מסלולים ופעילויות בצפון מומלצים

צפון הארץ הוא אחד האזורים האהובים ביותר על המטיילים הישראלים. אם הגעתם לאזור, לפניכם כמה מסלולים שלא כדאי שתפספסו ובסוף המלצה חמה על מקום לעצור בו להתרעננות, כי גם זה חלק חשוב מהטיול. אזור הצפון שופע במסלולי טיול אטרקטיביים לסוגים שונים של מטיילים. אם ברצונכם ליהנות מיום טיול, לפניכם שלושה מסלולים מהנים. מוכנים? יוצאים לדרך וכשהנסיעה ארוכה, אל תשכחו לעצור להתרעננות!

 

 

נחל זוויתן ובריכת המשושים

אחד הדברים הכיפיים ביותר באזור הצפון הוא אטרקציות המים הרבות. כך אם אתם מחפשים כיצד להעביר את ימי הקיץ החמים, אינכם צריכים לבזבז כסף על בריכות ציבוריות, כל שעליכם לעשות הוא להניע את האוטו ולנסוע לצפון. מבין כל מסלולי המים שקיימים נחל זוויתן תחתון ובריכת המשושים נחשבים ליותר פופולריים, במיוחד בשל הבריכות הצוננות, המצוקים המרשימים וצמחיית המים השופעת. העונות המומלצות להגיע למסלול הן אביב, קיץ וסתיו כאשר יש לציין כי זהו מסלול למיטבי לכת, עם זאת הוא עובר בשני נחלים אשר נחשבים לבין היפים ביותר באזור לכן זהו מאמץ משתלם. המסלול ממוקם בקרבת יישוב חד נס, במרחק של כ-6 ק"מ מצומת בית צידה.  

 

 

עמק המעיינות

עמק המעיינות נחשב לאחת מפנינות הטבע הייחודיות ביותר שקיימות בארץ. הוא שוכן למרגלות הגלבוע, משתרע מעמק הירדן בחלקו הצפוני ועד נחל בזק בדרום וגובל בחלקו המזרחי עם נהר הירדן. כשמו כן הוא, אטרקטיבי במיוחד, היות וכולל אטרקציות מים רבות ומהנות והכי חשוב: טבעיות לחלוטין. בתוך עמק המעיינות נמצא פארק המעיינות ושם אפשר בכיף להעביר יום בילוי עם כל המשפחה, לרכב על אופניים, לעשות פיקניק ולעבור עם "שאטל" מיוחד ממעיין למעיין. מלבד פארק המעיינות יש בסביבה אתרים נוספים בהם אפשר לבקר כמו גן השלושה (הסחנה), גן גורו, מעיין חרוד, גני חוגה ועוד שלל אתרים ייחודיים ומהנים.  

 

 

נחל גילבון

הוא נחשב לאחד ממסלולי הטיול היפים ביותר שיש לרמת הגולן להציע, ומדובר בתחרות קשה. מלבד מפלי מים מרהיבים במסלול תוכלו גם למצוא עתיקות, לבקר בטחנת קמח נושנה ואף לחזות בפריחה בעונה הנכונה של השנה. הנחל נחלק לשני מסלולים האחד מעגלי בדרגת קושי רגילה ואורך כ-3 ק"מ והשני אינו מעגלי, ארוך יותר (6 ק"מ) ומיועד למיטבי לכת. תחילת המסלול קרובה לקצרין, בירת הגולן. יש לרדת מכביש 91 אל עבר דרך עפר לרכבים המסומנת באדום. הליכה בשביליו המסומנים של המסלול תיקח אותנו למסע קסום אשר בסופו נחזה במפל איתן, השני בגובהו בארץ, מפל גילבון.  

 

 

ביקור במושבים באזור

אם בא לכם, פעילות שהיא קצת שונה, עם נוף בהחלט אחר ממה שרגילים לראות במרכז המתועש בארץ, קבלו המלצה שאנחנו כבר מיישמים J - ביקור במושב. מה תרוויחו מכך? תכירו את עבודת החלקאי, לעיתים גם תוכלו להשתתף במחיר ממש סמלי בקטיף פירות / ירקות. תוכלו לבקר במשקים שונים, להכיר חיות מקרוב ולהתקרב לטבע האמיתי. מתלבטים היכן לבקר? חפשו מאמרים נוספים באתרנו.  

 

 

עצירה להתרעננות בעיר הנמל חיפה

אם בהלוך ואם בדרך חזרה הביתה, תוכלו לעצור להתרענן בחיפה שהנה עיר תיירותית בפני עצמה. חוף הים, הגנים הבהאים, יערות הכרמל אלו הם רק חלק מהמקומות בהם תוכלו לבקר וליהנות מהטבע העוטף את הנוף העירוני. אולם אם מיציתם את עולם הטבע ובא לכם להתמזג עם מקום מקורה, קניון סינמול הוא אחד המקומות בהם כדאי ומומלץ לבקר. בקניון ישנן אטרקציות לילדים בכל הגילאים החל בג'ימבורי לפעוטות ועד למשחקייה לילדים היותר גדולים. ואם הביקור בטבע עורר את התיאבון, כצפוי, כמובן שבקומת המזון של הקניון תמצאו שפע של בתי קפה ואפשרויות קולינריות משובחות לרבות בלאק, ביירן מרקט, מסעדת פרנג'ליקו, Chooka, בורקס בכר העגלה, חומוס אבו גוש ועוד. וכמובן שאם ברצונכם לחזור עם מתנות או סתם להתפנק או לפנק את הילדים, במתחם הקניון מרוכזות כל חנויות המותג הגדולות וכן סניפים של הרשתות המובילות והאהובות תחת קורת גג אחת, כך שתוכלו לעשות זאת ממש בקלות.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים