קידום בעבודה ללא העלאה בשכר

קיבלתם הצעת קידום בעבודה שלכם במושב, ללא שינוי בשכר? המאמר הבא הוא בשבילכם!

קידום בעבודה הינו משאת נפשם של עובדים רבים, במיוחד מי שמהווים חלק ממערכת היררכית שבה ניתן "לנוע כלפי מעלה" בתפקידים, כאשר לתפקיד הבכיר יותר נלווית גם יוקרה. לעיתים מנהלי ארגונים משתמשים בעובדה זו שלא בהוגנות, ומעניקים טייטל חדש לעובד, שבפועל מקנה לו סמכויות נרחבות יותר או מגדיל את היקף העבודה שהוא אמור לבצע, כאשר הוא עצמו איננו מתוגמל על כך באופן שונה, לעומת התגמול שקיבל בתפקידו הקודם.

 

מתי קידום בעבודה עלול להתבטא בניצול העובד, ומה ניתן לעשות?

 

במידה ותפקיד חדש המוצע לעובד נחשב, ללא צל של ספק, לקידום – משמע הוא עובר שלב בהיררכיית התפקידים בארגון, ולא רק עובר אל תפקיד אחר אך נשאר באותו שלב בסולם, הדבר אמור להתבטא בהטבות ברורות בתגמול שהוא מקבל. עורך דין דיני עבודה יכול לסייע לעובדים שחשים שאינם מקבלים תגמול הולם עבור הקידום שלהם, במיוחד כשהם מבקשים להשתמש בעובדה זו כעילה להתפטרות שתיחשב לפיטורין, לצורך קבלת הפיצויים המלאים המגיעים להם כחוק.

חשוב להבין, כי לחוק הישראלי אין אמירה חד משמעית לגבי התפטרות שדינה כדין פיטורין, לכן מוטב לוודא כי בטרם יעשה העובד פעולות נמהרות כמו עזיבה, הוא יפעל כדי למצות את הדרכים לפתור את הדילמה מול מעסיקיו באופן פחות אגרסיבי. ייתכן וחשיבה מעמיקה תוביל לפשרה שתניח את הדעת, תסיים את העניין בדרכי נועם ולא תגרום לאיבוד המשרה כליל, וגם במקרים כאלה מוטב להתייעץ עם פרקליט מומחה הבקיא בתחום.

 

פעולות שכדאי לעשות כאשר העובד נחוש בדעתו לעזוב את מקום העבודה

 

במידה והובטחה העלאה בשכר בעקבות קידום בעבודה, אך בפועל העובד מקבל עוד ועוד סמכויות ללא תגמול ראוי, חשוב שיעגן את טענותיו בהוכחות, למשל לבקש פירוט בכתב של תנאי התפקיד החדש – מומלץ לבקש זאת כבר בתחילת התפקיד, על מנת לוודא כי ההנהלה מתחייבת על תגמול ברור וספציפי המוסכם על העובד. במידה והעובד מוחתם על חוזה עבודה – כדאי לו לבקש לפתוח מחדש את החוזה ולשנות את סעיפיו, הנוגעים הן לסמכויות החדשות והן לתנאי השכר החדשים.

 

אם העובד החליט סופית לעזוב והוא מעוניין לקבל פיצויי פיטורין על אף שהוא עצמו מתפטר ולא מועזב, חשוב שיוודא כי אכן יש בידיו הוכחות להרעת תנאים ברורה, שזהו המצב היחיד שבו בית המשפט יוכל לקבל את טענותיו ולהעניק לו זכויות של מפוטר.

 

האם ניתן להתייחס לשדרוג בתנאי העבודה לאחר קידום, כשווה להעלאה בשכר?

 

אם עובד קיבל קידום בעבודה אך ללא כל שיפור בשכר, ונראה כי המעסיק אינו מתכוון להעניק לו העלאה, ניתן לבדוק אפשרות של הטבת התנאים האחרים, שמבחינת העובד יהיו שווי ערך למשכורת גבוהה יותר. כאלה יכולים להיות, לדוגמה, מתן אבזור שלא היה לו קודם בתפקיד כמו מחשב נייד או סלולרי על חשבון העבודה, השתתפות בהוצאות רכב או אפילו קבלת רכב צמוד וכדומה.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים