התרגלתם לרכב על אופניים או קורקינט חשמלי במושב ורוצים לקחת אותם לחופשה בחו"ל? המאמר הזה הוא בשבילכם!

במאמר הבא, תוכלו ללמוד על הדקויות שקשורות לנהלים של העלאת אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי לטיסה.

מושבניקים רבים נוטים לרכוש אופניים וקוררינטים חשמליים להתניידות בתוך המושב. זה אכן פתרון מושלם להתניידות בתוך עיר או מושב. לקראת חופשות הקיץ הקרבות הרבה בעלי הקורקינטים והאופניים החשמליים מתכננים לקחת אותם איתם לחו"ל! היערכות לקראת טיסה מחייבת בדיקה קפדנית של דברים שמותר להעלות למטוס ודברים אסורים. מדיניות ההיתרים והאיסורים נאכפת בקפידה, ולכן חשוב לוודא כי מה שאתם מתכננים לקחת אתכם לטיסה, לרבות אופניים ממונעים אכן מותר. הסיבה לרצון לקחת לטיסה אופניים אלה טבעית ומובנת: האפשרות להתנייד בקלות בתוך מרחב אורבני סואן וצפוף כמו גם לגמוא מרחקים מחוץ לו - ממש כמו במושב שלהם עצמם...


הדברים חלים גם על קורקינט חשמלי (ממונע). חשוב לברר לא רק מה מותר לקחת אתכם לטיסה מהארץ אלא כי הכלי שאתם מתכננים לקחת אתכם עומד בתקני מדינת או מדינות היעד ונמנה עם הדברים שמותר להכניסם למדינה זו. על מנת להיות בטוחים בנושא זה יש הממליצים על מכירת הדגם שברשותכם לפני הטיסה וקניית אופניים ממונעים במדינה שאליה אתם מגיעים, כך תוכלו לדעת בביטחון מלא כי הדגם שתקנו מותר לשימוש.

 

התקנות השונות של חברות התעופה

 

מובן כי הדבר כרוך בתוספת תשלום. כמו כן תקנותיה של חברת התעופה הלאומית של ישראל, אל על, מחייבות פירוק האופניים הממונעים והקורקינט החשמלי (הדוושות והכידון), הפרדת אחד משני הגלגלים מגוף האופניים ואריזתם בכלי ייעודי לאריזה. בהינתן עמידה בתקנה המותרת- משכל עד 50 ק"ג ואריזה באורך של עד 2.77 מטר, התשלים על הכלי יהיה 70 דולר למדינות אירופה ו- 150 דולר עבור טיסות לאמריקה ו/או למזרח הרחוק. אין ספק כי במונחי עלות- תועלת מדובר במחיר סביר וכדאי ביותר.

 

הואיל והעלאת אופניים לטיסה מחייבת קבלת אישור מחברת הטיסה, חשוב לברר מבעוד מועד אצל החברה, וליידע אותה על אודות סוג האופניים.

 

טיפים שימושיים להטסת אופניים ממונעים

 

1. מומלץ לרוקן את האוויר משני הצמיגים, כדי לא להסתכן בפיצוצם בשל הפרשים בלחצי האוויר במהלך הטיסה.

 

2. לרפד היטב את המארז שבו מניחים אתה האופניים כדי למנוע חבלה בהם.

 

3. לרשום את הפרטים שלכם באופן ברור על האריזה, לרבות הכתובת שבה תשהו.

 

4. חשוב ביותר לוודא כי אופניים ממונעים מהדגם המצוי ברשותכם מותרים לשימוש במדינת היעד, מאחר שאם הם אינם מותרים- שוטר עלול לעצור אתכם ולהחרים את האופניים. לא נעים.

 

גילוי נאות תמיד טוב, קל וחומר כאשר אתם לוקחים אתכם כלי כל שהוא לחוץ לארץ. חשוב להבין כי יש מדינות שבהן אתם עלולים להיתקל ביחס בלתי סובלני ואף בלתי סלחני אם וכאשר תעשו משהו שאסור לעשותו במדינה, גם אם לכם הדבר נראה קל ערך וזניח. כשם שאתם נוהגים זהירות בכל נושא בכלל ולקראת טיסה בפרט, כך נכון לנהוג גם בנושא אופניים ממונעים. הקלת ראש או גרוע ממנה- זלזול עלולה לעלות ביוקר. גם אם לא מדובר בהפסד כספי ניכר, עצם שלילת חלק בלתי מבוטל מחופש התנועה שלכם לאחר החרמת האופניים, עלולה לשבש את התכניות שלכם, להעביר את מצב רוחכם ולפגום בהנאתכם בעת השהייה בחו"ל. לא חבל?


ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים