שיטות להגברת בטיחות בקרב תנועת המושבים

במאמר הבא תוכלו ללמוד על דרכים שימושיות, שמטרתםן היא הגברת רמת הבטיחות בקרב תנועת המושבים.

תנועת המושבים היא למעשה תנועה שנוסדה ב-1933כדי לאגד את חברי המושבים בארץ ישראל כדי לייצג את עצמם טוב יותר מול מוסדות המדינה, זאת בגלל הצרכים המיוחדים שלהם והמבנה המיוחד שלהם.

 

מה מיוחד בתנועת המושבים?

 

מושבים מטבעם הרבה פחות בטוחים מכל עיר אחרת בארץ. אין ספק שלפרוץ למושב זה הרבה יותר קל, גם בגלל שמדובר במקום מבודד שלא קרוב לתחנות משטרה ולעתים גם קרוב מאוד ליישובים ערביים. בסופו של דבר חלק ניכר מהמושבים הוקמו אחרי קום המדינה כדי לעבות את היישוב היהודי בארץ ישראל ולכן הקרבה למושבים ערביים, שאמנם לא תמיד עוינים אך מקרים של גניבות שלא תמיד יהיו על רקע לאומני נפוצות מאוד. כמו כן החיים במושבים ובקיבוצים שקטים מאוד וזה מוסיף לשאננות מפני גניבות או אירועי פח"ע אחרים שיהיו כמובן רציניים יותר.

 

התקנת מערכת מצלמות ואזעקות

 

· אחת מהשיטות הטובות ביותר לשיפור הבטיחות בחיי המושבים השונים ברחבי הארץ היא התקנת מערכות אזעקה ומערכת מצלמות במעגל סגור. מצלמות אלו יכולות להיות ברחובות המושבים, בכניסה למושב וכמובן בכל נקודה שיכולה להיות פגיעה. כל אחד מחברי היישוב יכול למעשה לבחור אם להתקין בביתו מערכת אזעקה או מערכת מצלמות במעגל סגור דבר שיכול לשפר את הבטיחות באופן ניכר, וזה כבר שיקול פרטני של כל חבר במושב.

 

· עוד דרך לשפר את הבטיחות באופן ניכר הם שירותי שמירה ושערים חשמליים. שער חשמלי גדול וחזק למעשה יקיף את המושב כולו וימנע כניסה, מה שלא יפגע באורח החיים של תושבי היישוב שיוכלו להיכנס ולצאת במהירות על ידי פתיחת השער בשיחת טלפון פשוטה, להם ולאורחים שלהם. כמו כן ישנם שירותי שמירה 24 שעות ביממה כולל סיורים בקיבוץ לשמירת הסדר.

 

שמירה מפני שריפות

 

גם נזקי שריפה יכולים להיות קשים מאוד למושבים, בעיקר אלו שמתבססים על תפוקה חקלאית. לעתים הפגיעות מכוונות ולעתים לא, ובכל מקרה מטפים וארונות כיבוי אש שמפוזרים במושב, כולל כמובן מערכת גלאי עשן וספרינקלרים, יכולה לעזור מאוד לתחושת הבטיחות והצבת ברף הגבוה ביותר.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים