טיפים למי שפותח עסק חדש במושב

פתחתם עסק חדש במושב, או שאתם מתכוונים לפתוח אחד בזמן הקרוב? קראו את המאמר הבא בשביל ללמוד על מה חשוב שתקפידו בתחילת הדרך, מבחינת ההתנהלות של העסק.

בעלי הנחלות במושבים השונים ברחבי הארץ עוזבים את החקלאות ומחפשים לעצמם מקורות הכנסה חלופיים. לא מדובר במגמה חדשה מאוד או שולית. כיום, רק מיעוט מבין בני המושבים עוסקים במשלוחי היד הקלאסיים של יישובי הכפר. מלבד אלה שהופכים לשכירים, ממש כמו העירוניים, יש אחרים שרוצים לפתח את עצמם כבעלי עסקים. זהו צעד חשוב, בהחלט מרגש, אבל חשוב לפעול בשיקול דעת ולהביא בחשבון היבטים רבים בניהול, ברישוי ובמימון.

 

חשבונית מס – זה פשוט

 

את יש לכם מושג מה בניהול עסקים, פתיחת עסק חדש במושב יכולה להיות עבורכם צעד די פשוט. אך גם אם אין לכם הרבה מושג בניהול עסקים, תוכלו להפוך את הטיפול בנושאים שונים כגון הפקת חשבוניות להרבה יותר פשוטים. כבעלי עסקים, תצטרכו לנהל ספרים כחוק. משמעות הדבר היא לרשום כל עסקה ועסקה ולהפיק חשבונית, קבלה או גם חשבונית וגם קבלה. אפשר לעשות את זה באופן פשוט, אונליין. הרשמה לשירות כזה לוקחת בדיוק שתי דקות וזהו. אותה מערכת יכולה גם להפיק בשמכם גם הצעות מחיר, הזמנות עבודה ומסמכים נוספים החשובים בניהול כל עסק שהוא.

 

כיצד להגדיר את העסק

 

אם אתם לא לגמרי מבינים מה זה בדיוק חשבוניות מס ומה ההבדל בין חשבונית לבין קבלה, יתכן שנרצה לקחת צעד אחורה ולהסביר עניין מהותי ועקרוני. כאשר אתם שוקלים לפתוח עסק, אתם צריכים להחליט כיצד אתם רוצים להגדיר אותו. יש לשים לב כי לא מדובר בשם של העסק, כגון "התכשיטים של דליה" או אולי "נגריית עולם העץ של מוטי ודודו". הכוונה בהגדרת העסק היא להגדרה חשבונאית.

 

עסק חדש ניתן להגדיר בתור עוסק פטור או בתור עוסק מורשה. אם זה צפוי להיות עסק גדול, יתכן שיהיה נכון להגדיר אותו בתור שותפות או בתור חברה בע"מ. עסקים קטנים, שיוגדרו כעוסקים פטורים, לא יצטרכו לנהל רישום למע"מ. עוסק מורשה או חברה יכולים לקבל הכרה במע"מ תשומות. אם המושגים הללו זרים לכם – חשוב להתייעץ עם יועץ מס או עם רואה חשבון.

 

מיקום, נגישות ועסק מקוון

 

אולי אתם כבר יודעים איך להזמין חשבוניות ואפילו כבר החלטתם אם אתם צפויים להיות עוסקים מורשים או עוסקים פטורים, אבל יש דבר לא פחות חשוב שחייבים לזכור. עסק חדש במושב יצליח או ייכשל בין היתר בהתאם למיקום ולנגישות. במידה והלקוחות צפויים להגיע לבית העסק עצמו, חשוב שהנגישות תהיה טובה ושתהיה גם חניה. חשוב להתקין שילוט גדול ואסור שהעסק יהיה נחבא אל הכלים. אם אתם פועלים ממושב נידח, יהיה זה רעיון טוב לעקוף את הבעיה באמצעות עסק אונליין. כדי לשלוח מוצר כזה או אחר ללקוח שמזמין באינטרנט לא צריכים להכשיר שביל גישה גדול או להזמין שלט ענק וגם לא צריך מקומות חניה.

 

פתיחת עסק כחוק

 

בחלק מהעסקים הפועלים במושבים קיימת התעלמות מהוראות החוק. אנו ממליצים לא לקחת סיכונים ולעבוד תמיד "לפי הספר". נבהיר במה הדברים אמורים. הקמה של חנות או סדנא לייצור תכשיטים בשטח שמיועד לחקלאות מחייבים הוצאת אישורים לשינוי ייעוד הקרקע. בנוסף, הרבה מאוד סוגי עסקים מחויבים לפעול עם רישיון עסק. הדברים הללו חשובים לא פחות מניהול ספרים ודיווח נאות לרשויות המס. מי שלא ישקיע את הזמן והמאמץ עלול לקום יום אחד ולראות כיצד העסק יורד לטמיון. אולמות אירועים שפעלו במושבים ללא רישיון נסגרו. חנויות במושבים שלא דיווחו על הכנסות כחוק נאלצו לשלם קנסות כבדים. ועוד דבר, אם אתם חולמים על הקמת בית קפה או מסעדה במושב, תצטרכו לקבל לשם כך את אישור משרד הבריאות.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים