ייעוץ תעסוקתי למושבניקים


חברי מושב רבים נמצאים בצומת דרכים מקצועית ומנסים לחשב מחדש מסלול . כך מסייע להם ייעוץ מקצועי ליצור אופק תעסוקתי חדש ומתגמל במיוחד

ברגע הראשון הביטוי " ייעוץ תעסוקתי למושבניקים " נשמע מעט מוזר : הרי למושבניקים כבר יש תעסוקה , ולא סתם תעסוקה אלא כזו שהיא בהיקף שעות של משרה מלאה ( פלוס פלוס ) וברמת מחויבות גבוהה מאוד ( כמו גם תחושת שליחות ובהתאם רמת סיפוק ) - ואם כבר יש להם תעסוקה , לשם מה הם זקוקים לייעוץ שכזה ? האם יועץ כלשהו יעזור להם לגדל מלפפונים יפים יותר או לחלוב אחרת את הפרות ? ישכנע אותם לזנוח את העגבניות הרגילות לטובת עגבניות השרי ?

אבל כשצוללים מעט פנימה אל חייהם של המושבניקים במאה ה - 21 מבינים שלא רק שייעוץ תעסוקתי עשוי להועיל להם , אלא שלמעשה מדובר כמעט בצו השעה . לא צריך להיות חבר מושב כדי לדעת שקשה , ואולי אף בלתי אפשרי במקרים רבים , להתפרנס אך ורק מחקלאות בימינו , הענף מושפע דרמטית מגורמים חיצוניים רבים שלמושבניקים אין שום שליטה עליהם ( האמרת מחירי המים , מכירת תנובה לקונצרן סיני , המעבר של אנשים רבים לטבעונות וכו '), וכמובן שבכל מושב ומושב ובכל משק ומשק ישנם גורמים ספציפיים המשפיעים עליו במידה ניכרת לא פחות - כך שחברי מושב רבים נמצאים בצומת דרכים מבחינה מקצועית ( שכמובן משפיעה גם על היבטים אישיים ) ועל כן עשויים להיתרם עד מאוד מייעוץ של אנשי מקצוע בתחום .

מה כולל ייעוץ תעסוקתי ?

תהליך ייעוץ תעסוקתי כולל ברוב המקרים שורת מבחנים ( המועברת באופן חווייתי ואף מהנה במקרים מסוימים ) שמטרתם לאפשר לאנשי המקצוע שמבצעים את התהליך לזהות את חוזקותיו של האדם שפנה אליהם לייעוץ , את נקודות התורפה שלו , את כישוריו השונים , את אישיותו ואת שאר המרכיבים ההכרחיים בכל קריירה שהיא .

על סמך תוצאות אותם מבדקים , ועל סמך שיחה עם פסיכולוג תעסוקתי היורד לעומקן של סוגיות ומברר עם האדם שזקוק לייעוץ , ובמקרה זה המושבניק הנמצא על פרשת דרכים , מהם חלומותיו ואיך הוא היה רוצה שעתידו ייראה , מגובשת שורת המלצות והפסיכולוג התעסוקתי מציג לאדם את הדרך הטובה ביותר עבורו ואף מסייע לו להתחיל לסלול אותה .

תהליך ייעוץ רב ערך שכזה ניתן לחוות במכונים שונים , במסגרת שירות התעסוקה הישראלי וכן אצל פסיכולוגים תעסוקתיים שמפעילים קליניקה פרטית . במידת הצורך עשוי תהליך הייעוץ לכלול גם שיפור מיומנויות רלוונטיות כגון כתיבת קורות חיים , הכנה לראיונות עבודה וכו '.

למושבניקים מומלץ לפנות בעיקר למכונים או פסיכולוגים תעסוקתיים המתמחים בייעוץ לגבי מעברי קריירה ושינויים בחיים , או אפילו כאלה בעלי ניסיון מרחב בניהול מצבי משבר והתמודדות מוצלחת איתם .

הכוונה ללימודים

אופציה נוספת שגם היא רלוונטית לחברי המושבים שעומדים בפני צומת דרכים מקצועית היא לימודים אקדמאיים או לימודי תעודה , ובהתאם במסגרת ייעוץ תעסוקתי הם יכולים לזכות גם בהמלצות לגבי תחומי הלימודים הרלוונטיים ביותר עבורם , על פי כישוריהם והעדפותיהם , אופני הלימוד האופטימליים מבחינתם ( תואר ראשון , לימודי תעודה , קורס מקצועי ) ואפילו מקום הלימוד שיוביל אותם אל הידע יקר הערך בצורה הטובה ביותר .

חשוב להדגיש שגם אם המושבניקים , ברוב המקרים , אינם בני 20-30 אלא מבוגרים יותר , עדיין פתוחות בפניהם לא מעט אפשרויות לימודים , שכן בימינו לימודי מבוגרים הם קונספט מקובל למדי , ולמעשה מוסדות לימוד רבים - אוניברסיטאות , מכללות , מכונים המציעים קורסים מקצועיים ממוקדים וכו ' - מציעים מסלולים ייעודיים למבוגרים ומתחשבים בצרכים הספציפיים שלהם .

המסלולים המבוקשים ביותר הם משפטים ( במקומות רבים מתכונת הלימודים היא אחה " צ ובימי שישי כך שהם מתאימים גם לאנשים עובדים ) ולימודי הייטק אולם כמובן שישנן גם אפשרויות אחרות וכדאי לקבל סקירה מלאה במסגרת ייעוץ תעסוקתי .

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים