על סוסים ומושבים

יציאה אל הטבע ממלאת את המצברים, מרגיעה, מחברת ומגבשת. כאשר משלבים טבע ורכיבה על סוסים, החוויה יכולה להיות מדהימה פי כמה וכמה. חוות רבות ברחבי הארץ מציעות חוויות רכיבה מסוגים שונים. חלקן, מתמקד בטיולי חוויה, טיולים רומנטיים או טיולים לכל המשפחה. אחרים מגוונים ומציעים גם פעילויות קבוצתיות כימי גיבוש לקבוצות מאורגנות או צוותי עובדים ויש אף מספר חוות המציעות את שירותיהם בתחומי הרכיבה הטיפולית וקורסים מתמשכים של סוגי רכיבה שונים, מעברי מכשולים ועוד.

 

מטבע הדברים, חוות סוסים אינן ממוקמות במרכזי הערים הגדולות אולם ניתן להגיע לאחת מחוות הסוסים בנסיעה קצרה אל אחד המושבים הקרובים לעיר, או לשלב טיולי ופעילויות רכיבה בטיולים רחוקים יותר לצפון ולדרום. לפניכם כמה המלצות לחוות ופעילויות רכיבה על סוסים.

 

רכיבה על סוסים חווית כיף ספורטיבית

 

רכיבה שונה מאד מישיבה על כסא. הרכיבה דורשת תיאום בין תנועות הסוס לתנועות הרוכב, התורמת ליציבה נכונה, משפרת את שיווי המשקל ומחזקת ומגמישה את השרירים. רכיבה היא פעילות ספורטיבית לכל דבר ועניין והיא דורשת מהרוכב מאמץ ניכר. לא מן הנמנע כי למחרת היום יחוו רוכבים לא מנוסים התכווצות שרירים באיזורי הירכיים ובאיזור רצפת האגן.

 

השרירים הפועלים בעת הרכיבה הם שרירי הגוף כולו ובעיקר שרירי הליבה החשובים כל כך. ככל שצוברים יותר ניסיון ברכיבה על סוסים, כך גם מרגישים פחות עייפות וכאבים מתהליך הרכיבה ולמדים להפיק ממנו יותר הנאה.

 

מושבים וחוות

 

חוות רבות פועלות במושבים. המרחב הקיים והקירבה לטבע הופכים את המושבים למקומות טבעיים לחוות סוסים, כי יותר קל מבחינה לוגיסטית להקים חווה במושב וברוב המקרים גם יותר משתלם לרכוש או לשכור שטח אדמה במושב מאשר בעיר. בהמשך, נסקור מספר מושבים המציעים פעילויות רכיבה שונות בחוות סוסים הפועלות בהן.

 

חוות המחוג במושב גילת

 

במושב גילת שבדרום פועלת חוות המחוג. החווה קרובה לאופקים ונמצאת במרחק של כעשר דקות נסיעה מבאר שבע. היא פתוחה לקהל הרחב בימי חול החל משנת 2010 ומעניקה מגוון שירותים, ביניהם שירותי פנסיון לסוסים ואילוף סוסים בכל הגילאים. בנוסף, ניתן לקחת שיעורי רכיבה מערבית, להשתתף בקבוצות רכיבה טיפולית בשיתוף קופות החולים או להצטרף לאימוני רכיבה תחרותית במסגרת נבחרת חוות מחוג, המיועדת לבני נוער. בני הנוער בנבחרת אינם מתמקדים רק באימוני רכיבה אלא גם מטפלים ודואגים לסוסים. בנוסף, ניתן גם לערוך ימי כיף וימי הולדת רכובים בחווה או להשתתף בקייטנת בוקרים צעירים בחופשים.

 

חוות דור וחווה באהבה

 

מעט אחרי זכרון יעקב לכיוון החוף שוכנת חוות דור במושב דור. החווה פתוחה כל ימות השבוע ומציעה מגוון פעילויות בנוסף על טיולי רכיבה מזריחה עד שקיעה, טיולי רכיבה ליליים, וטיולים ברצועת החוף הקרובה. השילוב בין סוסים, נוף וים מספק חוויה רגועה ושלווה במיוחד. פעילויות נוספות שמוצעות במושב - מטווח לייזר, דייג, יוגה וטיולי ג'יפים ואופניים.

ניתן לערוך במקום ימי גיבוש לקבוצות וטיולים בהדרכת מדריכים מנוסים לכל המשפחה.

חווה באהבה היא חוות סוסים במושב עופר, בחוף הכרמל וגם בה תוכלו להנות ממגוון טיולי רכיבה למשפחות, טיולים לילדים וטיולי רכיבה רומנטיים. שירות נוסף שמציעה החווה היא צילומי חתונה עם סוסים בחיק הטבע ופנסיון סוסים. החווה פעילה כל ימות השבוע.

 

חוות סוסים בשרון

 

השרון הוא אחד המקומות המושלמים לטיולי רכיבה על סוסים. בין אם הטיול הוא בין הדיונות במכמורת, הצוקים המשקיפים על הים או העמק הפורח של ישובי עמק חפר. אנשים הגרים במרכז יכולים ליהנות ממגוון נופים, חופים וסוסים בנסיעה קצרה יחסית מביתם.

אחת החוות בשרון היא חוות אביטל בבעלות פיני אביטל, אלוף ישראל ברכיבה מערבית קאטינג. במקום נערכים טיולי רכיבה בנחל אלכסנדר ולאורך חוף הים. ניתן לערוך את הטיולים בזוגות, או בקבוצות ואף לשלב ארוחת גבינות ויין רומנטית עם הטיול הזוגי. בנוסף קיים במקום בית הספר לרכיבה מערבית ותחרותית מהמובילים בישראל. החווה מתמקצעת באילוף ואימון סוסים ומציעה קורסי מדריכי רכיבה טיפולית משולב, בשיתוף מכון וינגייט.

 

חוות המאלף במושב סתריה

 

ליד רחובות, בלב הפרדסים, נמצאת חוות המאלף. החווה פועלת כבית ספר לרכיבה מערבית, אנגלית ובנוסף החווה מתמחה גם ברכיבה טיפולית. בנוסף, ניתן לקחת חלק בטיולים שהחווה מארגנת לזוגות, קבוצות וילדים מגיל שמונה. חווה זו מפעילה קייטנות סוסים לגילאי 6-15 בין השעות 8:00 – 14:00 ופועלת בכל ימות השבוע.

 

חוות המלך דוד במושב יד שמונה

 

חוות המלך דוד ממוקמת במושב יד שמונה, מערבית לירושלים. החווה פעילה בימות חול בלבד ומציעה מגוון טיולים בנופים הקסומים הסובבים את העיר. ניתן ללמוד רכיבה או להשתתף בפעילויות רכיבה טיפולית בחווה. החווה מפעילה חוגים וחוויות רכיבה על סוסים לילדים, רכיבה על סוסי פוני, מחנות קיץ ופסח וארגון ארועים פרטיים. הטיולים מיועדים לקבוצות וילדים מגיל שמונה מוזמנים להשתתף בהם, וכן ניתן לצאת לרכיבה רומנטית זוגית מהחווה.

 

חוות הרועים במושב רווחה

 

חווה דרומית סמוכה לצומת פלוגות מציעה שירותי רכיבה טיפולית על סוסים באווירה חמה ומשפחתית. בנוסף החווה מציעה טיולי רכיבת שטח ליחידים ולקבוצות של עד 15 רוכבים, ארגון ארועים, ימי הולדת, ימי גיבוש לצוות, הצעות נישואין ועוד. החווה פעילה בימות חול.

 

חוות עמק הבניאס במושב שאר יישוב

 

טיולי סוסים ליחידים, זוגות ושלשות, בהדרכה אישית בנופי מים, ירוק, טבע פראי ונוף מרהיב. מגוון מסלולים בהתאם לתנאי השטח והעונה. הטיולים מתאימים לילדים מגיל 12 ואינם דורשים ניסיון קודם, כל עוד מודבר בטיולים קצרים של פחות משעה. שירות נוסף המוצע במקום הוא סבבים בהולכה במשק, כולל ביקור בפינת חי. בסבבים הורה וילד (מגיל 3) מובלים על הסוס.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים