותה, ילדים משורה ארוכה של מקומות: סין, אקוודור, גינאה המשוונית (מדינה קטנה במערב אפריקה שבה מפעילה אשת העסקים הישראלית ירדנה עובדיה שני בתי חולים – ואכן היא זו שהטיסה באופן אישי לארץ פעוטה בת שנה על מנת שתזכה לטיפול מהידיים המקצועיות ביותר בתחום ניתוחי הלב והחזה בילדים), אריתריאה, מרוקו, רומניה, רואנדה, קזחסטן, זנזיבר, ירדן, עיראק, ניגריה, אתיופיה ועוד ועוד – סה"כ קרוב ל- 50 מדינות מ- 4 יבשות. אבל רופאי "הצל ליבו של ילד" לא מסתפקים בכך אלא מושיטים יד (כאמור מקצועית במיוחד ומסורה לשליחות שלקחה על עצמה) גם לשכנינו מהרשות הפלסטינית: מדי שנה מטופלים על ידי רופאי העמותה עשרות פעוטות וילדים פלסטינאים, ובמקביל מסייעים הרופאים בהכשרתם של עמיתיהם מהרשות הפלסטינית על מנת שיוכלו להעניק לבני עמם שירותים רפואיים ברמה גבוהה יותר.

אחמד בן ה- 9 חודשים, אמאל בת ה- 15 ועוד רבים אחרים

במרץ 2013 הגיע למרכז הרפואי "וולפסון" אחמד בן ה- 9 חודשים, שיום לאחר לידתו, בעקבות רשרוש בלב, אובחן כסובל ממום מולד המהווה גורם המוות מספר אחת במהלך שנת החיים הראשונה. הפעוט החייכן עבר צנתור מוצלח (אותו ביצע ד"ר עקיבא תמיר) וכבר למחרת היום חזר לביתו שבשכם, שם הוא נמצא תחת מעקב של ד"ר אסאלי, אחד הרופאים הפלסטינאים שעבר הכשרה באמצעות "הצל ליבו של ילד".

באותו יום בדיוק עברה גם אמאל בת ה- 15 צנתור, וזאת לאחר שכבר נותחה פעמיים בגיל 9 ובגיל 13. הנערה העזתית שתחביביה הם פייסבוק, ציור, משחקי מחשב ובילוי עם חברים, עברה גם ניתוח שלישי במספר יום לאחר הצנתור, בתקווה שהוא תיקן סופית את המום בליבה עימו נולדה.

אחמד ואמאל הם רק שתי דוגמאות מיני רבות – מדי שבוע מגיעים למרפאה הקרדיולוגית ב"וולפסון" ילדים פלסטינאים עם מצוקות לבביות שונות על מנת שיאובחנו באמצעים חדשניים ומתקדמים וייבחנו דרכי טיפול נאותות בהם. כמו כן הוכשרו במסגרת "לב העניין", זהו שמו של הפרויקט שמטרתו קירוב הלבבות, 18 רופאים פלסטיניים ו- 3 אחיות, ופן נוסף של פעילות "הצל ליבו של ילד" הוא ארגון סמינרים מקצועיים שונים בהם משתתפים רופאים ישראלים לצד רופאים פלסטינאים, על מנת לאפשר היכרות בלתי אמצעית הממיסה התנגדויות ומנתצת חומות.

כדאי לציין שקירוב לבבות דרך רפואה הוא גם אחת הסיבות להחלטה של ירדנה עובדיה להקים שני בתי חולים דווקא באפריקה – על מנת שיהוו גשר בין ישראל לבין היבשת השחורה.

שיתופי פעולה מעצימים עם המשרד לשיתוף פעולה אזורי וירדנה עובדיה

הטיפול בילדים הפלסטינאים והכשרת הרופאים מתבצעת בשיתוף פעולה עם המשרד לשיתוף פעולה אזורי והשר העומד בראשו (הראשון לעמוד בראש משרד חשוב זה היה שמעון פרס, ואחריו באו רוני מילוא, ראלב מג'אדלה, אהוד אולמרט ונכון לשנת 2014 ממלא את התפקיד סילבן שלום).

שיתוף פעולה אחר של עמותת "הצל ליבו של ילד" הוא עם ירדנה עובדיה, שכאמור מפעילה שני בתי חולים בגינאה המשוונית ומעסיקה בהם רופאים ישראלים (כמו גם אנשי צוות נוספים מישראל). במסגרת שיתוף פעולה זה יסייעו הרופאים בשני בתי החולים באיתור מועמדים מתאימים לניתוחי לב מתקדמים, ירדנה עובדיה תטיס אותם לארץ (כפי שכבר עשתה עם פעוטה בת שנה ב- 2013) ורופאי "הצל ליבו של ילד" יעניקו להם את הטיפולים החדשניים ומצילי החיים עליהם הם אמונים.

רופאי "הצל ליבו של ילד" לא רק מטפלים בהצלחה בילדים חולי לב מכל רחבי העולם – אלא גם פועלים לקירוב לבבות בינינו לבין שכנינו הפלסטינאים

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים