נחלה למכירה

לא קל לאתר נחלה למכירה המתאימה לצרכים הספציפיים של הקונה, וגם חשוב ללוות את התהליך עם ייעוץ משפטי - אולם מי שעושה זאת יוכל להגשים חלום.

אחת המגמות ההולכות ומתעצמות בשוק הנדל"ן היא ביקוש ער לנחלות - כלומר רכישת נחלה חקלאית, בין אם במרכז הארץ ובמרחק נסיעה לא ארוכה מדי מגוש דן, בין אם בצפון הירוק והמלבלב ובין אם בדרום הארץ על נופיו הייחודיים והשקט המהפנט השורר בו.

חשוב להדגיש: לא קל למצוא נחלה למכירה, שכן ההיצע בתחום זה מצומצם יחסית ואילו הביקוש גדול. בנוסף מדובר בעסקת נדל"ן מורכבת מאוד, שחשוב לבצע אותה תוך ליווי צמוד על כל צעד ושעל מצד עורך דין בעל ניסיון בתחום ספציפי זה של רכישת נחלות. יחד עם זאת, כשנעזרים במהלך החיפוש באנשי מקצוע מיומנים בכל הקשור לנדל"ן חקלאי, וכאמור גם בעורך דין בעל ידע רב בתחום, ניתן למצוא נחלה שהיא לא רק הזדמנות נדל"נית יוצאת דופן באיכותה אלא במקרים רבים גם חלום שהופך למציאות.

 

מהי נחלה?

 

על פי הגדרת החוק, נחלה הינה קרקע שמטרתה שימוש חקלאי וכן למגורי החקלאי, ולמטרות אלה בלבד. הנחלות ניתנות לחברי המושבים בחכירה, וגודלן נקבע בהתאם לקריטריונים שונים ובראשם כאלה חקלאיים (כלומר מהי יחידת הקרקע לה זקוק החקלאי על מנת להתפרנס מחקלאות). ככל שמתקרבים למרכז כך קטנה, בממוצע, הנחלה, ואילו בצפון ובדרום היא גדולה יותר (60 עד 120 דונם לעומת כ- 30 בלבד במרכז).

נחלה חקלאית מחולקת ל- 3 חלקות: הראשונה, הנקראת חלקה א', מיועדת למגורי החקלאי ובני משפחתו ובנוסף גם לעיבוד חקלאי. גם גודלה של חלקה א' משתנה מאזור לאזור וממושב למושב, וככלל הוא נמצא בטווח שבין דונם אחד לבין עשרה דונמים. החלקה השנייה ("חלקה ב'") משמשת לעיבודים חקלאיים ומשויכת אך ורק לחקלאי עצמו, ואילו החלקה השלישית ("חלקה ג'") היא רכוש משותף של המושב וגם היא משמשת לעיבוד חקלאי.

חשוב לציין כי בשני העשורים האחרונים השתנה אופיין של נחלות רבות, וזאת לנוכח הקושי של חברי מושבים רבים להתפרנס רק מחקלאות. בשל קושי זה החלו חברי מושבים רבים להשתמש בחלק מהנחלה שקיבלו שלא למטרות חקלאיות אלא בנו עליהן מבנים מסחריים (ובפרט מחסנים), צימרים, חדרי אירוח ועוד, וכך נולד המושג "שימושים חורגים בנחלה חקלאית". רשות מקרקעי ישראל נאלצה להכיר בצורך של החקלאים להקדיש חלק מהנחלה למטרות אחרות מלבד החקלאות, ופועלת להסדיר שימושים אלה - וכמובן שגם התפתחות טבעית זאת משפיעה על מחירה של נחלה למכירה.

 

איפה מוצאים נחלה למכירה?

 

כמו לגבי כל דבר בימינו, האינטרנט מספק לנו לא מעט הזדמנויות למצוא נחלה למכירה: הקלדת הביטוי הנ"ל בגוגל תוביל אותנו לאתרים שונים המציעים לוחות נדל"ן חקלאי, וכמובן אפשרות לפלח את המודעות השונות בהתאם לאזור הגיאוגרפי בו נמצאת הנחלה, אופי היישוב (דתי, חילוני, מעורב), סוג היישוב (קיבוץ, מצפה, מושב או ישוב קהילתי), אופי הנחלה עצמה וכמובן טווח המחירים (כדאי לדעת שמנעד המחירים בכל הקשור לנחלות הוא נרחב מאוד).

דרך אחרת, אפקטיבית אף יותר, היא להיעזר באנשי מקצוע בתחום הנדל"ן החקלאי. לאנשי מקצוע אלה ישנה גישה לנכסים איכותיים במיוחד, ובמקרים רבים אף כאלה שאינם מפורסמים באף דרך אחרת, ובנוסף הידע והניסיון שהם צברו עם השנים מאפשרים להם להתאים במיוחד עבורכם את הנחלה הטובה ביותר בהתאם לצרכים שלכם ולהעדפות שלכם - ומאחר שקניית נחלה למכירה היא עסקה של באמת פעם בחיים, כדאי מאוד לבצע אותה בעזרת ייעוץ מקצועי במיוחד.

בכל מקרה חשוב כאמור ללוות את תהליך הרכישה גם בייעוץ משפטי ובפרט בסוגיות כמו מס שבח ובדיקת מצב הזכויות מבחינת הרישום בטאבו.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים