העברת כסף מחשבון בנק בחו"ל – מה חשוב לדעת?

צריכים להעביר כסף מחו"ל לחשבון בנק בישראל? מדוע חשוב להיעזר בימים אלו בייעוץ משפטי של עורך דין לטובת הבטחת המהלך באופן חוקי.

 

הכנסותיהם של חברי מושב בארץ עשויים להגיע מלקוחות ארץ אך עשויים להגיע גם מלקוחות בחו"ל. למשל, חבר מושב אשר משווק תוצרת חקלאית לרשת שיווק מקומית, מקבל הכנסה בשקלים והדיווח למס יחסית שגרתי. אולם אלה שעוסקים בייצוא של תוצרת חקלאית או בייצוא של כל מוצר אחר, ההכנסות מגיעות מחו"ל, לרוב במט"ח. אם מעבירים לכם כסף מחו"ל או שאתם צריכים להעביר כסף מחו"ל לחשבון בנק בישראל, נסביר מדוע חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין מיסים  מנוסה על מנת להימנע מעיכובים ותקלות לא צפויות בדרך...

 

חקירה ברשות המיסים – לא נעים

לאחרונה, סיפר עו"ד מוכר שאחד מלקוחותיו נדרש לאחרונה להתייצב בחקירה ברשות המיסים. מפאת רגישות העניין, לא נספר באיזה מושב מתגורר הלקוח או איך נסתיים העניין. רק נשתמש בדוגמא זאת כדי להבהיר מדוע כדאי להתייעץ עם עו"ד המתמחה במיסים.

העברת כסף מחו"ל, במיוחד בסכומים גבוהים או לא שגרתיים, עלולה למשוך את העין של פקידי השומה ברשות המיסים. מערכת הבנקאות כיום מחויבת לדווח על העברות בסכומים לא שגרתיים או גבוהים. כמו כן, הבנק עשוי לסרב לקבל העברה אם מקור הכסף לא ידוע או אם אין אסמכתה המעידה על מהות ההעברה. מי שרוצה להימנע מאי נעימות ובוודאי שמי שרוצה להימנע מחקירה לא נעימה ברשות המיסים, יתייעץ מראש עם עורך הדין.

 

הייעוץ שימנע מכם לשלם קנסות או להסתבך בצרות

כסף שמועבר מחו"ל עשוי להיחשב תחת תנאים מסוימים להכנסה לכל דבר. אמנות וחוקי המס בין מדינות הן דבר מורכב. אפילו אם מקבלים העברה מאדם אחר, אשר נחזית להיות מתנה או הלוואה, רשות המיסים עלולה לראות בכך הכנסה. מובן, שחוקי המס אינם נהירים לכל בעל עסק שגר במושב ובוודאי שהם לא נהירים לשכירים שבינינו. אבל זהו בדיוק תפקידו של עורך הדין המתמחה בכך. לא משנה באיזה מושב נמצא מקום מגוריכם, לא משנה מהו משלוח ידכם או כמה אתם מרוויחים, ייעוץ יכול למנוע מכם להסתבך בצרות. מי שנחשד בהעלמת מס או בניסיון להסתיר הכנסות, עלול לשלם על כך מחיר כבד. אין מדובר רק בזימון לחקירה קצרה. פקידי השומה או החוקרים עשויים לערוך ביקורת מאוד מקיפה. ומי שימצא כי היו לו הכנסות שלא דווחו ולא נרשמו, עלול להידרש לא רק לשלם את המס אלא גם לשלם קנסות.

במקרים שבהם יתגלה שמדובר על עבירה מתמשכת ובהינתן תנאים נוספים, עלול הדבר אף להגיע לכדי הגשת כתב אישום. לפני שנים מספר, בעלי צימרים מצאו את עצמם תחת חקירה, כאשר ברשות המיסים החליטו לערוך ביקורות נמרצות בענף. אז אם רצונכם לישון בשקט בלילה, ללא דאגות, פנו לעו"ד והתייעצו.

ניהול ושיווק האתר: Exactive Marketing      

 

 נחלה

 

  • |
  • © 2012 כל הזכויות שמורות לתנועת המושבים
  • |
  • מונסייט בניית אתרים