כל מה שצריך לדעת על תהליך הקמת בית במושב

מתכננים להקים בית במושב ורוצים שהתהליך יהיה הכי מהיר וחלק שאפשר? קראו את המאמר הבא בשביל ללמוד איך לעשות את זה ומאילו טעויות נפוצות עליכם להמנע!

 

הקמת בית במושב היא הזדמנות נהדרת לחזור אל השורשים וליהנות מאיכות חיים שפשוט לא קיימת בעיר. אבל כמו כל תהליך הקמה, גם כאן מדובר בכזה אשר דורש אישורים רבים ויצירה של תשתיות חזקות שיחזיקו לכם שנים. אז אם אתם רגע לפני הקמת בית במושב ולא יודעים מאיפה להתחיל, זו הכתבה בעבורכם.

 

בדיקת האדמה המיועדת לבנייה

 

כדאי לבדוק את האיכות של האדמה אשר עליה אתם מתכוונים להקים את הבית שלכם ולבצע אנליזה של אחוז הסלעים אשר קיימים בה. כלומר, מעבר לבדיקת האישורים הרגולטורים - היעוד שלה, חייב לבדוק את הרכב החומרים. בלא מעט מקרים, יש צורך לבצע הידוק קרקע לפני בנייה . הידוק הקרקע יתרום ליציבות העתידית של המבנה ועשוי להפוך את מלאכת יצירת התשתית הבסיסית לקלה ולבטוחה יותר.

 

יצירה של תשתיות בסיסיות

 

חשוב לזכור שמושבים רבים מחוברים באופן שונה לתשתית החשמל והביוב ולכן בלא מעט מקרים יהיה צורך לבצע התאמות נקודתיות כבר בתהליך ההקמה של הבית. בכל מקרה, חשוב לבחור בצינורות אשר מתאימים להולכה של מים בעצימות גבוהה, להעדיף תשתיות חשמליות אשר יתמכו בהפעלה רציפה של מזגן בימי הקיץ החמים ובאופן כללי: בכאלו אשר לא יאלצו אתכם לבצע תיקונים יקרים לאחר שהבית יעמוד על תילו.

 

בנייה של שלד חזק

 

בנייה של שלד חזק הוא ללא ספק השלב הבא ביצירת בית החלומות שלכם במושב. כדאי לבחור בחומרי הגלם הטובים ביותר שיש, לשאול על אחוז הפלדה והעץ בכל אזור ולא להתבייש לראות אישורים על עמידה בתקנות. העניין הוא לא רק קריטי לאיכות החיים (ולבטיחות של כל יושבי הבית) אלא גם למקרים של רעידות אדמה, מלחמות לא עלינו ועמידה בעומסים שונים. מומלץ גם לשים לב לסוג הקבלן המבצע ולא רק לקבלן שאיתו התקשרתם.

 

התאמת הבנייה לסגנון המושב

 

משום שכל מושב מאופיין בסגנון בנייה אחר, יותר ממומלץ לשמור על הקו העיצובי הקיים ולהתחשב באופי הדקורטיבי של הבתים האחרים. שווה גם לבחון ולהיעזר באדריכל אשר יש לו ניסיון בתכנון של בתים במושב ולשים לב להרכב החומרים שמתאים לכם. כדאי לשים לב לגוונים של הקירות, לחיפויים של האריחים ולשער הכניסה המבוקש. בלא מעט מקרים, שווה לעשות כמה סיבובים במושב לפני שמחליטים על העיצוב הסופי.

 

קבלת האישורים מנהלת המושב

 

למרות שבכל מושב יש תהליכים שונים אשר נוגעים לקבלת האישורים עבור הקמה של בית חדש, מומלץ להתחיל ברגל ימין ולבדוק האם יש תקנון בעניין ומה הוא אומר. שווה גם להתייעץ עם השכנים החדשים שלכם ולהבין האם יש חוקים כתובים והאם יש חוקים אשר לא ממש כתובים - שמזמן הפכו לנורמות. זו גם הזדמנות ראשונה להכיר את השותפים החדשים שלכם למושב ואת חיי החברה החדשים שלכם.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים