מושבים במרכז - איכות חיים אמיתית בלב המדינה

למה מושבים במרכז הפכו כה מבוקשים ? ומה חשוב לקחת בחשבון לפני שמתחילים לחפש בית במושב ?

המושבים הרבים שהוקמו בכל רחבי הארץ , חלקם עוד מהימים שלפני קום המדינה ( בכור המושבים , נהלל , נולד כבר ב - 1921), מציעים רובם ככולם איכות חיים ייחודית ויתרונות בלתי מבוטלים הנובעים מהחיבור הבלתי אמצעי לאדמה ( גם אם חקלאות אינה מקור הפרנסה היחידי ובמקרים רבים גם לא העיקרי ) ומהנוף הנאה הנשקף מכל עבר - וכשמדובר במושבים במרכז הארץ מתווספת לכך הקרבה ללב העניינים ( בין אם לגוש דן ובין אם לירושלים ) כך שהחיים בהם הם כבר תענוג של ממש , ולא בכדי הפכו מושבים אלה למבוקשים כל כך .

 

למה כדאי לגור במושבים במרכז ?

 

מושבים במרכז מציעים כמה וכמה יתרונות משמעותיים לכל מי שמחפש איכות חיים אמיתית :

* מגורים בסביבה הטובלת בירק והמתאפיינת בבניה נמוכה כך שהתושבים לא מוקפים בטון , אספלט ומגדלים .

* שטחים פתוחים לרוב - יתרון משמעותי במיוחד למשפחות עם ילדים שרוצות להעניק להם חופש אמיתי ואפשרות לשחק עם חברים גם מחוץ לבית .

* אוכלוסייה איכותית - המושבים מושכים אליהם אוכולוסייה איכותית , כך שגם מבחינה חברתית ישנה נחת רבה כשגרים במושבים .

* קרבה למרכזי תעסוקה ובילוי - מושבים באזור השרון , עמק חפר , באזור השפלה או בחבל מודיעין מציעים קרבה לערים גדולות ומרחק נסיעה סביר מהן , כך שישנו מבחר אפשרויות תעסוקה בכל תחום , ובנוסף גם אופציות בילוי רבות .

 

החיים במושבים - חסרונות

 

לצד היתרונות המשמעותיים מאוד של החיים במושבים , ובפרט כאמור כשמדובר במושבים במרכז הארץ , ישנם גם חסרונות וליתר דיוק מאפיינים שיש להיערך לקראתם לפני שעוברים לחיות באותם מושבים .

החיסרון הבולט ביותר הוא ההתניידות המוגבלת : אמנם ישנה תחבורה ציבורית שעוברת במושבים השונים ומקשרת אותם לערים הגדולות , אולם התדירות שלה נמוכה יחסית ומחייבת תכנון קפדני ולא מעט פשרות . גם עבור משפחות שבבעלותן רכב מושבים מציבים אתגר לא פשוט המחייב תיאומים רבים או לחילופין רכישת רכב נוסף ( וכמובן כדאי שלשני ההורים יהיה רישיון נהיגה …)

חיסרון נוסף הוא המבחר הנמוך יחסית של אפשרויות לאינטראקציות חברתיות עבור הילדים , שכן בדרך כלל במושבים מספר הילדים בכל שכבת גיל מצומצם , וכתוצאה מכך אי אפשר לבחור חברים מתוך מבחר רחב .

 

איך למצוא בית במושבי המרכז ?

 

הביקוש ההולך וגובר למגורים במושבים במרכז , בעוד ההיצע מוגבל יחסית ( למרות שישנן הרחבות במושבים רבים , הרי שבסופו של דבר מספרן של הנחלות אינו אינסופי , ולא קל למצוא בעל נחלה שמוכר אותה או משכיר אותה ) הופך את החיפוש אחר בית במושבי המרכז למשימה לא פשוטה ושלרגעים נראית בלתי אפשרית ( אם כי בסופו של דבר התמדה , נחישות ומוכנות להשקעה מניבות פירות ומובילות אל בית באחד ממושבי המרכז ואיכות חיים גבוהה מאוד ).

מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מתחום הנדל " ן המתמחים בפלח השוק המאוד ספציפי של בתים במושבים באזור המרכז . אם החלטתם לבנות בית בכוחות עצמכם , רצוי מאוד להתייעץ עם אנשים שכבר עברו את התהליך , בין אם באותו מושב ובין אם באחד המושבים האחרים בסביבה , שכן אלה יוכלו לספק לכם עצות יקרות ערך שיחסכו מכם זמן יקר , אנרגיות בלתי מבוטלות וייתכן שאפילו סכומי כסף נכבדים .

כמובן שכשמחפשים בית במושבים במרכז חשוב לקחת בחשבון גם את אופיו של כל אחד מהמושבים העומדים על הפרק , שכן ישנם כאלה דתיים וכאלה חילוניים ( ואם אתם חילוניים מן הסתם לא תרצו לגור במושבים שומרי שבת , ולהיפך ).

בין המושבים המבוקשים ביותר והיוקרתיים ביותר ניתן לציין את רשפון , בני ציון , בית חנן , בית עובד , בצרה , בית הלוי , בית ינאי וחמד .

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים