שר שלום ג'רבי על התנדבויות בשירות הלאומי במושבים


בפני אלפי מתנדבי ומתנדבות השירות הלאומי אזרחי (שמספרם כבר מגיע לכ-18,000) פרושות אפשרויות רבות בבואם לבחור את המקום שבו יתרמו לחברה (ולעצמם, כמובן, שהרי התנדבות תמיד מועילה גם לאדם עצמו). בפרט ישנן לא מעט אופציות שמובילות את בני ובנות השירות לאחד מהמושבים הרבים הפזורים לאורכה ולרוחבה של ישראל.

שר שלום ג'רבי , מנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי מאז שנת 2010, מפרט לגבי כמה מהאופציות הנ"ל.

 

התנדבות במושב העובדים הראשון בישראל

אחד המושבים המוכרים ביותר בארץ הוא נהלל.

זהו לא רק מושב העובדים הראשון בישראל, אלא גם מקום שהצמיח כמה מהדמויות הבולטות בתולדות המדינה (משה דיין, יהונתן גפן, מאיר שלו, שאול מופז, שולה חן ועוד) וגם צורתו הייחודית תורמת להיותו מוכר כל כך.

במסגרת השירות הלאומי ניתן להגיע למושב נהלל שבלב עמק יזרעאל וליתר דיוק לכפר הנוער של ויצו ששוכן בו. התפקיד כולל עזרה לתלמידים אשר מתקשים בלימודיהם, סיוע באופן כללי לצוות בית הספר ותמיכה בתלמידים גם לאחר שעות הלימודים.

אופציה נוספת של התנדבות במסגרת השירות הלאומי אזרחי אשר מתרחשת בנהלל היא בחוות הסוסים שבמקום.

 

התנדבות עם סוסים וילדים במושב מזור

חוות סוסים נוספת שבה ניתן להתנדב היא זו השוכנת במושב מזור (דרומית מזרחית לפתח תקווה, לכיוון יהוד ולוד).

חווה זו מעניקה שיעורי רכיבה טיפולית לילדים הסובלים ממצוקות פיזיות, מוטוריות או רגשיות. הקשר העמוק שנוצר בין הילד לבין החיה האצילה מאפשר לו לשפר את הקשב והריכוז ואת ההתמצאות במרחב, לחזק את טונוס השרירים, לזכות בשיווי משקל וקואורדינציה טובים יותר וכן לקבל ולתת אהבה. בנוסף לומדים הילדים לסמוך על בעל החיים ולתת בו אמון. מתנדבי השירות הלאומי מסייעים לטפל בסוסים שעושים את עבודת הקודש עם הילדים ולהעניק להם תנאים הולמים.

שר שלום ג'רבי מדגיש כי ישנן חוות סוסים נוספות שבהן ניתן להתנדב.

 

תפקידים אדמיניסטרטיביים

מושב נוסף שבו ניתן לבצע את השירות הלאומי אזרחי ושעליו ממליץ שר שלום ג'רבי הוא משואות יצחק - מושב דתי בדרום שפלת החוף (סמוך לכביש 3 שמוביל מקרית מלאכי לכיוון אשקלון).

ההתנדבות במשואות יצחק היא במסגרת המועצה האזורית שפיר, שכוללת בסך הכל 14 ישובים דתיים וכ-10,000 תושבים, ומהות התפקיד היא אדמיניסטרטיבית - עבודות משרדיות שונות במחלקת הביטחון של המועצה או סיוע בגן הילדים.

 

למה שר שלום ג ' רבי ממליץ על התנדבות במושב בני ראם ?

מושב דתי אחר בחלקה הדרומי של השפלה הוא בני ראם, השוכן סמוך לצומת בעלת אותו השם (ואשר מוכרת יותר כצומת מסמיה שם נפגשים כביש 3 וכביש 40).

ההתנדבות בבני ראם כוללת עבודה עם בני הנוער של המושב, שמונה כ-200 משפחות שמציגות את הפנים המגוונות של החברה הישראלית ומרכיבות קהילה חמה ומחבקת. עבור בני הנוער של בני ראם הוקם מועדון שמהווה את מקום המפגש הפופולרי, ובנוסף ישנו סניף של תנועת הנוער בני עקיבא, שבה גם גדל והתחנך (ואף מילא מספר תפקידים בהמשך הדרך) שר שלום ג'רבי עצמו, כך שאין פלא כי הוא ממליץ בחום על אופציית התנדבות זו.

מהות התפקיד של בנות השירות הלאומי בבני ראם היא לעזור במועדונית בהכנת שיעורי הבית, לסייע בפעילותו של הסניף של בני עקיבא, לתמוך בילדים ממשפחות מוחלשות ובילדים נכים ובאופן כללי להשתלב בפעילויות השונות של הנוער ולהעשיר אותן.

 

פרויקט אור ירוק

פרויקט חשוב נוסף שאליו ניתן להתנדב הוא "אור ירוק". במסגרת זאת ההתנדבות היא במקום המגורים של המתנדב/ת ובסביבתו, ומהות התפקיד היא לבצע הדרכות בגני ילדים בנושא זהירות בדרכים ומאבק בתאונות הדרכים.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים