השקעות בפיתוח מושבים או קרן השקעות נדלן בארהב

למה כדאי להשקיע בקרן השקעות נדלן בארהב , מה צפוי בעתיד מבחינת שוק הנדלן האמריקאי ומה הערך המוסף של השקעה בפיתוח מושבים ?

כל מי שהצליח לחסוך סכום כסף כזה או אחר משקיע לא מעט משאבים ובעיקר מחשבה כדי למצוא אפיקים משתלמים במיוחד שיסייעו לו לשמר את ערך הכסף שחסך ואף להגדיל את הסכום , בבחינת " במקום שאנחנו נעבוד בשביל הכסף , שהכסף יעבוד בשבילנו ". לכאורה מדובר בהחלטה המבוססת על נתונים כלכליים בלבד , אולם בפועל - כך על פי שורה ארוכה של מחקרים - מעורבים בה גם אלמנטים פסיכולוגיים רבים וגם תפישת העולם של כל אדם משפיעה , מסתבר , לא מעט על אפיקי ההשקעה הנבחרים על ידיו .

דוגמה טובה לכך היא קרן השקעות נדלן בארהב : מצד אחד מדובר באופציה שיכולה להניב תשואות נאות מאוד לכל משקיע - אך מצד שני יש שיסתייגו מהוצאת הכסף מהארץ ובניית דירות או נכסים אחרים הרחק מעבר לים ויעדיפו השקעות כחול לבן ברוח הציונות , ובפרט בפיתוח מושבים כאלה ואחרים .

התשואה הגבוהה בשוק הנדלן האמריקאי - האם היא תישמר גם בעתיד ?

בשנת 2007 ספג שוק הנדלן בארהב מהלומה רבת עוצמה , שזכתה מאוחר יותר לשם " משבר הסאב פריים ". הגורם העיקרי למשבר היה מדיניות חסרת אחריות של בנקים ובתי השקעות שהעניקו משכנתאות לכל מבקש ( וגם למי שלא ביקש ), כולל למי שניתן היה להעריך כי יתקשה לעמוד בהחזרים , וזאת בשל שילוב של תאוות בצע , אמונה באתוס האמריקאי לפיו כל אדם זכאי לבית משלו ( אתוס שבהשראתו חוקקו חוקים חסרי אחריות כמו " מקדמת החלום האמריקאי " ו " מקדמת אפס ", שעודדו את מעניקי האשראי לעשות זאת ובפרט לספק הלוואות גם למי שלא היה ברשותו ולו דולר בודד ) והיאחזות במודלים כלכליים שהתגלו עד מהרה כחסרי אחיזה במציאות .

עליית שיעור הריבית וההאטה בתחום הנדל " ן הובילו לכך שיותר ויותר לווים לא יכלו לעמוד בהחזרים , ובהתאם יותר ויותר נכסים הועמדו למכירה ( כתוצאה מהרצון של הבנקים למזער הפסדים באמצעות מכירת בתיהם של הלווים שלא עמדו בהחזרים ) - השוק הוצף בתים ונדלן באופן כללי , והמחירים קרסו .

כיום , מספר שנים אחרי , מחירי הבתים בערים רבות ברחבי ארהב עדיין נמוכים , ומאחר שהביקוש לדירות להשכרה גואה ( גם כי לאנשים אין כסף לקנות בית , גם כתוצאה משינוי תודעתי וגם עקב מיעוט יחסי של התחלות בנייה ) הרי שהתשואה על נדלן אמריקאי גבוהה יחסית (9-10%).

יחד עם זאת נשאלת השאלה האם התשואה הגבוהה תישאר כזו גם בעתיד . על פי מומחים רבים , דמי השכירות בחלקים נרחבים של ארצות הברית ימשיכו לעלות , וכך גם מחירי הבתים עצמם - כך שמי שישקיע היום ייהנה הן מתזרים מזומנים נאה מאוד והן מעליית ערכו של הנכס .

בהתאם , למי שבוחר לשים את כספו בקרן השקעות נדלן בארהב צפויים רווחים מרשימים , וזאת ללא הטרחה הכרוכה ברכישת בית , השכרתו ותחזוקתו השוטפת . הסיכוי כי קריסה דוגמת משבר הסאבפריים תחזור על עצמה נמוך מאוד , וגם אם כמו בכל השקעה גם באופציה זו טמון סיכון מסוים , עדיין אפשר להיות אופטימיים בקשר לאפיק זה . יחד עם זאת נשאלת השאלה האם מבחינה ערכית זו אכן ההשקעה האולטימטיבית ולמה בעצם לא להפנות הון פנוי לפיתוח הארץ שלנו .

קרן השקעות נדלן בארהב או השקעה בישראל ?

קרן השקעות נדלן בארהב היא , ברוב המקרים , גוף עסקי שעובדים בו אנשי מקצוע מעולים , אולם אלה רואים לנגד עיניהם אך ורק את שורת הרווח הפיננסי , וזאת בעולם שבו יותר ויותר אנשים מחליטים להשקיע באופציות שגם יניבו רווח מכובד וגם טמון בהם ערך מוסף ( כשהערך המוסף הוא בהתאם לתפישת עולמם כמובן ) - כך שבהחלט יש לקוות שבשנים הקרובות יצוצו גם קרנות שישקיעו בפיתוח מושבים , מהלך שיניב רווח הן למשקיעים , הן למושבים והן לחברה הישראלית בכללותה .

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים