העלמת מס בזדון והעונשים הקבועים בחוק בגין עבירה זו

במאמר הבא תוכלו ללמוד על נושא העלמת המס והקשר שלו לתחום המושבים בישראל.

תשלום המיסים בגין הכנסות בישראל הינו חובה על פי החוק, והוא חל על עובדים שכירים ועצמאיים כאחד. אך בעוד עובד שכיר משלם מיסים באופן "אוטומטי" והם מנוכים ממשכורתו החודשית, עובדים עצמאיים נדרשים לדווח בכוחות עצמם על הכנסותיהם ולשלם את המיסים בגובה המותאם במדויק להכנסות אלו. העלמת מס מהווה עבירה על החוק, אשר דינה יכול להסתכם בקנס אך גם במספר שנות מאסר, בהתאם לחומרת המקרה.

 

מדוע ישנה חובה לדווח על הכנסות ומהן עבירות מס?

 

כאשר אדם נחשד בביצוע העלמת מס, חשוב שיקבל סיוע משפטי של עורך דין פלילי עוד בטרם תחל החקירה בעניינו. היתרון הגדול של סיוע מעו"ד לעומת רואה חשבון, למשל, שגם הוא ללא ספק בקיא בענייני מיסים, הוא בכך שעורך דין מחויב לסודיות ומכאן שהחשוד יכול לשים את מבטחו בו ולהיות חשוף ופתוח בעניין הפעולות שבגינן הוא נחשד, בין אם נעשו בזדון או שלא.

 

מס הכנסה מטרתו להגדיל את קופת המדינה בזכות ניכויים מתוך הכנסות העובדים במדינת ישראל. גובהו של המס המנוכה עשוי להשתנות, וישנן הרבה דרכים לקבל הנחה או נקודות זיכוי המאפשרות תשלומי מיסים מופחתים. מכיוון שחלק מהגורמים המשפיעים על הסכום לתשלום הינו גובה ההכנסה, ישנם עובדים אשר אינם מדווחים באופן מלא על ההכנסות שלהם ובעקבות כך משלמים מס נמוך ממה שהם אמורים לשלם בפועל. הדבר כאמור נחשב לעבירה על החוק, שיכולה להוביל לענישה חמורה.

 

האם ישנם מספר סוגים של עבירות מס?

 

כאשר העלמת מס נעשית בכוונה תחילה, היא עשויה להתבטא בכמה וכמה אופנים וקיימות מספר אפשרויות שבהן אנשים יכולים להתחמק מתשלום מלא של מס, למשל:

 

1. שימוש בחשבוניות מזויפות – לצורך דיווח כוזב על ביצוע עסקאות, או על גובה הסכומים שבהם בוצעו עסקאות.

 

2. אי רישום של הכנסות ומכאן דיווח לא מלא לרשויות על גובה ההכנסות השנתי.

 

3. אי דיווח על הכנסות בסכומים גבוהים, המחייבות תשלום מס – למשל כאשר בעלי דירות משכירים את נכסיהם, ועוברים את תקרת ה 4200 שקלים הכנסה חודשית ולא מדווחים על הכנסה זו. 

 

ישנן עוד דוגמאות אינספור לדרכים שבהן עובדים, בעלי עסק או בעלי נכסים מעלימים מיסים, כאשר החוק רואה בחומרה כל אחת ואחת מבין העבירות הללו אם כי מבדיל ביניהן בכל הנוגע לענישה.

 

מהם העונשים הקבועים בחוק בגין העלמות מיסים וכיצד הם נקבעים בפועל?

 

העלמות מס עלולה להוביל לתשלום קנסות ואף למאסר בפועל, בהתאם לגובה הסכום ש"הועלם" וכן גם לביצוע העבירה בזדון, או ללא כוונה תחילה. ישנם רבים אשר אינם משלמים את הסכום המלא של המיסים שהם נדרשים לשלם, אך הדבר מבוצע ללא כוונת רווח אלא מתוך חוסר בקיאות ב"רזי הדיווח" שהם מחויבים בהם. העלמת מס שנעשתה בזדון נחשבת לעבירה חמורה ולעיתים העונש יכלול מאסר ובמקביל גם תשלום של קנס.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים