תרבות היין המקומית פורחת ומשגשגת בישראל

במאמר הזה תוכלו ללמוד על ענף ייצור היין בישראל ועל הפוטנציאל הרב שלו

מרבית המושבים בישראל עדיין עוסקים בסוג זה או אחר של חקלאות, כאשר במרבית המושבים מדובר לרוב בגידולים חקלאיים שמטרתם היא תוצרת למאכל, הן לשיווק בשוק המקומי והן לייצוא לחו"ל. זה נכון לגבי מרבית גידולי הפירות והירקות, אך לא עבור כולם. זנים מסוימים של פירות וירקות מגודלים לא למטרת מאכל "פרופר" אלא כחומר גלם עבור תעשיות אחרות. לעיתים, תעשיות אחרות אלו מהוות ממש חלק בולט ומוערך בתרבות הישראלית העכשווית. דוגמה טובה לכך היא חלק ניכר מגידולי הענבים בארץ, אשר משמשים כחומר גלם איכותי לתעשיית היין המקומית.

 

תרבות יין משגשגת מגידולים מקומיים

 

רבים בישראל ובתנועת המושבים אינם מודעים לעובדה כי בישראל קיימת כיום תרבות יין משגשגת, הבאה לכדי ביטוי במגוון תחומים בחיים בישראל, החל מאירועים חגיגיים בהם מוגשים יינות מקומיים ועד למקומות שונים בעולם אליהם מיוצאים יינות כשרים מישראל.

 

עוד פחות מודעים לעובדה כי בישראל פועלים לא מעט יקבים שונים, ורבים מהם מסתמכים בעיקר (או באופן מלא) על ענבים מקומיים, כאלו המגודלים ממש כאן בישראל.

 

גידולי הענבים אינם כמובן מסוגי הגידולים הגדולים או הנפוצים ביותר בישראל. במרבית המקומות בארץ איננו רואים כרמים פסטוראליים כמו בטוסקנה, שכן לא כל אזורי הארץ מתאימים לגידול ענבים מבחינת תנאי השטח והאדמה, כמו גם מבחינת מזג האוויר. אך אזורים רבים בכל זאת מתאימים (דוגמת אזור השרון וחלקים שונים בצפון הארץ), ובהם ניתן למצוא כרמים מרשימים בהם מגודלים מספר זנים שונים של ענבים. חלק ניכר מגידולים אלו מיועד כאמור לייצור יין , וכך אנחנו מקבלים מגוון סוגים שונים של יינות כשרים המיוצרים בארץ, מענבים אשר גודלו ממש כאן בארץ. מדובר כאמור בחלק מתרבות יין של ממש, אשר בשנים האחרונות תופסת תאוצה של ממש ונחשבת לתרבות מפותחת יחסית ועשירה.

 

ענף עם פוטנציאל לצמיחה והצלחה בחו"ל

 

חלק מהייננים והאנשים השונים הבקיאים בעולם היין וייצור היין המקומי טוענים כי מדובר בתחום בעל פוטנציאל רב לצמיחה, ולהצלחה ישראלית אפשרית בעולם. בדומה לגידולים ישראליים אחרים אשר הפכו להצלחה מסחררת בחו"ל, דוגמת בטטות, פלפלים, פרחים לנוי וכד'. גם בתחום הענבים ליין, אומרים מומחים אלו, ניתן להפוך את ישראל למתחרה מוצלחת בשוק העולמי.

 

היקפו של שוק היין הישראלי אמנם קטן מאוגד בהשוואה ליצרניות גדולות בעולם כמו אוסטרליה או צרפת, אך קיים פוטנציאל רב בתחום בארץ, מכמה סיבות שונות – אחת מהן היא תנאי השטח ומזג האוויר. מדינות רבות שוכנות באזורים אשר אינם מאפשרים גידול יעיל של ענבים, אך בישראל ניתן למצוא כאמור לא מעט אזורים בהם משתלם ויעיל לגדל ענבים ליין. סיבה נוספת היא נושא הכשרות – במדינות שונות בעולם קיים ביקוש ליין כשר. מדובר במוצר שטבעי ומתבקש כי ייוצר בישראל, וישווק לכל רחבי העולם (מה שכבר קורה כיום, אך לא בהיקף במקסימאלי האפשרי).

 

המאמר באדיבות יקבי בנימינה. יינות משובחים ומקום לאירועים קטנים:

 

https://www.binyaminawines.co.il /

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים