לימודי תעודה לבני המושבים? חנוך רידר על לימודי איפור מקצועי

אם בעבר רוב בני המושבים לא התלבטו בקשר למסלול המקצועי של חייהם אלא פשוט המשיכו באופן טבעי את המסורת המשפחתית, והשתלבו בהדרגה בענף החקלאי שבו עסקה המשפחה, כיום המצב שונה: המושבים משנים בהדרגה את אופיים וגם בני המושבים משתנים איתם, ואחת המגמות המובהקות היא מעבר לאפיקים מקצועיים שאינם מתחום החקלאות.   זהו מעבר טבעי, אפילו מתבקש, לנוכח הקושי להתפרנס אך ורק מחקלאות בימינו. כפי שנחלות שונות עוברות הסבה למיזמים מסחריים ותיירותיים שונים, כך גם בני המושבים מוצאים דרכים חדשות ומגוונות להגשים את עצמם ולהביא את עצמם לידי ביטוי - וגם איפור היא אופציה שבהחלט כדאי לשקול למי שרוצה ליהנות מקריירה יציבה, יצירתית ומספקת, שיש בה גם עבודה עם אנשים וגם אפשרויות רבות להתקדם ולהשתכלל. הבסיס לקריירה בתחום האיפור הוא כמובן לימודי איפור מקצועי, ומי שמתאים במיוחד כדי להמליץ איפה כדאי ללמוד ואיך לבחור את מוסד הלימודים הוא חנוך רידר.  

 

 

האם ישנם תנאי קבלה ללימודי איפור ?

לימודי איפור מקצועי מתקיימים במתכונת של לימודי תעודה, ובדרך כלל הקורסים הבסיסיים נמשכים בין 8-10 שבועות לבין 25-30 שבועות. חנוך רידר מציין שאין תנאי קבלה ללימודי איפור בסיסיים, אם כי קורסים מתקדמים יותר בתחום - כמו למשל לימודי איפור פרא רפואי או כאלה שמבליטים את הפן האמנותי של התחום - עשויים לבקש לראות תיק עבודות, לצפות לניסיון מסוים בתחום או לפנות לקהל יעד שכבר עבר לימודי איפור בסיסיים. בכל מקרה מי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום (או עושה את צעדיה הראשונים, כמובן) לא זקוקה לציוני בגרות גבוהים, ידע קודם או כל דבר אחר פרט לרצון לרכוש כישורים ויכולות ולרכוש מקצוע שהביקוש בו לידיים עובדות נמצא במגמת עלייה.  

 

 

כמה עולה ללמוד איפור ?

באופן טבעי לכל קורס איפור מקצועי עלות אחרת, בהתאם למשך הקורס, המוניטין של בית הספר ופרמטרים נוספים. ברוב מוסדות הלימוד שמציעים לימודי תעודה בתחום האיפור ניתן לפרוס את שכר הלימוד למספר תשלומים, ולרוב ניתן גם לממש את הפיקדון שמקבלים בוגרי שירות צבאי או שירות לאומי (ושנכון להיום גובהו כ-13,000 ש"ח עבור מי שהשלימו למשל 24 חודשי שירות לאומי, כמעט 20,000 ש"ח ללוחמים אחרי שירות של 3 שנים או כ-11,000 ש"ח לתומכות לחימה ששירתו שנתיים). בנוסף ממליץ חנוך רידר לבני ובנות המושבים על סקר שוק מקיף לפני שנרשמים ללימודים בתחום האיפור, כדי לנצל את התחרות הקיימת בין כל המוסדות המציעים לימודי תעודה באיפור לטובת השגת מחיר אטרקטיבי (כמובן לא על חשבון איכות ההכשרה, שבמידה רבה גם משפיעה לפחות על היכולת לצאת לדרך המקצועית).  

 

 

מה חשוב לבדוק לפני שנרשמים ללימודים ?

ישנם 3 פרמטרים עיקריים שחשוב לבחון לפני שבוחרים את המקום שבו רוכשים את המקצוע המבוקש: איכות הצוות, הציוד שתקבלו והמיקום. לאיכות של צוות ההוראה חשיבות קריטית: רק מי שהם גם בעלי ניסיון עשיר בתחום האיפור וגם בעלי יכולות הוראה גבוהות יוכלו להפוך אתכם למאפרים מקצועיים או מאפרות מבוקשות. כדאי לבקש המלצות של תלמידים ותלמידות בקורסים קודמים כדי לקבל אינדיקציה לגבי רמת ההוראה בכל מקום. הציוד שתקבלו במסגרת הלימודים משמעותי מאוד אף הוא. ככל שמזוודת האיפור שבאמצעותה תתרגלו את הידע הנרכש גדושה יותר, וככל שהכלים שבה איכותיים יותר, כך העבודות שתבצעו תוך כדי הכשרה יהיו מרשימות יותר ובסופו של דבר יפתחו לכם יותר דלתות בתחום האיפור ובשוק התעסוקה. גם למיקום ישנה חשיבות, ובמיוחד כשמדובר בקורסים שנמשכים כחצי שנה - כדאי לבחור במקום שנוח לכם להגיע אליו. 

 

מה כוללים לימודי איפור מקצועי ?

כאמור ישנם הבדלים, לעתים משמעותיים, בין קורסי איפור שונים, אבל ככלל מציין חנוך רידר שהנושאים הבסיסיים הנלמדים הם: * היכרות עם כלי האיפור (מכחולים, מברשות ועוד) * הבנה לגבי מבני פנים וסוגי עור שונים * תורת הגוונים וכיצד ליצור קומבינציות מחמיאות במסגרת האיפור * איפור סוגי עור שונים באמצעות סוגי מייק אפ שונים * הצללות * איפור עיניים מסוגים שונים * עיצוב שפתיים באמצעות איפור ותיחום מחמיא שלהן * איפור יום לעומת איפור ערב * איפור דרמטי * איפור כלות * איפור של עור מבוגר * איפור של עור כהה בנוסף ישנם קורסים שמעמיקים יותר ומלמדים למשל איפור לטלוויזיה וקולנוע (שיש לו דגשים ייחודיים), איפור להפקות אופנה ואפילו נושאים משיקים כמו עיצוב שיער וסטיילינג. שיעור אחר שעשוי להוות בונוס יקר ערך הוא כזה שמוקדש ליזמות וניהול עסק קטן. קורסים מקצועיים בתחום הם קורס איפור פרא רפואי, שמקנה כלים מתקדמים לטשטוש צלקות, שחזור העטרה לאחר כריתה ועוד.  

 

 

קורסים מובילים בתחום לפי חנוך רידר

בתי הספר המובילים בתחום הם: * רווית אסף - לימודי איפור מקצועי בבית הספר שהקימה מי שהייתה מלכת היופי של 1992 כוללים 26 מפגשים של 5 שעות כל אחד. ניתן לבחור בין לימודי בוקר לערב ועוד בחירה אפשרית עבור בני ובנות המושבים היא בין 4 סניפים - בירושלים, בתל אביב, באשדוד ובבאר שבע. קורס זה שם דגש רב על השתתפות בהפקות שונות כדי לרכוש ניסיון ובנוסף מסייע בהקמת אתר אינטרנט עסקי וביצירת בוק צילומים משכנע. * מיקי בוגנים - בית הספר של איש האופנה המפורסם מציע קורס איפור מקצועי בן 23 מפגשים. הלימודים הם באזור בורסת היהלומים ברמת גן. * איל מקיאג' - מכללה ותיקה ומוערכת בתחום, עם סניפים בחיפה, בני ברק, ירושלים, באר שבע ותל אביב. * ירין שיף - אחד המאפרים המוכרים בארץ מציע שלל קורסים בתחום האיפור. הלימודים מתקיימים בתל אביב. * עדה לזרוגן - מאפרת ותיקה נוספת שמציעה קורס בן 17 מפגשים במתכונת של לימודי בוקר או ערב, ובעיקר ניסיון של יותר מ-20 שנה בהכשרת מאפרים ומאפרות.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים