5 דרכים לשיפוץ בית במושב בתקציב לא גבוה

כאן תוכלו ללמוד איך ניתן לבצע שיפוץ בית במושב, גם אם התקציב שאתם יכולים להרשות לעצמכם בשביל זה איננו גבוה.

המושב מביא אתו איכות חיים שלא קיימת באף מקום אחר. ריבוי צמחייה, חיי קהילה והרגשה שזה המקום הכי קרוב לטבע, הופכים יחד כמעט כל בית במושב לחלומם של רבים.

 

יחד עם זאת, על מנת ליהנות באופן הטוב ביותר מסביבת המגורים, לא יזיקו כמה שדרוגים שיעזרו למצות את מלוא הפוטנציאל של הבית.

אם אתם חושבים ששיפוץ של בית במושב צריך להסתכם בסכומי עתק, תרשו לנו להציג בפניכם 5 דרכים שיכולות לשדרג את ביתכם בתקציב של עד 28,000 ₪.

 

לפני שמתחילים, בואו ונכיר בעובדות. במקרים רבים של שיפוצים, הלקוחות מוצאים את עצמם חורגים באופן משמעותי ממסגרת התקציב והזמן שנקבעו על ידם אם בעקבות תוספות שנוספו לתכנון או הוצאות בלתי צפויות כמו גילוי נזילת מים באחד מקירות הבית וכעט חייבים לטפל בבעיה.

 

מעבר לאי הנוחות שמלווה בבית שאינו ראוי למגורים, מדובר על לא פחות מכניסה לחובות והלוואות שלא היו מתוכננים.

משמעת ומעקב אחר תכנית מסודרת מהווים לא פחות מהדרך הנכונה להשיג את היעדים שהוגדרו ובתקציב שפוי.

מרבית הדרכים שנסקרו לפניכם מהווים את הנתח הארי של ענף השיפוצים והעיצוב בישראל ולא בכדי. עלויות נמוכות, זמן זמני ביצוע מינימליים ויחס החזר על השקעה הגבוה ממרבית האפשרויות, הופכים יחד את הדרכים הללו למוכחות.

 

עבודות גבס

 

בנייה קלה בכלל ועבודות גבס בפרט, שינו את עולם הבנייה והשיפוצים בעולם. משימות שהיו אורכות מספר ימים, יכולות באמצעות עבודות גבס להסתיים בתוך מספר שעות ולהשאיר את הבית הרבה יותר נקי ומסודר לאורך כל שלבי העבודה.

 

מעבר לכך, עבודות גבס מעמידות לרשותכם אפשרויות רבות ומגוונות. באפשרותכם לבצע חלוקה מחודשת של כל חלל מגורים, להתקין תקרה מעוצבת שמשתלבת עם תאורה, לבנות מזנון או מעמד לטלוויזיה ועוד.

 

המחיר של עבודות הגבס משתנה בהתאם לגודל ומורכבות העבודה. עלות עבודת גבס ממוצעת תעלה בין 200 ₪ ל-300 ₪. באפשרותכם לצפות במחירון עבודות גבס  שיעזור לכם לחשב את העלויות באופן מדויק בהתאם לאופי עבודת הגבס המתבקשת.

 

עבודות גבס נפוצות במושבים: מעבר לכל הדוגמאות שהוצגו, התקרות הגבוהות בבתי מושבים רבים מביאות לכך שהנמכות תקרה מגבס ושימוש בקרניזים הם מהעבודות הנפוצות ביותר.

 

חידוש הצבע

 

צביעת הבית בצבעים מתאימים יכולה לעשות פלאים. בתוך מספר ימים לכל היותר, ביתכם יכול לקבל מראה חדש ואופי שישקף את טעמכם האישי. בנוסף, צביעת בית במושב מאפשרת לכם להשיג מטרות ייחודיות שלא קיימות בבתים רגילים מאחר שבמרבית המקרים מדובר על בתים פרטיים שמשתרעים על שטחים גדולים מהממוצע – מה שמאפשר ליצור משחקי צבעים באופן יעיל וליישם מגוון של טכניקות צביעה אומנותית שמפיחים בבית מראה עדכני ויוקרתי.

 

כמה עולה צביעה של בית במושב? החל מ-600 ₪ לצביעת חדר גדול ועד ל-12,000 ₪ לצביעה מלאה של בית 2 קומות גדול במיוחד.

 

התקנת קמין עץ

 

אם כבר מדברים על שטח מגורים גדול, מדוע שלא ננצל אותו ונכניס אלמנטים ייחודיים הן מבחינת העיצוב והן מבחינת החמימות שהם מכניסים אל הבית.

 

אחת הדרכים הטובות לעשות זאת הוא התקנה של קמין עץ. במחיר של בין 2,000 ₪ עד 6,000 ₪, תוכלו להפוך כל חורף קר לחוויה חמימה.

באופן הזה, תוכלו בתקציב נמוך להפוך פינה לא מנוצלת לאטרקציה.

 

החלפת גופי תאורה

 

מי ששיפץ את ביתו בעשור הקודם, בוודאי יודע שהחלפת גופי תאורה בבית ממוצע יכלה להיות יקרה. מאז אותה תקופה, השתנו דברים רבים ובין היתר והודות להורדת חסמי היבוא, מחירי גופי התאורה הולכים ויורדים. יתירה מזאת, אם אינכם פריקים של הדגמים האחרונים שיצאו זה עתה לחנויות, תוכלו לשלם הרבה פחות על קולקציות מהשנה הקודמת וכך לחסוך מאות שקלים ואפילו יותר.

 

כמה יעלו לכם גופי תאורה בבית? תלוי בגודל ומספר גופי התאורה אך באופן כללי, ניתן לשמור על מסגרת תקציבית ממוצעת של 150 ₪ עד 250 ₪ לכל גוף תאורה. שימו לב שאם אתם שוקלים להחליף את גופי התאורה בסלון, תוכלו לחסוך את העלויות הללו על ידי שילוב תאורה בתקרת הגבס שתוארה בפסקה הראשונה.

 

התקנת פרקט

 

התקנת פרקט יכולה להיות פתרון מוצלח לחידוש הרצפה מבלי להיכנס להוצאות גבוהות. פרקט איכותי ניתן להשיג כיום במחיר של עד 80 ₪ למטר. תוסיפו לכך את ההתקנה שעומדת על 40 ₪ עד 50 ₪ למטר.

 

שימו לב שפרקט מביא עמו תחושה ביתית חמימה ונעימה אך מחייב אתכם מצד שני להתנהגות זהירה יותר בכל הקשור בשטיפה וניקוי. כמו כן ניתן להתקין פרקט רק בחדרי הבית וכך ליצור הפרדה בין חלל המגורים לחללי השינה ולחסוך סכום כסף נכבד.

 

לבסוף, נחזור על הפסקה הפותחת – שיפוץ של בית יכול להיות מהלך מבורך – אם מתכננים אותו כמו שצריך ועומדים במסגרת תקציבית מתאימה. הקדישו את הזמן הדרוש על מנת לתכנן את השיפוץ ובצעו סקר שוק מקיף מאחר שהשוני במחירים בין חנויות ובעלי מקצוע יכול להגיע לעתים לעשרות אחוזים.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים