ייעוץ לעסקים משפחתיים במושבים

כל עסק משפחתי עלול ליצור מצבים נפיצים, ובפרט עסקים במושבים. על מנת לשמור על שלמות התא המשפחתי ולהבטיח עסק משגשג מומלץ להיעזר בייעוץ מקצועי

חלק גדול מהמשקים השונים במושבים הפזורים ברחבי הארץ   עונים להגדרה של עסק משפחתי , וככאלה ניצב בפניהם אתגר כפול ומכופל : גם התמודדות בפן העסקי - כלומר ניהולו השוטף של העסק , מימוש מלוא הפוטנציאל שלו , התמודדות עם תנאי שוק לא פשוטים ( שהרי אין זה סוד שהחקלאות היא ענף שקשה להתפרנס ממנו ), הסתגלות לתמורות השונות בשטח ( למשל , שימוש בנחלה , או בחלק ממנה , למטרות אחרות מלבד חקלאות - תעשייה קלה , תיירות חקלאית , נדל"ן להשכרה וכו ') וצליחת משברים שונים ; וגם התמודדות בפן האישי - משפחתי - ובפרט הדאגה כי התא המשפחתי לא יינזק כתוצאה מאירועים שונים הקשורים למשק , ולא רק לא יינזק אלא גם ייתרם מהם .

אחת הדרכים האפקטיביות ביותר להבטיח זאת היא הסתייעות בשירותי ייעוץ לעסק משפחתי .

מדוע חברי מושבים זקוקים במיוחד לייעוץ משפחתי?

ייעוץ לעסק משפחתי תורם רבות לכל עסק שכזה , בין אם קטן יחסית ובין אם גדול יותר , ובפרט לחברי מושב המנהלים עסק כזה .

סיבה אחת לכך היא האינטנסיביות המאפיינת את עבודות המשק השונות , אינטנסיביות שמטבעה גם עלולה לשחוק את בני המשפחה וגם יוצרת שלל סיטואציות בעלות פוטנציאל משברי .

סיבה נוספת היא היותם של מושבים רבים מבודדים יחסית , דבר המעצים את החיכוכים בין בני המשפחה ועלול להחריף את המצב כל אימת שצצים חילוקי דעות בנוגע לתפעול המשק .

גם הקשיים השונים סביב העברת חלקים מהנחלה המשפחתית לדור ההמשך , וחוסר הוודאות בנושא בעקבות השינויים במדיניות מנהל ישראל , הבג " צים שהוגשו בנושא והעיכובים במימוש חלק מההחלטות תורמים להיותו של המצב במשקים רבים נפיץ .

לצד כל הקשיים , חשוב להדגיש גם את הפוטנציאל החיובי של משק משפחתי , ואת היכולת שלו ליצור משפחה מגובשת במיוחד ומאושרת להפליא , וזאת לנוכח אחדות המטרה ותחושת ההגשמה - ייעוץ מקצועי מאפשר לבני המשפחה ליהנות ממימוש הפוטנציאל החיובי הנ " ל ומאיכות חיים חסרת תקדים .

תכנון ארוך טווח וחזון משותף

ייעוץ לעסק משפחתי במושב מאפשר לכל אחד מבני המשפחה לראות את המשק ואת הפעילות שלהם מזווית חדשה ומפרספקטיבה רחבה יותר , דבר המקל עליהם להתעלות מעל תלאות היומיום והמטלות השוטפות ולהבין הן את מקומם בתוך המארג העסקי משפחתי והן את היופי הטמון בכך .

בנוסף מאפשר ייעוץ שכזה , ובפרט אם הוא ניתן על ידי אנשי מקצוע בעלי ניסיון ספציפי בייעוץ לחברי מושבים , לגבש חזון משותף המקובל על כל בני המשפחה ולפנות זמן לצורך תכנון ארוך טווח - שני מרכיבים שחשובים לכל עסק ובפרט לכזה הפועל בתוך מושב ובסביבה שהשתנתה משמעותית בשנים האחרונות .

החזון והתכנון אמנם מתייחסים לפן העסקי - כלכלי של המשק , אולם הייעוץ , באופן טבעי , עוסק גם בהקשרים המשפחתיים של הפעילות , והפרספקטיבה הרחבה לה זוכה כל אחד מבני המשפחה מאפשרת לו גם לראות באור חדש את שאר בני המשפחה , להבין אותם טוב יותר , ללמוד לשתף איתם פעולה טוב יותר , לבנות מנגנונים יעילים לפתרון קונפליקטים וליהנות מתקשורת חיובית ומעצימה - המפתח למשפחה מאושרת .

המפתח להצלחת תהליך הייעוץ - כנותמוחלטת

על מנת שייעוץ לעסק משפחתי במושבים , שמטבעו מהווה תהליך ( לאו דווקא ארוך , ובוודאי שלא יתר על המידה שכן המטרה היא הענקת כלים לבני המשפחה על מנת שהם ינהלו טוב יותר את העסק ולא ליווי קבוע ), יהיה אפקטיבי ומעצים , חשוב מאוד שכל בני המשפחה יהיו כנים לחלוטין , גם זה עם זה וגם כל אחד עם עצמו .

רק מי שמצליח לשים את כל הרגשות , כולל אלה הפחות נעימים , על השולחן , יצליח גם לפוגג מתחים וכעסים ובכך לתרום הן לשיפור תפקוד המשק והן לאיכות חיי המשפחה - שכן בדרך זו , של היצמדות לאמת , קל יותר לאנשי המקצוע המייעצים לבני המשפחה לתת את העצות הנכונות .

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים