השקעות נדלן בחול למושבניקים

כולנו היינו רוצים להתפרנס רק מחקלאות , אבל חייבים לחשוב גם על אפיקים אחרים . כך ניתן ליהנות מהשקעה בנדלן בחול במינימום סיכון ומקסימום תשואה.

בראשית ימי המושבים השקיעו המושבניקים את כל מרצם , זמנם ושאר משאביהם בפיתוח החקלאות , אולם הזמנים השתנו , וכיום , על מנת שאפשר יהיה לקיים את החקלאות , נאלצים חברי מושבים רבים למצוא במקביל אפיקי פרנסה נוספים . השקעות נדלן בחול הן אופציה שכדאי לשקול , ובפרט השקעות נדלן בארהב - אולם חשוב מאוד לעשות זאת באופן מושכל ובזהירות מרבית .

השקעות בישראל - תשואה נמוכה

מטבע הדברים טוב היה לו כל הישראלים היו משקיעים את כספם הפנוי כאן בארץ , אולם למרבה הצער אפיקי ההשקעה השונים בארץ מניבים תשואות נמוכות ולא כדאיות .

שוק הנדלן בישראל מתאפיין ברמת מחירים גבוהה , במקומות מסוימים אפילו גבוהה מדי כך שישנו חשש כי נוצרה בועת נדלן , ובכל מקרה התשואות נעות בין 3 ל - 6 אחוז בלבד ( בחישוב שנתי ), זאת בעוד בחול ניתן להגיע לתשואות גבוהות יותר והשקעות נדלן בארהב , לדוגמה , מעניקות גם 9 ו - 10 אחוזים בשנה .

גם שוק ההון בישראל אינו גדוש בהזדמנויות אטרקטיביות , וכשלוקחים בחשבון את רמת הסיכון השוררת בו , מבינים שהשקעה בנדלן בחול הן אפיק משתלם יותר .

זהירות - חתול בשק !

כאמור ניתן ליהנות מפירות עסיסיים מאוד כשמשקיעים בנדלן בחול , אבל רק בתנאי שעושים זאת בתבונה ומשנה זהירות .

ראשית , יש להתרחק ממקומות חסרי יציבות , הן פוליטית והן כלכלית . מדינות שכאלה אמנם עשויות להציע הזדמנויות נדלניות מפתות מאוד , וישנם מקרים בהם ארצות עולם שלישי ( וגם מדינות אירופאיות שהשלטון בהן לוקה בחסר ) נהנות פתאום מצמיחה מהירה - אולם הסיכון גבוה מאוד וחבל להניח כסף שהושג בעמל רב וזיעה אינסוף על קרן הצבי .

עוד המלצה חשובה היא להימנע מהשקעות המבוססות על פרויקטים עתידיים שכרגע לא ניתן לממש ( אבל " תוך כלום זמן יהיה אישור להתחיל לבנות והמחירים הולכים לעלות בטירוף "). למרבה הצער לא מעט ישראלים כבר נכוו בהשקעות נדלן בחול מעין אלה , ועוד יותר למרבה הצער ישנם בתחום גם שרלטנים המנצלים את הרצון , הדי טבעי , של חלקנו ליהנות מהסיפוק של זיהוי הזדמנות אמיתית לפני כולם ומתשואה גבוהה במיוחד מהנדלן שרכשנו .

איפה כדאי להשקיע ?

מבחינת השקעות נדלן בחול היעדים האטרקטיביים ביותר הן ארצות מזרח אירופה לשעבר ( לא כולן !), ברלין וארהב .

מדינות הגוש הקומוניסטי לשעבר הצליחו להתייצב לאחר הטלטלה שחוו ונהנות מצמיחה נאה , ובפרט אלה שהתקבלו לאיחוד האירופי . אמנם באחדות מהן יש עדיין מכשולים המקשים על הכלכלה כשבחלק המקרים השוק עדיין לא חופשי לגמרי ובאחרים השוק חופשי מדי , וכן הן סובלות ממידה מסוימת של שחיתות , אולם עם הכוונה נכונה ובעזרת אנשי מקצוע ניתן ליהנות בהן מהשקעות מתגמלות מאוד .

גם הכשאיות של ההשקעה בברלין היא במובן מסוים תוצר של התמוטטות ברית המועצות והגוש הקומוניסטי כולו , שכן הצמיחה המואצת שחווה העיר החלה לאחר פירוק חומת ברלין . אמנם העיר נמצאת כבר מספר שנים בתנופת פיתוח ונהנית מביקושים ערים לנדלן כך שרמת המחירים פחות אטרקטיבית מבעבר , אולם עדיין ניתן למצוא - ושוב , כדאי לעשות זאת בעזרת חברות המתמחות בהשקעות נדלן בחול ובפרט בברלין - נכסים מניבים שיספקו תשואה נאה .

האופציה השלישית , ואולי בעצם הראשונה מבחינת הפוטנציאל , היא השקעות נדלן בארהב .

המשבר שיצר הזדמנות : השקעות נדלן בארהב

השקעות נדלן בארהב הפכו אטרקטיביות במיוחד דווקא לאחר המשבר הגדול בשוק הנדלן האמריקאי בשנת 2007.

המשבר , שכונה משבר הסאב פריים ( על שם ההלוואות הזולות שהעניקו בנקים חסרי אחריות ללווים חסרי יכולת החזר ), הוביל לצניחת מחירים דרמטית כמעט בכל פינה בארהב - וכיום , כשהשוק מתחיל להתאושש ואיתו הכלכלה כולה , ורמת המחירים עדיין נמוכה , ניתן למצוא בו נכסים איכותיים במחירים משתלמים מאוד .

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים