דעותיהם של יוחנן סימון וגם מאיר פיצ'חדזה על מושבים בשפלה

ישראלים רבים חולמים על חיים במרחב הכפרי, ובפרט באחד המושבים או הקיבוצים שפתחו בשנים האחרונות את שעריהם גם לאורחים מבחוץ, שכעת יכולים לרכוש בית או חלקה, ולזכות בכל היתרונות שמציעים ישובים פסטורליים - שחלק גדול מהם, למשל אותם מושבים בשפלה שהפכו לאטרקציה נדלנית בולטת, שוכנים במרחק נסיעה קצרה למדי ממרכז הארץ (וגם מירושלים) כך שניתן ליהנות מקרבה למקומות עבודה רבים וכן מקומות בילוי בשפע, ובסוף היום לחזור לפיסת השקט והשלווה הנדירה.


ישראלים רבים חולמים על חיים במרחב הכפרי, ובפרט באחד המושבים או הקיבוצים שפתחו בשנים האחרונות את שעריהם גם לאורחים מבחוץ, שכעת יכולים לרכוש בית או חלקה, ולזכות בכל היתרונות שמציעים ישובים פסטורליים - שחלק גדול מהם, למשל אותם מושבים בשפלה שהפכו לאטרקציה נדלנית בולטת, שוכנים במרחק נסיעה קצרה למדי ממרכז הארץ (וגם מירושלים) כך שניתן ליהנות מקרבה למקומות עבודה רבים וכן מקומות בילוי בשפע, ובסוף היום לחזור לפיסת השקט והשלווה הנדירה.

 

בדרך כלל כשמחפשים מקום מגורים נהוג לחפש המלצות והשראה אצל אנשי נדלן מנוסים - אבל גם ציירים מהשורה הראשונה דוגמת מאיר פיצ'חדזה או יוחנן סימון בהחלט יכולים להוביל אותנו למקום הנכון ביותר עבורנו.

 

יוחנן סימון - חיבור לאדמה ואמונה באדם

יוחנן סימון (1905-1076) אמנם מזוהה בעיקר עם התנועה הקיבוצית, ועם סגנון הריאליזם הסוציאליסטי, אולם מן הסתם לו היה עדיין חי בימינו היה שמח להמליץ על חיים במושבים השונים ברחבי הארץ, ובפרט אלה שבאזור השפלה - ומי יודע, אולי אף היה מנציח אותם ביצירות פרי מכחולו.

 

את יכולות הציור שלו שכלל סימון בלימודים מסודרים בברלין, בפרנקפורט ובפריז, ולאחר שעלה ארצה ב-1936 התיישב בגן שמואל.

 

ציוריו עסקו בהווי התנועה הקיבוצית, ובפרט פיארו את האדם העובד ואת האדמה שמניבה תוצרת עשירה. אחד הנושאים האהובים על סימון היה האינטימיות המשפחתית - ומאחר שכיום איכות החיים במושבי השפלה נחשבת לאחת הגבוהות בארץ מן הסתם הוא היה מוצא בהם לא מעט משפחות מאושרות שכדאי להנציח על הבד.

 

עוד כדאי לדעת שבשלב מאוחר יותר עבר יוחנן סימון לתל אביב, וגם סגנון הציור שלו השתנה: הוא עבר מריאליזם לציורים מופשטים ואפילו סוריאליסטיים. מאפיין נוסף של סימון כאמן היה הרצון לגלות אופקים חדשים, ובהתאם הוא גם היה חבר בתקופה מסוימת בקבוצה בעלת שם זה, "אופקים חדשים", אשר שמה לה למטרה להקנות לאמנות הישראלית אופי בינלאומי - ובהחלט ניתן למצוא במושבים של ימינו מוטיב דומה ושילוב נכון בין הלוקאלי לגלובאלי.

 

מאיר פיצ'חדזה - המהגר שהשכיל להשתלב בישראל

מאיר פיצ'חדזה (1955-2010) הגיע לישראל כשכבר היה בן 17, וכמו רוב העולים החדשים ידע לא מעט קשיים עד שהתאקלם בארץ - אולם בסופו של דבר הפך לישראלי לכל דבר, לא מעט בזכות הציור. הציורים והיצירה גם סייעו לו להתגבר על קשיים אישיים רבים אותם חווה במהלך חייו, ובפרט על אובדן אחותו הגדולה, איתה נהג לצייר יחד, ואשר התאבדה ב-1979.

 

כמו יוחנן סימון נחשב פיצ'חדזה לאמן טוטאלי וייחודי: בנוסף לכישרון הציור עסק גם בעיצוב, ובין השאר הוא עיצב את ה"ננה בר" שפתחה בת זוגו דאז ננה שרייר. ציוריו נעו על המנעד הרחב שבין הקיטש (למשל ציורי נופים רומנטיים, ואין ספק שמושבי השפלה יכלו לספק לו השראה של ממש), דיוקנאות "קלאסיים" וריאליזם פיגורטיבי (סגנון שהולם אף הוא את החיים במרחב הכפרי ובמושבים השונים באזור השפלה בפרט).

 

מבחינה סגנונית התפרסם מאיר פיצ'חדזה בעיקר בזכות הבחירה שלו להתחיל את הציורים בבד שכולו שחור, ולא הלבן המסורתי.

 

אילו מושבים בשפלה מהווים בחירה נכונה?

כאמור ישנם לא מעט מושבים בשפלה שמהווים אטרקציה נדלנית מהשורה הראשונה, בזכות איכות החיים הגבוהה שהם מציעים כמו גם הקרבה לגוש דן.

 

בין הבולטים במושבי האזור, המשתרע בין הרי יהודה לבין מישור החוף, ניתן לציין את בן שמן, בני עטרות, גני טל, נחלים, בית חנן וכפר מרדכי.

 

באופן כללי כדאי לדעת שהביקוש לנחלות ובתים בכל אותם מושבים גבוה, במקרים רבים בשיעור משמעותי ביחס להיצע, כך שלא קל למצוא את המקום שיהיה שלכם - אבל אם זוכרים את התלאות שעברו סימון ופיצח'דזה למשל עד שהגיעו לאן שרצו, ניתן להתמלא נחישות ובסופו של דבר לממש את החלום.

 

ציורים למכירה באינטרנט - האופציה הטובה ביותר לאמנים המתגוררים במושב


אם אתם מתעסקים בתחום האומנות, כמו גיבורי המאמר, ומעוניינים לעבור להתגורר במושב, תוכלו לעשות זאת בקלות מבלי שהדבר יפגע ביכולת ההתפרנסות שלכם. לעומת מקצועות אחרים, כמו הייטק, בהם מגורים במושב עלולים להוות חיסרון ולגרום לאדם לנוע במשך זמן רב על הכבישים בכל יום בדרך לעבודה ובחזור ממנה. לעומת זאת, אתם יכולים לקנות בית במושב שיהיה גדול מספיק גם בכדי להקים סטודיו עם ציורים למכירה באינטרנט וכך ליהנות ממגורים במקום שלו ונעים ולעסוק בתחום שאתם אוהבים וכמובן, גם להתפרנס ממנו.


כמובן, יהיה עליכם לבצע עבודות פרסום רבות בכדי להציע ציורים למכירה באינטרנט, בייחוד בתחילת הדרך, בכדי להביא חשיפה גדולה לאתר האינטרנט ולסטודיו שלכם ובכדי למשוך אנשים רבים לרכוש את הציורים שלכם. ברגע שתצברו שם ומוניטין, תוכלו להמשיך להתעסק אך ורק בציור וליהנות ממכירה של הציורים שלכם שתניב רווחים נאים.


זכרו - הדרך להצלחה לא תמיד תהיה קלה, בדיוק כמו שהיה למאיר פיצ'חדזה, אך עם התמדה ועבודה קשה תוכלו להגיע למצב בו דרך האתר תצליחו למכור ציורים רבים בקלות.


ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים