5 טיפים לעיצוב חצר גדולה

מעוניינים לעצב את החצר בביתכם שבמושב? כאן תמצאו טיפים שימושיים, שיעזרו לכם להפוך את החצר שלכם למקום שתמיד כיף להיות בו!

מחקרים רבים מדגישים את הקשר בין שהייה בגינה לאיכות החיים. גינה בבית במושב היא החיבור שלכם לטבע. מקום נהדר לרגיעה, הזדמנות להשיק את היום עם כוס קפה ביד ולסיים עם אוויר לנשימה באוויר הפתוח. חצר גדולה, ססגונית ומרהיבה מהווה תוספת נהדרת לבית, מרחב אולטימטיבי לאירוח וזירת שעשועים צמודה לכל המשפחה.


אבל גינה גדולה יכולה להראות שוממה וחסרת חיות אם לא תשקיעו במה את המאמצים הדרושים לטיפוחה והפרחתה.

לפניכם 5 טיפים לתכנון ועיצוב שכיית החמדה הפרטית שלכם. בין אם אתם תבצעו את העבודה או תכוונו את הגנן להשגת התוצאה המבוקשת.

 

התכנון הוא סוד הקסם


גינה גדולה היא כמו בית גדול: כדאי לחלק אותה לאזורים כדי לנצל באופן מקסימלי את השטח הנתון. חשבו על כל הצרכים שלכם וכיצד היא תוכל לשרת אתכם היטב. למשל, אזור ייעודי שמיועד לאירוח ולהצבת פינת אוכל גדולה, אזור ייעודי לנדנדה או לאתנחתא תחת כיפת השמיים. אם אתם מעוניינים בבריכת שחייה, חשוב שתגדירו מתחם לבריכה כך שעדיין יישאר מקום לישיבה סביב הבריכה ולגינת נוי פורחת.


החליטו מה יהיה החלק שיוקדש לעציצים ופרחים או עשבי תבלין ואיזה אזור יוקצה לטובת הילדים בין אם מדובר בבית עץ, מגלשה, ארגז חול וכדומה. כעת, התייחסו לאילוצים שונים כמו אזור שקרוב לבית וניתן להצל באמצעות פרגולה, שביל גישה מהשער לגינה ועד שיפוע בקרקע, החלק שצמוד לבית השכן ונסו לתכנן את האזורים השונים כך שכל חלק יתאים לייעוד שלו.


למשל, למקם את הבריכה או את הג'קוזי בפינה אינטימית יחסית ואת מתקני המשחק לילדים באזור שגובל בבית ולא קרוב לכביש הסמוך.

הדשא שלכם לא פחות יפה


ניתן להגדיר כל אזור באמצעים ויזואליים שמשתלבים בהרמוניה עם הטבע: חלוקי נחל, שביל מפולס, דק עץ באזור האירוח שתוחם את פינת הישיבה וכדומה. אפשר לעצב בצמחייה ואלמנטים. למשל, מסלעות שיעניקו מראה של טבע פראי וכן יהוו אזור מיוחד לגידול פרחים או אדניות עץ מסוגננות. חשבו על האזור שמיועד לכרי הדשא ומאיזה זן. קיימים מספר זני דשא שניתן לבחור על פי תדירות הכיסוח, עמידות לדריכה ותחזוקה. תוכלו להקצות מקום ייעודי לפסלי גינה, מזרקה ואלמנטים של מים או לפזר את האלמנטים ברחבי הגינה.

 

להאיר את הירוק


לתאורה יש השפעה רבה על האווירה בגינה ובוודאי תרצו ליהנות ממנה גם בשעות הערב. חשבו מראש היכן למקם את גופי התאורה כך שיאירו שטח רחב ככל שניתן. ניתן לשלב בין עמודי תאורה מסוגננים באזורים נבחרים וכן בתאורה סמויה שתייצר את האור הנכון מבלי להדגיש את גופי התאורה עצמם. למשל, גופי תאורה שקועים או צמודים, גופי תאורה ייעודיים לשבילים. אם יש בריכה, בריכות נוי וכדומה ניתן למצוא גם גופי תאורה תת מימיים ששקועים בבריכה או מיועדים לדפנות הבריכה. שימו דגש על עמידות, אטימות וכן האסתטיקה של הגוף. מבחינת התייעלות אנרגטית, ניתן לבחור גופי תאורה חסכוניים שפועלים על תאורה סולארית – כלומר, מבוססים על השמש להפקת אור.

 

נהנים בצל ובשמש


בחורף אולי חיכיתם לקרני השמש שיפציעו מבעד לעננים, אבל ברגע שאלה יוצאות גיליתם שחם, לח ואתם משתוקקים לחסות בחזרה בצל. חשבו על כך מראש מבחינת שתילת עצים בשוליים, שיעניקו מחד, מעטפת ומסגרת לגינה ומאידך, את הצל המבוקש. כמו כן, שקלו פתרונות הצללה שונים. למשל, פרגולה מעץ בעלת ניחוח כפרי מעל פינת האוכל, גזיבו שניתן לנייד לפי הצורך, הצללה לפינת המשחקים של הילדים. כיום קיימים סוככי זרועות אלחוטיים הפועלים על חיישנים ועוד פתרונות הצללה מתקדמים, שיאפשרו לכם לשלוט על מידת ההצללה בקלות יחסית ולכוון את ההצללה לפי מיקום השמש או מקום ישיבתכם בגינה עצמה.

 

הריהוט שעושה הבדל


הגינה היא אזור אירוח ופנאי ולכן, לריהוט גן יש חשיבות רבה על ההנאה בחצר. נסו לחשוב על הסגנון העיצובי המועדף ולפיו, לבחור את הרהיטים המבוקשים. למשל, חצר בטוויסט מודרני עם מערכת ישיבה בעלת קונסטרוקציה מאלומיניום גוונים אפורים או סט ריהוט כפרי על בסיס ראטן עם צבעוניות ססגונית. החליטו האם תרצו מערכת שכוללת פינת אוכל גבוהה או פינת אוכל נמוכה לאירוח בסגנון פחות פורמאלי. הוסיפו נדנדות וערסלים אווריריים עם ריפוד מפנק ואל תשכחו שולחן קפה עם זכוכית מחוסמת. הקפידו על ריהוט איכותי, עמיד שישרוד לאורך זמן רצוי עם כריות מבד רחיץ. מקמו את הריהוט ברחבי הגינה – אזור פורמאלי לארוחות גדולות ואזור לרגיעה ליד הבריכה או מרבצים באזור של פינת המשחקים.

הגינה הגדולה שלכם היא ממלכה של אינסוף אפשרויות לעיצוב והנאה. השקיעו בתכנון ובעיצוב הגינה ותיהנו מזמן איכות במרחב הפרטי, הירוק שהוא רק שלכם.


ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים