בדיקה מעמיקה של מצבו הפיזי של הנכס במושב טרם הרכישה

תאריך עדכון אחרון: 26.04.2020

בדיקה מעמיקה של מצבו הפיזי של הנכס במושב טרם הרכישה מצריכה לבדוק זאת בצורה מעמיקה, לכן חשוב שמהנדס אזרחי יבצע בדק בית לפני רכישת בית במושב ויעביר את מסקנותיו לרוכשים הפוטנציאלים.

חלומם של משפחות רבות הוא לרכוש בית במושב וליהנות מחיים שקטים ונוף פסטורלי. עם זאת טרם הרכישה כדאי לבצע בדיקה מקיפה של מצבו הפיזי של המבנה, כדי לעלות על כל תרחיש אשר עלול להיות בעייתי.


רכישת נכס במושב

במושבים ברחבי הארץ קיימים שני סוגי מבנים. האחד הוא מבנה ישן אשר קיים כמה עשרות שנים, ממועד הקמת המושב. המתיישבים הראשונים בנו בית זה וגרו בו שנים רבות. במקצתם בוצע שיפוץ לפני שנים בודדות יחסית כאשר בני המשפחה הצעירים, החלו לגור בו. אך קיים גם מבנה אחר שלא נעשה בו שיפוץ ולכן מדובר במערכות מאד ישנות. הסוג השני הוא מבנה חדש יותר אשר הוקם בנחלה או בחלקה של הבן הממשיך, מדובר במבנה חדש יותר אך יש לבחון גם אותו כדי לתהות על מצבו הפיזי.

כדי לבדוק זאת בצורה מעמיקה חשוב שמהנדס אזרחי יבצע בדק בית לפני רכישת בית במושב ויעביר את מסקנותיו לרוכשים הפוטנציאלים.

 

בדיקת איכותו של המבנה

מהנדס אזרחי אשר עוסק בבדיקות של טיב המבנה, מגיע בדרך כלל עם ציוד רב לבית במושב כדי לבחון אותו לאורכו ולרוחבו. בין מכשירי הבדיקה והמדידה קיימת מצלמה טרמית לאבחון תקלות וליקויים בצנרת, מכשירי מדידה, מד לחות לבדיקת בעייתיות בחדרים וציוד נוסף.

הבדיקות המקיפות והמקצועיות יכולות להסתיים בכך שהבית תקין, אין בו ליקויים כלל או ליקויים מינוריים אשר אינם מהותיים ואפשר להיכנס לגור בו. או לחילופין הדוח יציג תמונה עגומה של ליקויים רבים בנושאים אקוטיים כמו קירות אשר אינם מבודדים, סדקים עמוקים בחלק החיצוני של המבנה, צנרת ברזל רקובה שיש צורך דחוף להחליף אותה. או מבנה אשר נבנה טרם החלת התקנים הישראליים ולכן אינו יציב דיו, כמות הברזל אשר הוכנסה ליסודות וסך הבטון שיצקו אינו מספיק ולכן קיים חשש שהבית יקרוס.

הדוח המקצועי מדגיש כל בעיה ברבדיו של הבית ומוסיף את העלות המשוערת של התיקונים לכל סעיף ואם מדובר בנושא שהוא מהותי או לא מהותי. כעת נותר לרוכשים הפוטנציאלים לקבל החלטות חשובות ביותר בהתאם לעלות תיקון הליקויים, אם הם רוצים להמשיך בתהליך הרכישה.

לאור העלויות הם מקיימים עם בעל הנכס משא ומתן מחודש כדי להפחית את העלויות עקב הליקויים שהתגלו. או הם מחליטים לא להיכנס לעבודת שיפוץ כה גדולה אשר אף פעם אין לדעת את העלות האמיתית שלה בסופו של הפרויקט ולכן הם מעדיפים לוותר ולא לרכוש את הנכס.

ללא הבדיקה ההנדסית, היה נוצר מצב שהלקוחות ישלמו במיטב כספם עבור הבית ולאחר תקופת מה לא תהיה להם ברירה אלא לבצע שיפוץ משמעותי אשר כרוך בתשלום כספים רבים, עקב התקלות שלא היו ידועות להם.

 

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים