דווקא עכשיו קיבוץ

בשנים האחרונות קיימת מגמה ברורה של הרחבת קיבוצים, הן בדמות שכונות חדשות והן בבניית דירות חדשות ושיפוץ מבנים ישנים. מגמה זו באה לתת מענה לביקוש הגובר מצד בנים חוזרים ותושבים חדשים, המבקשים להעניק לעצמם ולמשפחותיהם איכות חיים גבוהה תוך הפחתת העלויות בהשוואה למגורים בעיר.


למעשה, העלייה בכמות תושבי וחברי הקיבוצים ניכרת בכל רחבי הארץ, החל מאזור הנגב כמו קיבוץ שומריה או משאבי שדה, ועד לקיבוצים גניגר, שריד ויפעת שבעמק יזרעאל.

איכות החיים בקיבוץ

כאמור, העלאת איכות החיים הינה סיבה מרכזית בשיקולי המעבר לקיבוץ. ראשית, קיבוצים מאופיינים במרחבים פתוחים, מרווחים וירוקים, בהם מסתובבים מבוגרים, קשישים וילדים, ללא מטרדים עירוניים כגון רעשי רכבים, זיהום אוויר וסכנה לתאונות. כמו כן, הקיבוצים מספקים לחברים ותושבים מערכת שירותים מקיפה, הממלאת כמעט את כל צרכיהם. בין היתר נהנים התושבים משירותי מרפאה, חדר אוכל, מכולת, חניה בשפע, מגרשי משחקים, בתי קולנוע ואולמות ספורט. כל זאת, במרחק הליכה מהבית ומבלי להצטרך להרחיק עם הרכב הפרטי, אותו בהחלט מותר להחזיק במרבית הקיבוצים.

לגדל ילדים בקיבוץ

חשוב לדעת שבכל קיבוץ פועלת מערכת חינוך ענפה, המתחילה כבר במעונות וגנים המיועדים לגיל הרך ולילדים, וממשיכה לבית הספר היסודי ולתיכון. המעונות והגנים ממוקמים תמיד בתוך שטח הקיבוץ, ונמצאים במרחק הליכה קצרה מהבית, מה שמקל מאוד על ההורים בהבאת ואיסוף הילדים, ואף מאפשר לבוגרים מביניהם לחזור הביתה לבד. חשוב להדגיש כי מערכות החינוך בקיבוץ מגובות בצוותים אכפתיים ומנוסים, הדואגים להקניית ערכים חשובים ודרך ארץ, ושהגנים והמעונות עצמם מאופיינים ברמת תחזוקה גבוהה ביותר ובמרחבים פתוחים. מעבר לכך, גם בתי הספר מאופיינים על פי רוב באוכלוסיה ובסגל איכותי בין אם הם שוכנים בקיבוץ עצמו או במקום סמוך, ואילו הילדים ובני הנוער נהנים משלל פעילויות קהילתיות וחוגים.

חיסכון משמעותי בהוצאות

כל אדם המתגורר בעיר מכיר היטב את מחירי הדיור הגבוהים שמעיקים על התקציב המשפחתי. בקיבוצים קיימת אפשרות להתקבל כחברים מן המניין או כתושבים, כאשר מי שהתקבל כחבר מקבל דירה משלו עליה אינו משלם שכר דירה בכלל, ואילו תושבים משלמים שכר דירה נמוך משמעותית מהמקובל בעיר. בנוסף לכך, החיים בתוך קיבוץ שומריה מאפשרים לייעל ולחסוך בהוצאות המשפחתיות, דווקא משום שהפיתויים הנוצצים של העיר אינם כה זמינים. אמנם, ניתן בכל עת לקחת את המכונית לקניון או למסעדה, אך הילדים בקיבוץ אינם חשופים מדי יום ושעה למותגים ולתרבות הצריכה המאסיבית.

תהליך קבלה לקיבוץ

חשוב להבין כי כל קיבוץ מקיים תהליך קליטה מעט שונה בהתאם להחלטותיו, לפי מעמדו כקיבוץ שיתופי או מתחדש, וכן קליטת המשפחה לחברות, תושבות או עצמאות כלכלית. לדוגמא, נקלטים לחברות בקיבוץ שיתופי מתחילים בתקופה מסוימת של אירוח המשמשת להיכרות ראשונית. לאחר מכן קיים עוד פרק זמן המשתנה באורכו של מועמדות לחברות, כשלבסוף נערכת הצבעה מטעם אסיפת הקיבוץ לגבי קבלתם. מאידך, בקיבוצים מתחדשים עשויים הנקלטים לעבור מיונים בחברות מקצועיות והצבעה באסיפה, אך אינם נדרשים לתקופת מועמדות. אמנם מדובר בתהליך שעשוי להימשך על פני תקופה ארוכה של מספר חודשים ואף יותר משנה, אך בתקופת המועמדות כבר יכולים הנקלטים ליהנות ממרבית השירותים בקיבוץ ולרשום את ילדיהם למערכת החינוך. כלומר, מדובר בהשקעה משתלמת מאוד בהשוואה ליתרונותיה הברורים.


ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים