איך להרגיל ילדי מושבים למשחקי קופסה בבית?

תאריך עדכון אחרון: 19.04.2020
משחקי קופסה הם דרך נהדרת להעביר את זמן ההסגר בבית וכדאי להכיר לילדיכם את העולם הנפלא של משחקי קופסא. 

המרחבים והטבע הם מהדברים הקסומים ביותר במושבים בישראל והם חלק מתרבות שלמה שצומחת, יחד עם אנשי המושבים, מילדותם ועד לזקנתם. קשה לדמיין, אם כן, עד כמה זה מאתגר להסביר לילדים שנולדו במושב כי עליהם לשבת בבית לאורך שבועות ארוכים, בגלל מגיפה הקורונה. כעת הם אמורים להתעלם מכל מה שהם מכירים – מההתכנסויות עם החברים לכיתה ולגן, מהטיולים הארוכים בטבע – ולהתכנס בתוך ארבעה קירות עם בני המשפחה הגרעינית שלהם. התפקיד שלכם כהורים ל"ילדי טבע" שכאלה, הוא להסביר להם מדוע ההסגר הזה חשוב כל כך לצורך יצירת עתיד בריא יותר וגם - לסייע להם להעביר את הזמן הזה בבית בנעימים. משחקי קופסה יכולים להוות דרך נהדרת לאיחוד המשפחה בתוך הבית, כמו גם להשכנת אווירה טובה וכיפית אפילו כשאסור לצאת החוצה.

 

האתגר של הסגר הקורונה עבור ילדים שגרים במושב


תקופת ההסגר איננה פשוטה לאף אדם ובמיוחד לא עבור מי שרגיל לחיות שעות ארוכות מחוץ לבית. בין כביסות, ריצות אחרי הילדים, קיפול של בגדי תינוקות והכנת אוכל ללא הפסקה – ישנה השגרה שלכם, ההורים, אשר נפגעה קשות מהקורונה. אם בימים הראשונים נדמה היה שהצעירים של המשפחה חשים שההסגר הוא סוג של "חופש גדול", הרי שלאחר כחודש הם בוודאי מרגישים אחרת. הצורך במסגרת היא עניין טבעי אצל ילדים ובפרט אצל ילדי גן והכיתות הנמוכות, אשר רוכשים לראשונה מיומנויות של למידה. זהו גם הבסיס שעליו ניתן להסתמך, בבואכם למצוא להם פעילויות שיהוו תחליף מסוים לחוויית הלמידה, כפי שהם הורגלו אליה עד היום. כאשר אתם יושבים יחד עמם ומשחקים במשחק קופסה, אתם מכניסים שעשוע וכיף לתוך משהו מוגדר ובעל כללים – בדומה למדי לכלים שהמורים והגננות מקנים לילדים בחיי היום יום. זה נכון שאין זה דומה לריצה חופשית בחוץ ולישיבה משותפת עם החברים בהפסקה בין השיעורים, אבל בשלב זה – מדובר בדבר הטוב ביותר שתוכלו להעניק להם.

 

משחקי קופסה יכולים להתאים לכל בני המשפחה


ניתן לרכוש משחקי קופסה מודרניים אשר משלבים יכולות טכנולוגיות ובקיאות ב"עולם החדש", כמו גם ליהנות ממשחקים ישנים וותיקים שייתכן ומצויים אצלכם בארון. ההחלטה לגבי "איזה משחק נוציא עכשיו" רלוונטית בכל פעם מחדש, כיוון שלעיתים הצעירים במיוחד יהיו עסוקים ואז ניתן להוציא משחק של בוגרים יותר ולפעמים יהיו אלה התלמידים בכיתות הגבוהות שלא ישתתפו – ואז תורם של הקטנטנים להוביל.

 

איך לשלב משחקים ויצירה בתקופה של לחץ


מציאת האיזון בין ניהול חיי משפחה אינטנסיביים כשכולם פתאום נמצאים בבית, לבין שימת הדגש ומתן תשומת הלב לכל אחד ואחת מבני המשפחה ולצרכיו השונים, היא האתגר הגדול ביותר של הורים בימי הקורונה ובמיוחד אצל משפחות שגרות במושבים. במקום לתכנן תוכניות גדולות שעלולות לרדת לטמיון בגלל המצב וחוסר שיתוף פעולה של הילדים, מומלץ לעצור ולנשום ולקבל החלטות בכל יום מחדש, בהתאם לקיים – ובכך להפיק את המיטב מהתקופה הייחודית הזו.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים