המלצות לפינוי דירה עקב מעבר למושב

אתם מתכננים להעתיק את מקם מגוריכם למושב בזמן הקרוב? קראו במאמר הבא כיצד כדאי לדאוג לעניין פינוי הדירה הישנה שלכם!

 

עוברים למושב? קבלו טיפים לפינוי הדירה הישנה

 

כולנו, או לפחות רובנו, מכירים מישהו שעבר למושב בשנים האחרונות, ולפעמים גם יותר ממישהו אחד. הרצון ליהנות מאיכות חיים גבוהה באווירה כפרית, כשמסביב מרחבים פתוחים והחיים יותר שקטים בהשוואה לעיר הסואנת, הוביל רבים וטובים אל מושבים בכל רחבי הארץ - בין אם בטבעות ההיקפיות של גוש דן, בין אם באזור השרון ובין אם בגליל או בנגב. עוד תרמו למגמה זו עדכונים בתמ"א 35 בעקבות לחץ של תנועת המושבים וגופים נוספים והחלטה של בג"צ בנושא לאחר עתירה שהוגשה על-ידי האגודה לצדק חלוקתי.

 

המעבר למושב הוא שינוי משמעותי לטובה. יחד עם זאת, הוא גם מורכב מאוד - כמו כל התמורות בחיים, ובפרט כשמדובר על מהלך כמו העברת כל החיים ממקום אחד למקום אחר, שונה ממנו לגמרי ולעתים גם מרוחק ממנו גאוגרפית.

 

בהתאם לכך, כדאי להיערך היטב לקראת המעבר אל המושב הנבחר ולהקדיש תשומת לב לסוגיות רבות. בפרט, חשוב לפנות את הדירה הישנה באופן מסודר ומאורגן ועם מינימום מאמץ.

 

לא לחכות לרגע האחרון

 

הטיפ החשוב ביותר הוא להמתין לדקה ה-90 ולהתחיל לפנות את הדירה הנוכחית רק כשהמובילים כבר בדרך, וגם לא יומיים-שלושה לפני שעוברים למושב.

 

בכל בית, גם אצל האנשים המינימליסטים ביותר, ישנם חפצים רבים, וכשצריך לארוז חיים שלמים לחץ הוא פקטור מיותר לגמרי. אמנם ישנם דברים שאי אפשר לארוז מראש, אבל חלק גדול מהרכוש שלנו לא חיוני עבורנו בכל יום. אם למשל המעבר למושב מתבצע בקיץ, תוכלו להתחיל לארוז את בגדי החורף שלכם גם חודש מראש, באופן דומה חלק גדול מכלי המטבח יכול להיכנס לקרטונים מבלי שהדבר יגביל את ההתנהלות הקולינרית שלכם.

 

כשמתחילים לארוז מספיק זמן לפני המעבר אפשר להקדיש את מלוא תשומת הלב לכל הפריטים. כך תוכלו להחליט ברוגע מה תיקחו איתכם לבית החדש במושב ומה היה נחוץ פעם אבל עכשיו כבר מיותר. את הדברים שלא משרתים אתכם תוכלו להעביר הלאה לקרובים או חברים, למסור לצדקה או למחזר (ואם אין ברירה אחרת, להשליך לאשפה). בנוסף, כשלא עובדים שעות רבות ברציפות באריזה, המלאכה פחות מתישה.

 

היערכות מוקדמת ורגועה עוזרת גם לתכנן את סידור הבית במושב - כך שגם כשאתם עדיין בעיר כבר תוכלו לדמיין איך ייראו החיים החדשים שלכם.

 

סימון ברור של כל קרטון

 

עוד טיפ פשוט אבל יקר ערך הוא לסמן באופן ברור מה כולל כל קרטון - כדי שאחרי המעבר למושב תוכלו לפרוק בקלות ובנוחות, ובעיקר באופן חכם: תחילה את הקרטונים שמכילים את הדברים החשובים ביותר ורק לאחר מכן, גם כן בלי לחץ, את שאר הפריטים שהבאתם אתכם.

 

מה עושים כשיש המון פריטים מיותרים?

 

אם הדירה הישנה שלכם עמוסה עד להתפקע בפריטים שברור לכם שכבר אין בהם צורך תוכלו להיעזר בשירות פינוי תכולת דירה וכך לחסוך לעצמכם גם זמן יקר וגם מאמץ בלתי מבוטל. אם לאותם פריטים יש ערך כלשהו, ייתכן שאף לא תצטרכו לשלם על השירות.

 

למידע נוסף שיעזור לכם לעבור למושב באופן חלק ולהתחיל את החיים החדשים הרגל ימין בקרו באתר פינוי בזמן. 

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים