מושבים באזור ירושלים

למה כדאי כל כך לגור במושבים באזור ירושלים ? אילו מושבים נמצאים ממערב לה , ומה מאפיין את המושבים האחרים בסביבת עיר הקודש ?

ירושלים היא לא רק בירתה הנצחית של מדינת ישראל אלא גם עיר גדושת הזדמנויות תעסוקתיות , תרבות עשירה , אפשרויות בילוי מגוונות ונופים יפים ( ולא בכדי נאמר עליה כי נטלה 9 מתוך 10 קבין של יופי שירדו לעולם ). בהתאם אך טבעי הוא שישראלים רבים ירצו לגור בה או בסביבתה , כשבשנים האחרונות ניכרת העדפה של ממש למגורים בסביבתה ובפרט במושבים באזור ירושלים וזאת לנוכח איכות החיים הגבוהה שהם מציעים .

את המושבים באזור ירושלים ניתן לחלק לשתי קבוצות : אלה שממערב לה , ואשר מציעים לא רק קרבה לעיר הקודש אלא גם גישה נוחה לגוש דן על שלל האפשרויות שהוא מציע , ואלה שממזרח , דרום וצפון , שמתאפיינים בחיבור עז יותר לארץ ישראל גם מעברו השני של הקו הירוק .

פרוזדור ירושלים : אוכולוסייה מגוונת , איכות חיים גבוהה

פרוזדור ירושלים - האזור שמחבר את השפלה לעיר הבירה , ושנקרא כך משום שעד למלחמת ששת הימים היה מוקף בשטחים ירדניים - גדוש במושבים אטרקטיביים מאוד , שבעקבות התמורות המשמעותיות שחלו בשנים האחרונות ( ובעיקר כמובן יצירת מנעד רחב יותר של אפיקי פרנסה במושבים השונים לנוכח הקושי להתפרנס אך ורק מתוצרת חקלאית וכן שינויים בחוק שאפשרו גם למי שאינם צאצאיהם של חברי המושבים לעבור להתגורר בהם ) מושכים אליהם אוכלוסייה מגוונת וחזקה .

בין המושבים באזור זה :

נס הרים - אחד מאותם מושבים שבראשית הדרך התאפיין באוכלוסייה מסורתית וכיום הוא מעורב וגרים בו זה לצד זה דתיים וחילוניים המוכיחים כי ניתן לקיים חיים משותפים ונעימים גם כשישנם הבדלים מובהקים .

עמינדב - הישוב הגבוה ביותר בפרוזדור ירושלים , 824 מ ' מעל פני הים . שוכן בסמוך לאנדרטה המפורסמת יד קנדי .

אבן ספיר - הוקם ביוזמת תנועת המושבים מעט לאחר קום המדינה . בקצהו הצפוני נמצא מנזר יוחנן במדבר ובו מערת ההתבודדות שבה , כך על פי המסורת , התבודד יוחנן המטביל . עוד תמצאו בקרבת אבן ספיר מעיינות מלבבים וסכר מרשים ובאופן כללי נופים יפים למכביר .

יד השמונה - אחד הישובים הייחודיים בקבוצת המושבים באזור ירושלים ובעצם בארץ כולה . הוא הוקם בראשית שנות ה - 70 של המאה העשרים על ידי מתנדבים מפינלנד ואוכלס על ידי אוונגליסטים נוצרים ויהודים משיחיים . בישוב פועלים אולם כנסים , בית הארחה וכן גן תנ " כי שמדמה חקלאות בימי המקרא .

בית זית - הוקם על ידי עולים מיוגוסלביה ומצרים . ממערב ליישוב נמצא מאגר בית זית המושך אליו מטיילים רבים לאורך כל עונות השנה .

נווה אילן - המקום שמזוהה יותר מכל עם קריית התקשורת השוכנת בסמוך לו החל את דרכו כקיבוץ , לאחר מכן הפך לבית ספר חקלאית וכיום זהו אחד המושבים באזור ירושלים היפים והאטרקטיביים .

גבעת יערים - עוד דוגמה למושבים שהחלו את דרכם כדתיים ( הוקם ביוזמת תנועת המושבים על ידי עולים מתימן בשנת 1950) וכיום הם מורכבים מאוכלוסייה מגוונת , כשבגבעת יערים חיה אוכלוסייה חרדית , דתית , מסורתית וחילונית גם יחד .

מושבים באזור ירושלים באזורים נוספים

אם מושבים באזור ירושלים השוכנים מערבית לה מושכים אליהם בעיקר משפחות המעוניינות באיכות החיים המאפיינת ישובים במגזר הכפרי , הרי שהמושבים מצפון , דרום ומזרח - חלקם , חשוב להדגיש , שוכנים מעבר לקו הירוק - מציעים גם הגשמה וחיבור אמיתי לאדמת ארץ ישראל ( מתוך אמונה כי כולה נחלה של העם היהודי ).

בין המושבים האלה ניתן לציין את ורד יריחו השוכן מצפון לים המלח ואשר משקיף על העיר הערבית היפה , ואשר בשטחו ניתן למצוא גם לא צעט צימרים ; את מעון שבאזור הר חברון ( חשוב להדגיש כי מושב מעון נפרד מחוות מעון ); וגם את מושבי המועצה האזורית ערבות הירדן ( משואה , ארגמן , בקעות , שדמות מחולה ואחרים ).

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים