לימודי תואר ראשון למושבניקים

למה מושבניקים רבים שוקלים לפנות ללימודים אקדמיים , מהן האפשרויות העומדות בפניהם ומהי הדרך הטובה ביותר להבטיח בחירה מושכלת של אפיק לימודים ?

מושבניקים רבים נמצאים בימינו בצומת דרכים לא פשוטה : מצד אחד , האהבה העזה לחקלאות , לעבודת הכפיים , לגידולים השונים בנחלה שלהם ( או לרפת המשפחתית , ללולים ההומים וכו ') והמסורת ארוכת השנים גורמים להם לשאוף להמשיך לנסות להתפרנס מחקלאות ; ומצד שני - הקשיים ההולכים וגוברים שאיתם נאבק כמעט כל מי שמנסה להתפרנס מחקלאות , ולא משנה באיזה ענף מדובר . גם הנסיונות לאפשר לחברי מושבים לנצל את הנחלה שניתנה להם לא רק לחקלאות אלא גם לצרכי מסחר , תיירות בעלת אופי כזה או אחר או פשוט כפיסת נדל " ן יקרת ערך עדיין לא מצליחים לקרום עור וגידים באופן מלא - כך שבסופו של דבר מושבניקים רבים ניצבים כאמור בפני דילמה דרמטית מבחינתם : לאיזה אפיק לפנות מבחינה מקצועית ותעסוקתית ?

הדילמה כבר לא מאפיינת רק את בני דור ההמשך , שבחלק מהמקרים פחות מחוברים בכל נימי נפשם לחקלאות וממילא שוקלים גם אופציות מחוץ למושב אלא גם את הדור הבוגר יותר , ואפילו בני ה - 40 וה - 50 חושבים על לימודי תואר ראשון בדרך לשינוי כיוון בחייהם.

מה כדאי ללמוד - ואיפה ?

ההתלבטות העיקרית בדרך ללימודי תואר ראשון היא , באופן טבעי , מה ללמוד .

בין האופציות המבוקשות ביותר ניתן לציין את הבחירות ה " קלאסיות " כמו לימודי משפטים או לימודי מנהל עסקים , בחירות עדכניות ובהן לימודי מדעי המחשב ( בתחום זה , אגב , נפוצים מאוד לימודי התעודה המאפשרים רכישת מקצוע תוך זמן קצר יחסית מבלי להזדקק ל - 3-4 שנים של לימודים אקדמיים ), מסלולים המבטיחים הגשמה עצמית דוגמת תואר ראשון בקולנוע או תואר דומה באמנות , או לחילופין תואר ראשון בעיצב פנים , ועוד מנעד רחב של אפשרויות במדעי החברה , מדעי הרוח , המדעים המדויקים ועוד .

אופציה אחרת היא לימודי תואר ראשון בחינוך המקנים גם תעודת הוראה ומאפשרים להשתלב במקצוע בעל ערך מוסף - דבר שחשוב למושבניקים רבים .

השאלה השנייה היא איפה ללמוד , ומבחינה זו קיים בימינו שפע נרחב של אפשרויות בזכות המכללות הרבות שפרוסות בכל רחבי הארץ ומציעות לימודי תואר ראשון בשלל תחומים .

גם האוניברסיטה הפתוחה , המאפשרת לכל מי שחפץ בכך להגיע לתואר ראשון , היא אופציה רווחת בקרב מושבניקים המבקשים ליהנות מלימודים אקדמיים ומכל היתרונות הכרוכים בכך .

ייעוץ לימודים - הדרך הטובה ביותר ללימודים מתאימים במיוחד

האפשרויות של לימודי תואר ראשון הן כאמור רבות ומגוונות , וכמו רבים המבקשים ליהנות מהיתרונות של לימודים אקדמיים ורכישת תואר , גם המושבניקים מוצאים עצמם לא אחת מבולבלים לנוכח השפע ומתקשים לבחור .

ייעוץ לימודים הוא דרך נהדרת להתמודד עם אי הוודאות ועם ריבוי האפשרויות , בפרט לנוכח העובדה שבחלק מהמקרים מדובר באנשים מבוגרים יחסית , ואם בגיל 23-24 לא נורא להתחיל לימודי תואר ראשון במקצוע מסוים רק כדי לגלות שהוא לא מתאים לכם ואז לחשב מסלול מחדש ולפנות ללימודים אחרים , הרי שבגיל 40+ כבר נדרשת התמקדות טובה יותר מלכתחילה .

ייעוץ לימודים מאפשר למושבניקים להבין מהן נקודות החוזקה שלהם , מהן נקודות התורפה שלהם , מהן האפשרויות העומדות בפניהם ( שהרי לכל מסלול של לימודים אקדמיים תנאי קבלה משלו ) ובעיקר לזהות טוב יותר מהן ההעדפות האמיתיות שלהם ולאיפה נוטה ליבם . שקלול כל הנתונים הנ " ל , תוך כדי קבלת הכוונה , ייעוץ והדרכה מאנשי מקצוע , מבטיח בחירה מושכלת ונכונה של אפיק לימודים - כשבין הפרמטרים שיש לקחת בחשבון : מיקום גיאוגרפי של האוניברסיטאות והמכללות העומדות על הפרק , גובה שכר הלימוד בכל מסלול רלוונטי , משך הלימודים , התואר אותו מקבלים והאפשרויות התעסוקתיות לאחר השלמת הלימודים .

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים