חנות וירטואלית למכירת תוצרת חקלאית

מהי חנות וירטואלית למכירת תוצרת חקלאית? מה היתרונות של חנות שכזאת? היכנסו    

עד לפני מספר שנים הרעיון של חנות וירטואלית למכירת תוצרת חקלאית היה נשמע לרוב רובנו רעיון משונה עד מאוד . מלפפונים ועגבניות הרי צריך לראות לפני שקונים , ואיך אפשר לבחור אבטיח דרך האינטרנט , ובכלל , רכישת תוצרת חקלאית הייתה   חוויה שמשלבת את כל החושים והיה קשה לדמיין אנשים מזמינים פירות או ירקות   דרך ה סמארטפון או המחשב שלהם, כשהם מתבססים על התמונות המוצגות באתר ובעיקר על המוניטין של חנות האי-קומרס.

ובכל זאת , כמו רעיונות אחרים שברגע הראשון נשמעים משונים אבל עם הזמן הופכים לסטנדרט ואנחנו לא מבינים איך בעצם לא חשבו על זה קודם , חנויות אינטרנט שמציעות תוצרת מקומית  מוקמית הפכו לתופעה נפוצה שכבר לא נשמעת כמו רעיון מוזר כמעט בשביל אף אחד. הסגרים שנבעו ממגפת הקורונה בארץ האיצו את תחום המסחר המקוון בארץ בקצב שלא נראה קודם והרגילו צרכנים רבים להזמין את כל סוגי התוצרת החקלאית דרך האינטרנט, במקום ללכת או לנסות לחנות ירקות כמו בעבר.

על מה אסור לוותר כשמקימים חנות פירות וירקות וירטואלית ?

ראשית , כל חנות וירטואלית חייבת להיות מאובטחת מבחינת אבטחת מידע, כדי שלא ידלפו ממנה נתונים של כרטיסי אשראי ומידע פרטי אחר של הלקוחות.

שנית , חשוב מאוד לא להתפשר על  עיצוב ובניית אתרים ידידותיים למשתמש  -  רכישת תוצרת חקלאית מבוססת כאמור לא רק על השכל הישר , אלא על עוד מרכיבים רבים נוספים , ומאחר שחושי ריח והמישוש מנוטרלים , יש לפצות על כך בעיצוב מושך עין ומניע לפעולה .

מרכיב חשוב שלישי הוא מנגנון פשוט ונוח לעדכון מחירים , שהרי מטבע הדברים מחיריהם של פירות וירקות משתנים באופן תדיר , וללא מנגנון שכזה יהיה קשה עד מאוד לתפעל את החנות . באופן דומה , צריכה המערכת לאפשר הצגת מבצעים משתנים בצורה אטרקטיבית - תחליף הולם ל " רק היום ! רק היום !" של השוק .

היתרונות  של  חנות  וירטואלית  בתחום  החקלאות

מבחינת הלקוחות , ישנם 3 יתרונות עיקריים לחנות אינטרנטית : חיסכון משמעותי בזמן ( משאב יקר ערך עד מאוד בימינו ), נוחות מירבית ( לא צריך להיסחב עד לאוטו או באוטובוס עם המון שקיות ) ומחירים נוחים ( גם כשמשקללים לחישוב את עלות המשלוח ).

מבחינת בעלי החנויות , תפעול חנות וירטואלית הוא זול יותר ביחס לחנות פיזית , והשיווק כולו יעיל יותר ומוביל לפחת מופחת , כלומר פחות ירקות ופירות מושלכים לפח לאחר שהרקיבו בגלל שעמדו מספר ימים בחנות .

למעשה , חנויות וירטואליות מאפשרות לכל חקלאי להגיע ישירות ללקוחות שלו - ומדובר במעגל רחב מאוד של לקוחות פוטנציאליים - ובכך לחסוך פערי תיווך מיותרים .  

 

אילו אופציות כדאי להוסיף לחנות למכירת תוצרת חקלאית באינטרנט ?

אופציה אחת שאינה חובה אבל בהחלט יכולה להוסיף היא גרסא אפליקטיבית של חנות האינטרנט שלכם, המאפשרת שליחת הודעות פוש, שזוכות לקרוב ל-100% חשיפה ומושכות את תשומת הלב של הלקוחות הרבה יותר מאי-מיילים ואפילו מהודעות SMS. 

רימרקטינג דינאמי, שמציג באתרים אחרים וברשתות חברתיות את המוצרים שנצפו באתר ולא הוזמנו. מודעות כאלה רודפות את הקונים הפוטנציאליים לאחר שהם עוזבים את האתר שלכם והקמפיינים האלה עוזרים להעלות את אחוזי ההמרה של הגולשים בעשרות אחוזים.  

לסיכום, מכירת תוצרת חקלאית היא תחום שתופס תאוצה בארץ ובעולם ובגלל שמדובר במוצרים בסיסיים שכולם צורכים, הוא צפוי להשאר איתנו מעתה והלאה, מה שאומר שמדובר בתחום evergreen שככל שיותר מוקדם תכנסו אליו, כך יהיה לכם קל יותר להתברג בו. רוצים להתחיל למכור תוצרת של המושב שאתם גרים בו? נצלו את ההזדמנות הזאת בהקדם!

 

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים