טיפים בנוגע לאירוע לגיוס כסף לעמותה

רוצים לארגן אירוע למטרת גיוס כסף בביל עמותה באחד המושבים בארץ? קראו את המאמר הזה לפני!

אירוע לגיוס כסף הוא אחד מאמצעי השיווק היותר יעילים של גופים ועמותות לגיוס כספים בכלל ותרומות בפרט. האירוע מתמקד במטרה שלשמה הוא מאורגן. הכול יודעים מה היא המטרה- מאחר שהיא מוצהרת, מתפרסמת מבעוד מועד והיא מתקיימת במקום ובזמן המאפשרים לקהל היעד שעליו "בונים" להיערך ולהתארגן לקראת האירוע זמן מספיק לפני קיומו.

 

להלן טיפים אחדים שעשויים להקל עליכם לארגן אירוע שמטרתו לגייס כספים וכיצד נכון ורצוי לפעול בנושא זה.

  

10 טיפים חשובים

 

1. ראשית, גיוס כספים לעמותות הוא עבודה קשה. חשוב לתכנן אותה חודשים אחדים לפני קיום אירוע לגיוס כסף. חשוב לבחור אולם בגודל שיוכל להכיל את המספר המצופה של אנשים שאמורים להגיע אליו.

2. שמרו את הסוכרייה לסוף: אם אמור להשתתף באירוע אמן- שמרו את הופעתו לסוף. אנשים ימתינו לו.

 

3. תכננו בקפידה כל פרט: הגברה, תאורה, חנייה, שירותים, סידורי פרחים, מיזוג אוויר, סדרנים. ערכו תמחור מסודר של כל מרכיבי עלות אירוע הגיוס.

 

4. הבטיחו מראש, ככל שניתן, השתתפותם של מעניקי חסות לאירוע וציינו אותם באמצעות הלוגו שלהם בחוברת שתחולק בין המשתתפים.

 

5. הנפיקו כרטיסים לקראת האירוע וחלקו אותם תוך רישום קפדני של מקבליהם.

 

6. בחרו מנחה לאירוע שמכיר היטב את העמותה ופעולותיה, בקיא בפרטים, תוכן האירוע (הלו"ז) שמות המופיעים בו.

 

7. רצוי להכין סרט קצר על אודות העמותה והצלחותיה. חשוב להדגיש את מעורבותה בחברה ואת תרומתה לה, בעיקר לאוכלוסיות חלשות ונזקקות.

 

8. חשוב ומומלץ לחלק בטקס דוח שנתי של פעילות העמותה, על אופן חלוקת התקציב שלה, על ההישגים שהושגו הודות לתרומות.

 

9. רצוי לקיים אירוע לגיוס כסף לקראת אחד הפרוייקטים הגדולים שלו, המצויים בערכי הליבה, כגון הצורך בגיוס כספים למימון משלחת של ילדים חולי סרטן והוריהם לבילוי של שבוע בחוץ לארץ, או רכישת מכשור חדיש לעמותה העוסקת בתרומה לנכים קשים ועוד.

 

10. חשוב להודות ולהוקיר את תרומתם של התורמים הגדולים באופן פומבי –אם בפרסם הודעה ובנוסף לשלוח מכתב תודה חם ומחמיא שבו מוקירים את התורם ואת תרומתו.

 

איך לעודד תורמים?

 

אירוע לגיוס כסף צריך להיעשות באופן מקצועי, אשר במהלכו תודגש לכל אורך האירוע המטרה שלשמה הוא מתקיים והחשיבות המכרעת שעשויה להיות לכל תרומה להשגתה. חשוב לתת לכל תורם תחושה כי התרומה שלו חשובה, מוערכת ומבורכת. אפשר לציין במעמד הטקס שמות של חברות ו/או אנשים פרטיים שתרמו תרומה גדולה, ובמקביל- להגיד שחסר עוד סכום X עד להשגת היעד- גיוס תרומות של, נניח, 300.000 ₪.

 

אפשר, לדוגמה, לקרוא מכתב של ילד או נער המודים לתורם זה או אחר על תרומתו ועל החלום שניתן היה להגשימו הודות לתרומה. פרטו באופן מידתי, רגיש ומושכל, על מיתר החמלה של אנשים. פנו ודברו אל לבם. הוא חם ורחב והוא ייפתח לקראתכם. בהצלחה!

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים