כיצד להתמודד עם הטרדות בעבודה במקומות קטנים?

החשיבות של יחסי אנוש טובים בין אנשים שעובדים יחד, הופכת לגבוהה עוד יותר כאשר מדובר במקומות עבודה קטנים שבהם היחסים החברתיים הם רגישים במיוחד.

בארגונים עם מעט עובדים חשוב לפעול נכון במקרים של הטרדות בעבודה

 

בדיוק בגלל זה, מקרים של הטרדות בעבודה צריכים להיות מוקעים ולקבל פוקוס מיוחד, כאשר מלבד הפגיעה של הקורבן – מדובר גם בפגיעה של המרקם האנושי שממילא שביר כל כך בארגונים שכאלה. החששות המלווים קורבנות של הטרדות מיניות ועל אחת כמה וכמה בחברות שבהן "כולם מכירים את כולם", אסור שימנעו מהם לעשות את הדבר הנכון שהוא להתלונן, במקביל לקבלת סיוע וגיבוי מן ההנהלה.

מהן הטרדות בעבודה ומהו הדבר הראשון שיש לעשות?

 

על פי החוק, ישנם מספר מעשים שנחשבים להטרדה מינית בתוך מקום העבודה, ביניהם סחיטה באיומים, פרסום תמונה, סרטון או הקלטה של אדם ללא הסכמתו, מתן הצעות עם אופי מיני או התייחסות אל המיניות של אדם במסגרת העבודה. ההתייחסות של החברה האנושית אל הטרדה מינית בעבודה היא לרוב הוקעה מוחלטת, בעיקר בעידן ה me too , אך עדיין מדובר בהרבה מאוד מקרים של סיטואציות שנחשבות כ"גבוליות" בעיני אנשים מסוימים. במקרים שאינם כוללים נגיעות של ממש, ההתמודדות של הקורבן וכן של סביבתו עלולה להיות מלאה בחששות, בעיקר מ"מה יגידו" או מהיחס שיתקבל מההנהלה, בפרט במקומות עבודה קטנים שבהם כל שמועה עוברת כשרפה בשדה קוצים. למרות כל זה, חשוב ביותר להבין עד כמה ההתמודדות הנכונה עם מקרי הטרדה, יכולה לסייע לטווח הארוך, למנוע הישנות של מקרים דומים ולתמוך ביחסי עבודה תקינים.

איך מתמודדים עם העמיתים לעבודה?

 

בין אם נקלעתם בעצמכם לסיטואציה של הטרדה מינית ואתם בעצמכם קורבן לה ובין אם עובד עמכם אדם שסובל מהטרדה, חשוב להבין כי דווקא במקומות עבודה קטנים – ניתן לקבל את מיטב התמיכה הרגשית מן החברים לעבודה. הפחד מחשיפה ומאיבוד הפרנסה, הוא כאין וכאפס לסבל יום יומי שקורבנות להטרדה מינית בעבודה נאלצים לעבור, כאשר הם בוחרים להשלים עם המצב, להניח למטרידנים לנפשם ולאפשר להם להגיע לעבודה "כאילו כלום לא קרה". בהיעדר תמיכה מעמיתים או כאשר ישנו חשש או איום מהמטרידן עצמו, גם ייעוץ מקצועי של עורך דין מומחה לדיני עבודה וכמובן סיוע פסיכולוגי, יכולים לטוות עבורכם רשת ביטחון חזקה מספיק בכדי שתוכלו לאזור את האומץ והכוחות ולהגיש תלונה.

לצבור כוחות ולא לחשוש להתלונן

 

החשש מחרב הפיטורין, משינוי היחס של החברים בעבודה ומאפליה מההנהלה, מה שלעיתים קורה במקומות עבודה ובפרט בארגונים קטנים, עלול להוות חסם של ממש. עבור קורבנות של הטרדה מינית בתוך מקומות עבודה ובמיוחד בארגונים קטנים שבהם רוב או כלל העובדים מכירים אתכם, חשוב להבין כי על אף המחיר הנפשי והחברתי שעלול להיות גבוה – אין תחליף לחופש והרוגע, המושגים כאשר אדם שמטריד מינית את סביבתו, מקבל את עונשו.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים