פינוי פסולת - איך, לאן ולמה?

קראו את המאמר הבא בשביל ללמוד על נושא פינוי פסולת חקלאית, פסולת בניין וסוגים אחרים של פסולת במושבים ובקיבוצים.

פינוי פסולת הוא עניין חשוב שלא מדברים עליו מספיק ובגלל חוסר מודעות בציבור, נגרם נזק רב לסביבה שרובו בלתי הפיך וגם נזק לאנשים שנקנסים בגלל חוסר ידיעה של החוקים בישראל בנושא פינוי פסולת.

 

אז איך להימנע מזיהום הסביבה ומקנסות מיותרים? רמז: קבלן לפינוי פסולת.

 

סוגי פסולת

 

קודם כל חשוב להגדיר את סוג הפסולת:

 

· במושבים וקיבוצים בפרט, ובישראל בכלל, נוצרת כמות גדולה של פסולת חקלאית ופסולת רטובה. מה ההבדל? פסולת חקלאית, למרות מה שנהוג לחשוב, היא אינה פסולת אורגנית כמו פירות או ירקות שנרקבו אלא פסולת כמו: שקיות ביגבג, ניילון חממות, צינורות, צמיגים (בדרך כלל של טרקטורים) וכד'. פסולת רטובה לעומת זאת, היא פסולת אורגנית שנוצרת גם בחקלאות אבל גם בכל בית בישראל- כל סוגי המזון אשר נזרקים הם פסולת רטובה.

 

· גזם - פסולת הגזם היא ענפים ועצים כרותים, עלים ושאריות של פרי. פסולת מסוג זה ניתן לראות המון בחקלאות ובמושבים והקיבוצים בהם ישנם הרבה עצים, שדות, גינות וכד'.

 

· פסולת בניין - פסולת הבניין היא הפסולת שגורמת להכי הרבה בעיות מכיוון שזאת פסולת מאוד נפוצה ובגלל שהרבה אנשים מפנים אותה לאתרים לא חוקיים. קבלן פינוי פסולת אמין ומקצועי יפנה את הפסולת רק למקומות המתאימים לכך! פסולת הבניין מפנים למקומות ייעודיים שבהם ניתן למחזר אותה, פינוי לשטח פתוח גורם לנזק סביבתי ענק. פסולת הבניין בישראל עשויה בעיקר מבטון, אספלט, עפר וסלע טבעי.

 

· פסולת יבשה - שם כללי לפסולת כמו גזם, קרטון, מתכות, נייר וכד' אך לא פסולת בניין או חומרים מסוכנים.

אלה סוגי הפסולת העיקריים. לאחר שהבנו מהן ההגדרות נסביר על פינוי הפסולת עצמה. כל סוג פסולת נאסף בצורה שונה ומפונה בצורה שונה.

 

איך מפנים פסולת ולאן?

 

· פסולת בניין - בכל אתר בנייה/ שיפוץ חשוב לעבוד עם קבלן לפינוי פסולת אשר ידע מהי הצורה הטובה ביותר לאסוף ולפנות את פסולת הבנייה. אמנם במושבים אין כמעט צורך בשרוולים לפינוי פסולת, אך בערים בהם יש בניינים גבוהים, שרוולים הם פתרון קל, יעיל ונקי במיוחד לפינוי הפסולת אל תוך מכולה לפינוי פסולת. את המכולה לוקחת משאית מיוחדת לפינוי פסולת אל אתר מיחזור חוקי בעל הרישיונות המתאימים.

 

· פסולת חקלאית - הפסולת הזו היא מהמסוכנות לסביבה כי רובה עשויה מפלסטיקים שיקח להם מאות שנים להתכלות ולכן חייבים לפנות אותם בעזרת קבלן לפינוי פסולת לאתר המתאים לכך.

 

· פינוי הגזם יכול להיעשות במספר דרכים: הצבת מכולה לפינוי פסולת חקלאית ופינוי הפסולת כשהמכולה תהיה מלאה, פינוי הגזם למספר מוקדים ופינויה עם משאית ומנוף או שימוש בדחסניות לפינוי כמות גזם מאסיבית.

בסופו של דבר חייבים להבין, בכל פעולה שאנחנו עושים שגורמת לכמויות פסולת מאסיביות יש פתרון, ולכן חייבים להזמין קבלן לפינוי פסולת שיעשה את עבודתו ויעזור לנו לשמור על סביבה נקייה יותר וירוקה יותר.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים